خوش آمدید

نرخ کرایه تاکسی

نرخ کرایه تاکسی در شهر تهران از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت_تاشکن


به گزارش تاشکن

بر پایه گزارش خبرگزاری ایسنا و به نقل از «سعید بشیری»، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران، نرخ کرایه تاکسی در کلانشهر تهران از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت. مقدار افزایش نرخ حمل‌ونقل عمومی شهر تهران در روز چهارم فروردین ۱۴۰۳ از سوی فرمانداری اظهار شده می بود. این افزایش‌ها شامل ۲۸ درصد افزایش در قسمت مترو، ۲۶ درصد افزایش در قسمت اتوبوس و ۴۵ درصد افزایش در قسمت تاکسی خواهد شد.

این چنین بخوانید: نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو برای سال ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران در گفتگو با خبرگزاری ایسنا او گفت: «در متن مصوبه شورای اسلامی شهر تهران که به تصویب هیئت تطبیق فرمانداری تهران رسید، پافشاری شده می بود که زمان اجرای افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ است. ازاین‌رو هرگونه افزایش پیش از این تاریخ تخلف محسوب می‌شود.»

ادامه مطلب
۱۵ بازی برتر جنگ جهانی دوم که از شما یک سرباز واقعی می‌سازند

افزایش نرخ کرایه تاکسی در ساعات اوج صبحگاهی و عصرگاهی

به حرف های «سعید بشیری»، مقدار افزایش نرخ کرایه تاکسی شهر تهران پایین‌تر از نرخ تورم سرزمین است. بااین‌حال چند مسئله حقوقی در متن مصوبه می بود که به شورای شهر تهران اظهار شد تا رفع شود. ارقامی که برای نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی در شورای شهر تهران مصوب شده‌اند، پیش از این به قبول هیئت تطبیق فرمانداری تهران رسیده‌اند.

جزئیات مربوط به افزایش کرایه تاکسی در جریان جلسه شورای شهر تهران طی اسفند ۱۴۰۲ اشکار شده‌اند. براین‌مبنا ساعات ۷ تا ۹ صبح به گفتن ساعات اوج صبحگاهی در نظر گرفته شده است. ساعات ۴ تا ۸ عصر نیز به‌گفتن ساعات اوج عصرگاهی معارفه شده‌اند. طی این ساعات، ۵۰ درصد افزایش برای نرخ مرسوم کرایه تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب
تمام افراد بدون پوشش بیمه، بیمه شده سازمان بیمه سلامت ایران محسوب می‌شوند
نرخ کرایه تاکسی در شهر تهران از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت_تاشکن ۱۴

بر پایه اظهار شهرداری تهران، ۳۴ هزار دستگاه تاکسی خطی در ۱۶۹ خط تاکسیرانی درون‌ شهر تهران فعالیت می‌کنند. کنترل این تاکسی‌ها توسط دوربین‌های هوشمند انجام می‌شود و نرخ کارکرد آن‌ها نیز بر پایه فرمول‌های شهرداری محاسبه می‌شود.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع