خوش آمدید

بهبود در عملکرد مغز با جذب قند موجود در میوه خشک + عکس

بهبود در کارکرد مغز با جذب قند حاضر در میوه خشک + عکس_تاشکن


به گزارش تاشکن

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درمورد محتوای آن ندارد.

مصرف میوه و سبزیجات در یک رژیم غذایی سالم از اهمیت زیاد بسیاری برخوردار است. میوه‌ها سرشار از ویتامین، مواد معدنی، انتی‌اکسیدان‌ها و فیبر می باشند که همه انها می‌توانند تاثییر بسزایی بر سلامت افراد داشته باشند. فروشگاه‌ها و میوه‌فروشی‌های بسیاری هست که می‌توانید انواع میوه‌های فصل را از آنها تهیه کنید و مواد مغذی بدن خود را تامین کنید. با این حال خرید از یک تره بار آنلاین همانند تره بار سان میوه نیز ایده‌ی خوب برای افرادی است که زمان کافی برای خرید حضوری ندارند.

میوه تازه یا میوه خشک کدام میوه ها قند بیشتری برای گیمرها دارند؟

آیا به اندازه‌ی کافی در طول روز میوه مصرف می‌کنید؟ اصلا می‌دانید یک فرد بزرگسال باید روزانه به اندازه‌ی ۲ فنجان میوه مصرف کند؟ دلایل بسیاری برای مصرف کافی میوه در روز وجود دارد که یکی از آنها دریافت فیبر کافی است. همه‌ی میوه‌ها دارای فیبر می باشند و به همین خاطر برای سلامت روده و پیشگیری از بیماری‌ها می‌توانند سودمند باشند. بعلاوه میوه‌ها دارای ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های گوناگون می باشند. با این حال، میوه‌ها به اشکال گوناگون از جمله میوه تازه یا میوه خشک وجود دارد. اما کدام یک سالم‌تر است؟ مسئله‌ی مهم‌تر این که کدام یک قند بیشتری دارد؟ در ادامه زیاد تر در این باره توضیح خواهیم داد.

ادامه مطلب
راهنمای سفر به قبرس
آخرین مطالب

مزایای مصرف میوه تازه برای کسانیکه در زمان طویل پشت کنسول می نشینند!

در قیاس با میوه‌های خشک، میوه‌ تازه حاوی محتوای آب است. اکثر میوه‌های تازه حداقل ۸۰ درصد از آب راه اندازی شده‌اند. به این ترتیب می‌توان او گفت میوه‌های خشک با نداشتن آب، کالری بیشتری نسبت به میوه تازه دارند. برای مثال یک فنجان انگور حدودا ۶۲ کالری دارد؛ این در حالی است که یک فنجان کشمش حاوی بیشتر از ۴۳۴ کالری است و خوردن کالری زیاد تر هم به معنی افزایش وزن است.

1714227898 926 بهبود در کارکرد مغز با جذب قند حاضر در میوه

محتوای قند میوه تازه

محتوای آب میوه بر مقدار قند آن نیز تاثییر می‌گذارد و همانطور که به گمان زیاد گمان می‌زنید، مقدار کمتر آب به معنی قند زیاد تر است و بالعکس. به عبارت دیگر، میوه‌های تازه قند کمتری نسبت به میوه‌های خشک دارند. برای مثال، یک فنجان انگور و کشمش را در نظر بگیرید. یک فنجان انگور فقط نزدیک به ۱۵ گرم قند دارد؛ این در حالی است که همان مقدار کشمش ۱۱۶ گرم قند خواهد داشت. به این علت اگر مشکل قند خون دارید، مصرف زیاد و یکباره‌ی میوه خشک علتافزایش سریع قند خون می‌شود. به این علت افراد دیابتی بهتر است در مصرف میوه خشک زیاد تر احتیاط کنند.

ادامه مطلب
همین الان بلیط قطارت رو رزرو کن

خاصیت سیرکنندگی میوه تازه برای گیمرها سودمند است

یکی دیگر از دلایل محبوبیت میوه‌های تازه این است که خوردن میوه تازه در رژیم روزانه می‌تواند علتایجاد حس سیری در فرد شود. میوه‌های تازه برای داشتن حجم و آب زیاد تر خاصیت سیرکنندگی بیشتری دارند و یک وعده میوه تازه طبق معمول زیاد تر از میوه‌ی خشک است. این بدان معناست که با مصرف یک فنجان میوه تازه مقدار نسبتا شبیهی از کالری و قند دریافت می‌کنید و این مقدار کالری و قند را از حجم کمتری از میوه خشک باید بخواهید.

مزایای مصرف میوه خشک برای گیمرها

با وجود همه مزایای میوه تازه، میوه‌های خشک هم محبوبیت و طرفداران خاص خود را دارند. محبوبیت میوه خشک زیاد تر برای راحتی است. میوه‌های خشک عموما قابل حمل‌تر می باشند و گمان فاسدشدن آنها نیز کمتر است و افراد می‌توانند به راحتی آن را در کیف یا کوله خود حمل کنند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
سه نوشته اثرگذار در اخلاق پزشکی/ نگاه به بیمار باید تحول کند - تاشکن

بعلاوه میوه خشک مزایای تغذیه‌ای بسیاری هم دارد. مقدار ۲۸ گرم میوه خشک فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری نسبت به میوه تازه دارد. تحقیقات نشان داده است خوردن میوه خشک با کیفیت رژیم غذایی بالاتر، مرتبط است و افرادی که به طور معمول میوه خشک مصرف می‌کنند، فیبر، پتاسیم و چربی غیراشباع بیشتری دریافت می‌کنند.

بازدید مزایا و قند میوه خشک یا میوه تازه: کدام یک بهتر است؟

او گفت و گو در رابطه سالم‌تر بودن میوه‌های تازه یا خشک مقداری پیچیده است. هر کدام از اینها مزایا و معایب خاص خود را می‌توانند داشته باشند و یقیناً همه چیز به مقدار مصرف روزانه و شرایط سلامت افراد دارد. برای مثال یکی از او گفت و گو‌ها، مساله‌ی مقدار قند حاضر در میوه‌های تازه و میوه خشک است.

از این نظر مصرف میوه تازه نسبت به میوه خشک برتری دارد چون میوه‌های تازه کمتر حاوی منبع های نهان قند افزوده می باشند و این مساله به اختصاصی برای افرادی که دچار اضافه وزن یا مبتلا به دیابت می باشند زیاد حائز اهمیت است.

قند میوه خشک و قیاس آن با قند میوه تازه

میوه‌های خشک می‌توانند حاوی قندهای افزوده باشند و اگر در تلاش هستید تا مشکلات قند خون، عدم اعتدال هورمونی یا دیس‌بیوز روده (عدم اعتدال میکروب‌های سالم و ناسالم روده) را رفع کنید، میوه‌های خشک گزینه‌های خوبی نیستند و بهتر است مصرف میوه تازه را جانشین کنید.

ادامه مطلب
بازگشت سریال های 90شبی به تلویزیون با حمید لولایی و علیرضا خمسه

تاثییر مصرف میوه خشک بر قند خون

هنگامی که هر غذایی از جمله میوه خشک می‌خورید، قند یا کربوهیدرات‌های حاضر در آن غذا شکسته شده و به گفتن مولکول‌های گلوکز داخل جریان خون می‌شود. این مولکول‌ها به سوخت و ساز بدن و تامین انرژی پشتیبانی می‌کند. هنگامی فردی بدون دیابت کربوهیدرات مصرف می‌کند، پانکراس برای پشتیبانی به انتقال، ذخیره یا منفعت گیری از گلوکز، هورمون انسولین ترشح می‌کند.

اما یک فرد مبتلا به دیابت قادر به تشکیل یا منفعت گیری کافی از انسولین نیست و باید برای کنترل سطح قند خون خود دارو مصرف کند. این بدان معناست که این فرد باید در مصرف کربوهیدرات کنترل بیشتری داشته باشد. اگرچه همه از جمله افراد مبتلا به دیابت می‌توانند غذاهای حاوی کربوهیدرات را در یک رژیم غذایی متعادل داشته باشند اما مصرف برخی از این غذاها از جمله میوه خشک علتافزایش سریعتر قند خون می‌شود.

میوه خشک سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و غیره است اما افراد مبتلا به دیابت باید در مصرف آن زیاد تر دقت کنند چون یک فنجان میوه خشک قند خون این افراد را به شدت بالا می‌برد.

کدام میوه خشک‌ها قند کمتری دارند؟

انواع مختلفی از میوه خشک در فروشگاه‌ها قابل تهیه است. برخی از این میوه خشک‌ها از میوه‌های کم قندتر تهیه شده‌اند و مصرف آنها چندان خطرناک نخواهد می بود. برای مثال در دسترس‌ترین میوه خشک کم قند آلو خشک است که می‌تواند مزایای سلامتی مختلفی نیز به همراه داشته باشد.

ادامه مطلب
 تغییر در شرایط سطوح کاربری نوبیتکس؛ امکان واریز 25 میلیون تومان در سطح یک

افراد دیابتی بهتر است از مصرف چه میوه خشک‌هایی اجتناب کنند؟

افراد مبتلا به دیابت بهتر است از مصرف میوه خشک‌های حاوی قند افزوده اجتناب کنند. میوه خشک با قند طبیعی را می‌توان به مقدار مناسب در یک رژیم غذایی متعادل گنجاند. برای مثال متخصصان دیابت پیشنهاد می‌کنند گزینه‌های کم قند که حاوی فیبر رژیمی می باشند همانند زردآلو خشک، خرما خشک، انجیر و آلو خشک را انتخاب کنید. از نظر دیگر، اگر به فکر خرید میوه خشک هستید، ترجیحا محصولاتی را خریداری کنید که کاملا طبیعی خشک شده‌اند و به آنها شکر یا روغن اضافه نشده است.

سخن پایانی: برای افراد دیابتی میوه خشک بهتر است یا میوه تازه؟

به طور کلی اگر محدودیت مصرف قند دارید، میوه‌های تازه ترجیح داده خواهد شد چون برای فیبر زیاد تر و قولی بزرگ‌تر علتسیری خواهد شد. با این حال اگر میوه خشک به طور برنامه‌ریزی شده و به اندازه مناسب در یک رژیم غذایی متعادل مصرف شود، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع