خوش آمدید

استفاده از دستمال مرطوب فاقد مواد آنتی‌باکتریال برای پوست نوزاد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

غربالگری بیماری SMA در سرزمین/ جزئیات برنامه وزارت بهداشت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش مطمعن، روز شنبه در نشست خبری هفته سلامت، با اشاره به بیماری SMA به گفتن یک بیماری وابسته به ژنتیک، او گفت: کار مطالعاتی در راستای غربالگری بیماری SMA در سرزمین انجام شده و سه سناریو در این عرصه در نظر گرفته شده است.

او گفت: بر این مبنا غربالگری بیماری SMA در سه گروه شامل جمعیت عمومی سرزمین، افرادی که ازدواج فامیلی دارند و این چنین افراد دارای فرزند SMA انجام خواهد شد.

مطمعن به عمل های مورد لزوم بعد از شناسایی موارد نیز اصرار کرد و او گفت: روشنامه غربالگری SMA در حال تدوین است و این برنامه در سال جاری عملیاتی می‌شود.

در ادامه، کاظم وطن‌خواه رئیس آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت او گفت: در عرصه آزمایشگاهی و تشخیص آزمایشگاهی SMA نیز عمل خوبی صورت گرفته است و یکی از کیت‌های تشکیل داخل در کارگروه وابسته مصوب شده و به اداره کل تجهیزات سازمان غذا و دارو اظهار شده است، به این علت تشخیص این بیماری با کیت تشکیل داخل خواهد می بود.

ادامه مطلب
فوتبال زیاد خوبی بازی کردیم/ ازمصدومیت صادق محرمی ناراحتم
آخرین مطالب

اغاز واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس 

این چنین، شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از عملیاتی شدن واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در استان‌های جنوب و جنوب شرقی سرزمین تا ۱۰ روز آینده خبر داد و افزود: اکنون این واکسن‌ها فراهم شده و تا ۱۰ روز آینده عملیات تزریق برای کودکان انجام خواهد شد.

او همین طور گفت: واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی و این چنین واکسن پنوموکوک در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود.

ادامه مطلب
قطر اکثر بلیت‌های بازی روبه رو ایران را خریداری کرده است!

عرشی درمورد اهمیت این دو واکسن او گفت: واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

او گفت: بعد از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال قبل با فراهم واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان اغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تشکیل داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را ناظر باشیم.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

گسترش مراکز سراج

در ادامه این نشست خبری که به مناسبت اغاز هفته سلامت برگزار شد، حامد مصلحی مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درمورد نحوه فعالیت مراکز سراج و اراعه خدمات سلامت روان در این مراکز توضیحاتی داد و او گفت: اکنون ۸۳ مرکز سراج در سرزمین فعال است که در نظر داریم به ۱۰۰ مرکز افزایش یابد.

ادامه مطلب
اسپوتنیک 6 به فضا پرتاب شد

او گفت: در این مراکز خدمات گران قیمت سلامت روانی و اجتماعی به طور کاملاً رایگان اراعه می‌شود. اکنون بیشتر از ۳ هزار روانشناس در شبکه بهداشت سرزمین فعالند و به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک روانشناس وجود دارد.

مصلحی درمورد چگونگی مراجعه به مراکز سراج و دریافت خدمات سلامت روان، او گفت: به این منظور، مراجعه اول افراد به شبکه بهداشت و مراکز جامع شهری و روستایی است و مراجعینی که تشخیص داده شوند به خدمت بیشتری نیاز دارند، به مراکز سراج ارجاع داده خواهد شد. این چنین ارجاع بیمارستانی به مراکز سراج هم داریم.

وی این چنین درمورد غربالگری سلامت روان و ۸ شاخص که در این عرصه لحاظ می‌شود، افزود: در غربالگری سلامت روان دو مبحث اختلال اضطراب و اختلالات خلقی (افسردگی) مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب
نسل بعدی هواپیمای ایکس دارپا با نام XRQ-73، امسال پرواز خواهد کرد_تاشکن

مصلحی درمورد آخرین پیمایش سلامت روان، او گفت: در سال ۱۴۰۲ آخرین پیمایش سلامت روان جامعه انجام شده که نتایج آن در حال نهایی شدن است و بعد از آماده شدن نتایج خبر رسانی ملزوم صورت می‌گیرد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع