خوش آمدید

دوربین آیفون 16 پرو احتمالاً در مقابل نور شدید عکس‌های بهتری ثبت می‌کند

دوربین آیفون ۱۶ پرو به گمان زیادً در روبه رو نور شدید عکس‌های بهتری ثبت می‌کند_تاشکن


به گزارش تاشکن

اپل انگارً روی یک فناوری پوشش اپتیکال ضدانعکاس تازه برای دوربین مدل‌های پرو از سری آیفون ۱۶ کار می‌کند. این فناوری می‌تواند کیفیت عکس‌ها را با افت شعله‌های عدسی یا Lens Flare بهبود ببخشد.

بر پایه اظهار yeux1122 که گزارش خود را از یک منبع آگاه در زنجیره فراهم اپل نقل می‌کند، انگارً کوپرتینویی‌ها به‌جستوجو منفعت گیری از تجهیزات تازه «قراردهی لایه اتمی» (ALD) در فرایند تشکیل لنز دوربین آیفون می باشند. با ALD می‌توان مواد با لایه‌های اتمی را (با امکان کنترل زیاد دقیق ضخامت و ترکیب مواد) روی یک بستر قرار داد. منفعت گیری از آن به سازندگان اجازه می‌دهد تا لایه‌های زیاد نازکی از مواد را روی دستگاه‌های نیمه‌رسانا ازجمله اجزای دوربین اعمال کنند.

فناوری تازه اپل برای بهبود دوربین آیفون ۱۶ پرو

در لنزهای دوربین، ALD را می‌توان برای قراردادن پوشش‌های ضدانعکاس منفعت گیری کرد، که خود می‌تواند به افت رگه‌ها و هاله‌های نور موسوم به شعله‌های عدسی که در عکس نهایی ثبت خواهد شد – مخصوصاً وقتی که یک منبع نور روشن همانند خورشید به‌طور مستقیم به داخل لنز می‌تابد – پشتیبانی کند.

مثالای از تشکیل رگه‌های نور یا Lens Flare و سایه (Ghosting) در عکس

ALD این چنین می‌تواند سایه‌های دور سوژه‌ها را افت دهد؛ به گمان زیادً شما هم در برخی موارد موقعی که در روبه رو منبع نور روشن قرار دارید، با نوعی انحراف و تشکیل یک عکس ثانویه در عکس روبه رو شده‌اید. این کار وقتی اتفاق می‌افتد که نور بین سطوح عناصر لنز و سنسور دوربین به عقب و جلو بازتاب اشکار می‌کند.

ادامه مطلب
سریال ماه رمضانی تلویزیون در نیمه راه/ بازیگران تازه به «مهیارعیار» اضافه شدند
آخرین مطالب

گمان دارد که اپل از این فناوری در مدل‌های پرو آیفون‌ ۱۶ منفعت گیری کند؛ یقیناً این گمان نیز وجود دارد که اپل تنها از این فناوری در آیفون ۱۶ پرو مکس منفعت ببرد. این چنین دور از انتظار نیست که اپل بخواهد از ALD برای اولین‌بار در سری پرو آیفون ۱۷ منفعت گیری کند.

انتظار می‌رود هر دو مدل آتی آیفون ۱۶ پرو دارای یک لنز تتراپریسم با زوم اپتیکال ۵ برابری باشند. این قابلیت اکنون منحصر به آیفون ۱۵ پرو مکس است.

ادامه مطلب
تاردیگرید یا خرس آبی؛ جانوری که بعد از نابودی زمین هم زنده می‌ماند! + عکس_تاشکن

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع