خوش آمدید

دارورسانی درب منزل جایگزین فروش اینترنتی دارو - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سازمان غذا و دارو یکی از نهادهای نظارتی با اعتبار بین المللی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی اظهار کرد: قدم‌های مؤثری در حوزه عدل و تعالی نظام سلامت در حوزه غذا و دارو برداشته شده و در سال جاری ضمن تلاش برای نگه داری و ترقی ایمنی مصرف‌کننده، در راستای فراهم دسترسی و توزیع عادلانه خدمات به خصوص در فراهم آوردن دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی، دستاوردهای چشمگیری حاصل شده است.

وی، افزایش سطح دسترسی مردم به داروهای مورد نیاز، ترویج تجویز و مصرف منطقی دارو و افزایش و بهبود کیفیت و ایمنی، نظارت هوشمند، فراهم منبع های مالی برای انبارهای استراتژیک دارو و تجهیزات در همه دانشگاه‌ها، تسهیل در صدور مجوزها از طریق تسهیل و تجمیع دستورالعمل‌ها از طریق سامانه‌ها و به طور هوشمند، نظارت بر تشکیل و اراعه غذا و فراورده‌های بهداشتی سالم و مطلوب، ترقی شناسه‌گذاری و رهگیری و ردیابی فراورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، مکمل و دارو در جهت سیاست‌های ابلاغی رهبری و بیانیه قدم دوم انقلاب و این چنین قانون برنامه ششم گسترش را از برنامه‌های سازمان غذا و دارو در سال‌های تازه برشمرد.

ادامه مطلب
طلوع خورشیدگرفتگی حلقه‌ آتش + ویدیو

محمدی با گفتن این که وزارت بهداشت حکمرانی حوزه سلامت در سرزمین را انجام می‌دهد، او گفت: نظارت و رگولاتوری کالاهای سلامت‌محور در سرزمین هم بر مسئولیت سازمان غذا و دارو است. سازمان غذا و دارو یکی از بزرگ‌ترین نهادهای نظارتی و رگولاتور با اعتبار بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد: سلامت غذا، یک از مسئولیت‌های مستقیم وزارت بهداشت است و ماموریت ما نظارت بر سلامت فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی است. سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در جهت شناسایی مخاطرات، برسی ریسک و تعیین راهکارهای اجرایی به‌منظور افت و حذف عوامل خطر و تعیین و اجرای عمل های کنترلی و پیشگیرانه بوده و نتایج پایش و کنترل شاخص‌های ایمنی در همه زنجیره غذایی اعم از تشکیل محصولات کشاورزی به‌گفتن مواد اولیه و در میانه فراوری، نگهداری، توزیع و در سطح اراعه به‌منظور پایش حالت سلامت فرآورده‌ها انجام می‌شود.

ادامه مطلب
ایتالیا با ۲ گل از سد آلبانی در رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۴ گذشت_تاشکن
آخرین مطالب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع