خوش آمدید

تدارک رادیو در آغاز ولادت امام زمان(عج)

رادیو برای نمایشگاه کتاب چه برنامه هایی دارد؟_تاشکن


به گزارش تاشکن

 به گزارش ، علی بخشی‌زاده، معاون صدا درمورد برنامه‌های این معاونت در ایام نمایشگاه کتاب اشاره کرد: وجود شبکه‌های رادیویی در نمایشگاه کتاب و پوشش آن برای مخاطبان، عرصه‌ای سودمند برای منفعت گیری از ازمایش ها گوناگون و گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی از دریچه برنامه‌های رادیویی است. تلاش می‌کنیم امسال از حداکثر ظرفیت رسانه در معارفه کتاب در فضای فرهنگی نمایشگاه کتاب، معارفه اندیشمندان، نخبگان و نویسندگان منفعت‌مند شویم. به این علت برنامه‌های متنوعی از سوی شبکه‌های رادیویی طراحی شده است.

او گفت: رادیو با کتاب زیاد عجین است و فعالیت معاونت صدا فقط به ایام نمایشگاه کتاب ختم نمی‌شود، بلکه در طول هفته، شبکه‌های گوناگون رادیویی برنامه‌های بسیاری درمورد کتاب دارند. مصداق این جمله برنامه‌هایی با محوریت کتاب است که در قالب برنامه‌های گوناگون با ناشران و نویسندگان گوناگون به او مباحثه می‌پردازند.

ادامه مطلب
موتور طارمی روشن شد

بخشی‌زاده با اشاره به فعالیت سامانه ایران‌صدا او گفت: پایگاه کتاب گویای ایران‌صدا تا بحال کتاب‌های تعداد بسیاری در حوزه‌های گوناگون را صوتی آماده کرده و در اختیار علاقه‌‌مندان قرار داده است. برای این عمل از وجود هنرمندان تعداد بسیاری منفعت گیری کرده است.

معاون صدا با اشاره به برنامه‌های شبکه‌های رادیویی حوالی نمایشگاه کتاب، گفت: رادیو ایران برنامه «باغ هنر» را پخش می‌کند که اخبار نمایشگاه را پوشش می‌دهد. برنامه «تالار آیینه» از این شبکه تازه‌‌های نشر را معارفه می‌کند. برنامه «جام‌جم» با نویسندگان و شاعران به او گفت‌و‌گو خواهد پرداخت. برنامه «ایرانشهر» در قسمت‌های گزارش مردمی از حال و هوای نمایشگاه می‌گوید. برنامه «ایران امروز» با وجود مسولان به بازدید مشکلات صنعت نشر می‌پردازد. رادیو نمایش برنامه استودیو هشت را دارد. رادیو تهران با برنامه «کتابخوار» میزبان شنوندگان است. رادیو ورزش برنامه «یار مهربان» را روی آنتن دارد. رادیو جوان در ایام نمایشگاه برنامه «کافه رادیو» را هر روز اجرا می‌کند. برنامه نمایشگاه کتاب رادیو سلامت با نام «کتاب‌گرد» از گروه خانواده این شبکه پخش می‌شود.

ادامه مطلب
تأکید رئیس صدا و سیما به برداشتن موانع از سر راه برنامه سازان/همه ما خدمتگزار محتوای آنتن هستیم
آخرین مطالب

بخشی‌زاده در ادامه گفت: کتاب فرهنگ رادیو فرهنگ ساعت ۲۰ تا ۲۱ با وجود برجسته نویسندگان و ناشران در این برنامه، او گفت‌وگوی گزارشگران با غرفه داران، شرکت‌کنندگان، بازدیدکنندگان از نمایشگاه و شنیدن دغدغه‌هایشان، سخن بگویید مسئولان نمایشگاه برای خبر‌رسانی از فعالیت‌هایی که دارند و پاسخگویی به سوالات و دغدغه‌های شرکت‌کنندگان در قشرهای گوناگون از دیگر برنامه‌ها خواهد می بود. برنامه‌ ققنوس به معارفه کتاب، او مباحثه با ناشران و نویسندگان حوزه ادب و هنر تعلق دارد. صبح به زمان فرهنگ ساعت ۶:۳۰ در قالب گزارش خبر رسانی پخش می‌شود. «سرزمین من» هم قسمت اختصاصی نمایشگاه کتاب دارد. رادیو معارف هم برنامه «عصر جوانی» را پخش می‌کند. این چنین از دیگر شبکه‌های رادیویی برنامه‌های متنوعی در حوزه کتاب پخش می‌شود که نام برنامه‌ها تا این مدت انتخاب نشده است.

ادامه مطلب
مایکروسافت نام اج را در اندروید و iOS به «مرورگر هوش مصنوعی» تبدیل کرد

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به طور مجازی برگزار می‌شود.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع