خوش آمدید

افزایش شهرهای مجری برنامه ملی سلامت خانواده - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سید معملی افزود: سلامت دهان و دندان به نوعی سر منشأ سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می‌تواند در روابط اجتماعی افراد را تحکیم یا در آن اختلال تشکیل کند.

او همین طور گفت: امسال تمرکز ما این است که از همه حوزه‌ها و رده‌های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان مردم منفعت گیری کنیم. از بهورز در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در همه مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند به ما در این عرصه پشتیبانی کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با گفتن این که عواملی که می‌توانند در ناحیه دهان و دندان بیماری تشکیل کنند می‌توانند در بقیه تکه‌های بدن نیز تشکیل بیماری کنند، اظهار کرد: به گفتن مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت ربط وجود دارد. این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار می باشند. این چنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ربط وجود دارد.

ادامه مطلب
کارت‌های گرافیک سری RTX 50 انویدیا احتمالا سریعتر از انتظار معارفه شوند_تاشکن

سیدمعلمی یادآور شد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی تشکیل کند. به این علت سلامت دهان و دندان به سلامت دیگر تکه‌های بدن پشتیبانی شایانی می‌کند.

او گفت: به این علت نقش مشترک همه افراد دچار بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این قضیه تنها ماموریت بهداشت کاران دهان و دندان و دندانپزشکان نیست.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در ادامه گفت: یکی از اهداف اشکار ما در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی دقت به عواملی که هم بیماری‌های دهان را تشکیل می‌کنند و هم بیماری‌های دیگر را، به قضیه بهداشت دهان و دندان بپردازیم.

ادامه مطلب
انیمیشن «بچه زرنگ» نیم بها شد

وی خاطرنشان کرد: یقیناً در این راستا نقش اختصاصی فهمید بهداشت کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندانپزشکانی است که در قسمت‌های دولتی و خصوصی کار می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اظهار این که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با مقصد افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح سرزمین برگزار می‌شود، او گفت: در این سه روز برنامه‌های مختلفی برای دانش آموزان، مدارس و جامعه برگزار می کنیم که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله با اهمیت ترین برنامه‌های این پویش خواهد می بود.

سیدمعلمی، دندانپزشکان قسمت خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ترقی سلامت دهان و دندان مردم دعوت کرد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
باشگاه استقلال دست به قلم شد_تاشکن

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع