خوش آمدید

دستاوردها و مصوبات سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی؛ از پیشبرد نهضت ملی مسکن تا تسریع در اجرای پروژه‌های راه‌سازی

دستاوردها و مصوبات سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی؛ از پیشبرد نهضت ملی مسکن تا تسریع در اجرای پروژه‌های راه‌سازی_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مالک رحمتی در جمع خبرنگاران با گفتن این که یکی از با اهمیت ترین موضوعاتی که در استان از وزارت راه و شهرسازی مطالبه داریم، مقوله نهضت ملی مسکن است، او گفت: ضمانت قابل توجهی برعهده استان از این حیث وجود دارد که تا بحال اقداماتی انجام شده و ملزوم است تسریع یابد.

وی با اشاره به مشکلات تامین زمین در این مطرح، او گفت: تا بحال ۷۵۰ هکتار زمین در روستاها و نزدیک به هزار و ۱۰۰ هکتار در تبریز و دیگر شهرستان‌ها برای باقیمانده تعهدات زمین درنظر گرفته شده است. برخی مشکلات معارضاتی در زمین شهرها داشتیم که با دقت‌ به قطعی شدن تعلق، دستگاه‌ها باید مشکلات را از بین بردن کنند.

رحمتی او گفت: اراضی موردنیاز مطرح نهضمت ملی مسکن در زیاد تر شهرستان‌های استان تامین شده است و فقط ۲ شهرستان مشکل دارند که اختیارات آن به استان واگذار شده است تا مشکل رفع شود.

وی با گفتن این‌که تسهیلات بانکی به ساخت و سازها سعت می‌بخشد، خبرداد: از اسفندماه ۱۴۰۲، بانک‌ها در عرصه پرداخت وام موفق نشده بودند که در سفر دکتر بذرپاش به استان، ایشان با رئیس کل بانک مرکزی سخن بگویید کردند و در همان جلسه مقرر شد تا پرداخت تسهیلات در کمترین زمان ممکن اغاز شود و ناظر شتاب بیشتری در ساخت و سازها باشیم.

ادامه مطلب
تلویزیون مستند روایت دیدار قهرمانان ورزشی با رهبر انقلاب پخش می‌بشود
آخرین مطالب

رحمتی با اشاره به این که متقاضیان قطعی شده مطرح جوانی جمعیت در استان، نزدیک به هفت هزار نفر است که تعیین تکلیف شده‌اند، خاطرنشان کرد: در این سفر وزیر راه به استان تعداد هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی با اشاره به این که در سفر دکتر بذرپاش عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکن ملی هم در سراسر استان اغاز شد، افزود: مجوز برای اغاز احداث نزدیک به ۱۰ هزار واحد دیگر نیز از وزیر راه و شهرسازی گرفته شد.

بهسازی آزاد راه تبریز – زنجان توسط راهداری

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حالت پروژه‌های حمل و نقل و راه استان، اظهار کرد: چند مشکل جدی در این حیطه داشتیم که باید تعیین تکلیف می‌شدند و با اهمیت ترین آن‌ها، آزادراه پیامبر اعظم(ص) یا همان تبریز-زنجان می بود که همه مردم نسبت به حالت اش معترض بودند.

ادامه مطلب
جمع آوری ۲۰۸ هزار محصول آرایشی قاچاق و تقلبی از بازار - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

رحمتی با اظهار این که در این سفر مقرر شد تا بهسازی و آسفالت این آزادراه توسط سازمان راهداری انجام شود، خاطرنشان کرد: ۵۳ کیلومتر این مسیر زیاد حیاتی است که به گمان زیاد کل آسفالت آن باید عوض شود و باقی ۱۶۰ کیلومتر نیز نیاز به نوسازی و بهسازی دارد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وی اظهار کرد: در کل برای ۲۱۰ کیلومتر باید منبع های تامین می‌شد که در این سفر دستور داده شد تا از محل منبع های سازمان راهداری ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار شامل چهار هزار میلیارد ریال از محل قیر رایگان وزارت راه و هفت هزار میلیارد ریال از اعتبار سازمان راهداری تامین‌ شود.

قطعه ۳ و ۵ آزادراه تبریز-ارومیه به قسمت خصوصی واگذار می شود

رحمتی با اظهار این که قطعه ۳ و ۵ آزادراه تبریز-ارومیه توسط پیمانکار فرد دیگر کار شده و باید به قسمت خصوصی واگذار شود، او گفت: وزیر راه و شهرسازی دستور داد که تا یک ماه آینده قرارداد این قطعات ابلاغ شود، ضمن این که برای قطعه ششم نیز مصوبات بهتری با جدیت بیشتری درنظر گرفته شد.

ادامه مطلب
تدوین برنامه عملیاتی سازمان غذا و دارو - تاشکن

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که وزات راه و شهرسازی نسبت به معارفه بانک عامل جهت اعطای تسهیلات پنج هزار میلیارد ریالی از محل ماده ۵۶ برای این پروژه در یک ماه آتی عمل می کند، او گفت: مبلغ یک هزار میلیارد ریال نیز در یک ماه آینده از طرف وزارت راه و شهرسازی به پیمانکار پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه چهار هزار تن قیر رایگان برای قطعه ۶ تخصیص داده است و برای ادامه کار هم به تناسب پیشرفت فیزیکی قیر تعلق می یابد.

تکمیل یک باند کنارگذر ایلخچی تا آخر تیر

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی از کنارگذر ایلخچی او گفت: مقرر شد تا یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از وزارت راه به شرکت پیمانکار به شرط تکمیل یک باند پروژه تا آخر تیر پرداخت شود.

تعلق یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آزاد راه مراغه – هشترود

وی در خصوص آزادراه ۱۱۰ کیلومتری مراغه-هشترود، اظهار کرد: مقرر شد تا یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال پرداخت شود و ۲۹ کیلومتر این مجموعه تا تیرماه امکان منفعت برداری داشته باشد.

وی با اظهار این که قرارداد آزادراه تبریز-مرند به شورای عالی فنی فرستاده شده است، او گفت: در این سفر قرار شد تا شورای عالی فنی، اصلاح قرارداد و الحاقیه را تسریع کند و مشکل حل شود.

ادامه مطلب
بلژیک با ناکامی برابر اسلواکی نخستین شگفتی را رقم زد_تاشکن

آزادراه تبریز – صوفیان آخر شهریور امسال منفعت برداری می شود

استاندار او گفت: با پرداخت سه هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ ، باند صوفیان-تبریز تا آخر تیر و باند تبریز- صوفیان تا آخر شهریور آماده منفعت برداری می شود.

ساخت بیمارستان ۹۵ تختخوابی در شهر تازه سهند

وی با اشاره به ضمانت شرکت عمران شهر تازه سهند جهت ساخت بیمارستان، افزود: اصل این مصوبه را در سفر قبلی داشتیم اما کمیت و کیفیت محل مورد او گفت و گو می بود و هماهنگی‌های ملزوم انجام و مقرر شده است تا بیمارستان ۹۵ تختخوابی توسط شرکت عمران ساخته و توسط دانشگاه علوم پزشکی تجهیز شود.

وی با اشاره به ضمانت شرکت عمران سهند برای ساخت هشت باب مدرسه از تصویب ساخت تعدادی پاسگاه پلیس راه در این سفر خبر داد.

وی با اشاره به این که خواست‌های بسیاری در رابطه بخشودگی عوارض آزادراه تبریز- سهند داشتیم، خبرداد: وزیر راه و شهرسازی در این سفر قبول کردند تا تخفیف ۵۰ درصدی عوارض این آزادراه برای ساکنان تا آخر سال ۱۴۰۳ تمدید شود.

۱۰ نقطه حادثه خیز استان تا آخر سال رفع می شود

استاندار آذربایجان شرقی او گفت: یکی از مشکلات راه‌های استان وجود ۲۰ نقطه حادثه خیز می بود که ۱۰ مورد آن اصلاح شده و ۱۰ مورد در دستور کار می بود که در این سفر دستور داده شد تا تامین منبع های با شدت زیاد تر انجام و تا آخر سال این نقاط رفع شوند.

ادامه مطلب
۷ مسئله مهم درمورد تنش و درگیری بین ایران و اسرائیل_تاشکن

یک رام قطار به مسیر ریلی تبریز – تهران اضافه می شود

وی در خصوص افترام‌های قطار خط آهن استان، افزود: دستور شفافی گرفتیم تا ریل باس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان عودت داده و یک رام نیز به مسیر تبریز- تهران اضافه شود. همان رام می‌تواند در مسیر تهران- خاوران هم منفعت گیری شود.

رحمتی با اشاره به این که هفت کیلومتر باند دوم مسیر مرند- جلفا بلاتکلیف است، او گفت: برای اجرای این قطعه یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال برآورد هزینه شده است و وزیر راه و شهرسازی پذیرفت تا ۵۰ درصد مبلغ از سوی وزارت و باقی از ظرفیت منطقه آزاد ارس پرداخت شود.

وی این چنین از دستور دکتر بذرپاش برای تکمیل سالن دوم فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز که از سال ۹۱ در مرحله فوندانسیون مانده است، خبر داد.

انتهای مطلب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع