خوش آمدید

دولت سیزدهم برای جبران کمبود معلم برنامه های ویژه ای دارد

دولت سیزدهم برای جبران افتمعلم برنامه های اختصاصی ای دارد_تاشکن


به گزارش تاشکن

 

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت عصر امروز (۲۵ فروردین) در شورای آموزش و پرورش و شورای حمایتسواد آموزی استان اظهار کرد: انتظار می‌رود امسال هفته بزرگداشت مقام معلم بهتر از سال‌های قبل و با برنامه‌ های متنوع و جامع برگزار شود.
وی با گفتن این که همه دستگاه‌ها باید در برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم تلاش و همکاری کنند، او گفت: ۲۵۰ میلیون تومان به آموزش و پرورش خراسان جنوبی تعلق می‌دهیم تا برای بزرگداشت هفته معلم در استان هزینه کند.
استاندار با اشاره به این که علاوه بر مرکز استان باید در همه شهرستان‌ها نیز برنامه‌های فاخری برای بزرگداشت مقام معلمان برگزار شود، افزود: همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم با وجود استاندار و فرمانداران از تعدادی از معلمان بازنشسته و خانواده متوفیان فرهنگی بازدید و تشکر خواهد شد.
قناعت با اشاره به افتمعلم در استان، تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم اعتقادی به دانشگاه فرهنگیان نداشت و لذا مقدار جذب معلم به شدت افت یافت لذا سال قبل بیشترین سختی به وزارت آموزش و پرورش داخل شد و با افتمعلم روبه رو شدیم.
وی افتمعلم را حاصل سیاست‌ های نادرست دولت قبلی دانست و یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان در زمان تصدی دولت قبلی به جای جذب ۲۵ هزار نیرو در سال تنها دو تا سه هزار دانشجو پذیرفتن کرد.
استاندار با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم برای جبران افتمعلم، در ادامه گفت: نهایت تلاش باید صورت گیرد که نیازهای آموزش و پرورش از طریق بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان فراهم شود که اصولاً برای شغل معلمی و تدریس آموزش می‌بینند.
قناعت در خصوص نقل و انتقال معلمان، فرمود: در مناطقی که نیاز به نیروی معلم داریم نقل و انتقال به دیگر مناطق به هیچ وجه پذیرفته نشود بلکه حتی به عکس، انتقال نیروی انسانی به این نقطه مورد دقت باشد و در این عرصه هیچ پیشنهاد‌ای پذیرفته نیست.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت امتحانات نهایی دانش‌آموزان، پافشاری کرد: همه دستگاها و ادارات استان باید در عرصه فراهم تجهیزات و حمایتبرای برگزاری امتحان نهایی دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنند.
استاندار در عرصه اسکان مسافران در مدارس در ایام تعطیلات نوروز و تابستان فرمود: در اسکان مسافران در مدارس باید شرایط به طوری باشد که به اندوخته‌گذار ما که یک مرکز اقامتی برای مسافران تأسیس کرده از نظر اقتصادی صدمه داخل نشود و ملاحظاتی نیز در این عرصه مورد نظر باشد.
قناعت در قسمت فرد دیگر از سخنانش با محکومیت جنایت اسرائیل در بمباران قسمت کنسولگری سفارت ایران در سوریه متذکر شد: جواب کوبنده ایران به این جنایت هرچه باشد ما تابع نظر ولی فقیه و فرمانده معظم کل قوا در این عرصه هستیم و اصولاً مطابق قانون و شرع هر برنامه نظامی باید با نظر مقام معظم رهبری باشد.
شایان ذکر است؛ در این جلسه نقل شد که در هفته بزرگداشت مقام معلم سال جاری از ۳۷ معلم نمونه استانی  و ۵۱ مدیر و معاون تشکر می‌شود.

ادامه مطلب
پوشش ۶۳ درصدی جامعه مقصد پویش ملی سلامت - تاشکن

انتهای مطلب

خبرنگار:مرضیه شهریاری

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع