خوش آمدید

ویتامین B۳ به مدیریت پارکینسون کمک می کند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، تحقیقات تازه ژنتیکی اکنون افرادی را که امکان پذیر صدمه پذیرترین حالت را در این رابطه داشته باشند مشخص می کند.

تیمی در دانشگاه کالیفرنیا، اطلاعات ژنتیکی ۸۰۰ بیمار پارکینسونی را که در مرکز کشاورزی آن ایالت، زندگی و کار می‌کنند، بازدید کردند.

محققان خاطرنشان کردند که تعداد بسیاری از این افراد حداقل یک دهه قبل از ابتلاء به این بیماری در معرض ۱۰ آفت کش مورد منفعت گیری در محصولات پنبه قرار داشتند و برخی از بیماران تا سال ۱۹۷۴ در معرض این بیماری بودند.

آن‌ها انواع ژن‌های مرتبط با لیزوزوم‌ها، قسمت‌هایی از سلول‌ها که ضایعات سلولی را تجزیه می‌کنند، تحکیم کردند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
خواست راه اندازی جلسه سریع برای آلودگی هوا در خوزستان - تاشکن

دکتر «برنت فوگل»، استاد نورولوژی و ژنتیک انسانی، گفت که اختلال در کارکرد لیزوزومی زمان‌ها است با ظهور پارکینسون مرتبط است.

این مطالعه نشان داد که انواع مرتبط با فرآیندهای لیزوزومی در بیمارانی که زمان طویل در معرض آفت کش‌ها قرار داشتند زیاد تر می بود.

به نظر می‌رسد که این گونه‌های ژنی با کارکرد مناسب پروتئین تداخل داشته باشند. به حرف های محققان، این مشخص می کند که دفع نابهنجار ضایعات در سلول می‌تواند یکی از دلایل عرصه‌ای پارکینسون باشد که در کنار قرار گرفتن طویل در معرض آفت کش‌ها رخ می‌دهد.

همانطور که ترکیبات سمی- از جمله پروتئینی به نام آلفا سینوکلئین، که زمان‌ها با پارکینسون مرتبط است- در سلول‌های مغز ساخته خواهد شد، می‌توانند در آنچه که به نام اجسام لویی در بافت‌ها شناخته خواهد شد، نیز راه اندازی شوند. محققان خاطرنشان کردند که تجمع جسم لویی یکی از مشخصه‌های پارکینسون در مغز است.

ادامه مطلب
دهه فجر پای تلویزیون؛ از فیلم های شبکه نمایش تا جُنگ های شبانه

فوگل در بیانیه خبری دانشگاه او گفت: «این مطالعه از این فرضیه حمایتمی‌کند که توانایی ژنتیکی ناشی از تغییرات جزئی در ژن‌هایی است که با کارکرد لیزوزومی مرتبط می باشند.»

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

او گفت: « به طور روزانه، این گونه‌ها تأثیر بسیاری ندارند. اما تحت استرس مناسب، همانند قرار گرفتن در معرض برخی آفت کش‌ها، امکان پذیر از بین بروند و به مرور زمان تبدیل ابتلاء به بیماری پارکینسون شوند. به این حالت تعامل ژن-محیط زیست حرف های می شود».

فوگل او گفت: «داده‌هایی برای تعداد بسیاری از اختلالات رایج وجود دارد که مشخص می کند تأثیرات محیطی بر گسترش این بیماری‌ها تأثیر می‌گذارد، اما ما تا این مدت راه خوبی برای اندازه‌گیری این تأثیر یا تعیین این که چه فردی به‌طور خاص در معرض خطر است، نداریم».

ادامه مطلب
پرداخت ۴۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان از ابتدای سال جاری

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع