خوش آمدید

به‌کارگیری لیزر به‌منظور دستیابی به حالت‌های کوانتومی در دمای اتاق

به‌کارگیری لیزر به‌منظور دستیابی به حالت‌های کوانتومی در دمای اتاق_تاشکن


به گزارش تاشکن

محققان سوئدی، برای نخستین بار موفق به منفعت گیری از نور لیزر برای دستیابی به حالت‌های کوانتومی در دمای اتاق شدند که می‌تواند راه حلها و زیرساخت‌های محاسبات و ذخیره داده را تحول دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ذرات در سطح کوانتومی، از قوانین کلاسیک فیزیک سرپیچی می‌کنند و می‌توانند حرکت مغناطیسی یا اَبَررسانایی را نشان دهند. در این روش، یک سنگ قیمتی موسوم به تیتانت استرانسیوم، با منفعت گیری از نور لیزر با شدت و فرکانس خاص، به یک سنگ مغناطیسی تبدیل شد که توانایی نور لیزر را برای القای مغناطیس در یک ماده غیرمغناطیسی در دمای اتاق، مشخص می کند.

 این گروه نه تنها یک ماده غیرمغناطیسی را مغناطیسی کرد، بلکه نشان داد که به رویکرد کارآمدی دست یافته است که می‌تواند برای دیگر عایق‌ها اعمال شود و نیاز به منفعت گیری از فلزات برای خواص مغناطیسی آن‌ها را افت ‌دهد.

ادامه مطلب
رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان نیست!

این کار، تبدیل تشکیل سوئیچ‌های مغناطیسی بسیار سریع می‌شود که می‌توانند برای انتقال سریع تر اطلاعات و ذخیره‌سازی زیاد بهتر داده‌ها و این چنین برای رایانه‌هایی که به ‌طور قابل‌توجهی سریع تر و کارآمدتر می باشند، منفعت گیری شود.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع