خوش آمدید

رکوردشکنی اسپیس ایکس؛ بیستمین پرواز مجدد با یک راکت فالکون 9 + ویدیو

رکوردشکنی اسپیس ایکس؛ بیستمین پرواز مجدد با یک راکت فالکون ۹ + ویدیو_تاشکن


به گزارش تاشکن

اسپیس ایکس بار دیگر رکورد منفعت گیری مجدد از یک موشک خود را ناکامی. روز قبل، شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک، با موشک فالکون ۹ خود، ۲۳ ماهواره استارلینک را از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به مدار زمین پرتاب کرد. مطابق توضیحات اسپیس ایکس، در جریان این مأموریت، این موشک فالکون ۹ بیستمین پرتاب خود را توانایی کرده است که نقطه عطف جدیدی در عرصه منفعت گیری مجدد از یک موشک محسوب می‌شود.

اسپیس ایکس توضیح می‌دهد که اولین مرحله فالکون ۹ در جریان این پرتاب بعد از گذشت نزدیک به ۸.۵ دقیقه روی کشتی بدون خدمه A Shortfall of Gravitas که در اقیانوس اطلس در سواحل فلوریدا مستقر می بود، فرود آمد.

پرتاب موشک فالکون ۹

در همین حال، مرحله دوم فالکون ۹ به حمل ۲۳ ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین (LEO) در ادامه گفت. مطابق برنامه‌ریزی اسپیس ایکس، قرار می بود این فضاپیما نزدیک به ۶۵.۵ دقیقه بعد از بلند‌شدن در LEO مستقر شود.

ادامه مطلب
حق پخش حق ورزش است و باید به ورزش داده شود_تاشکن

«ایلان ماسک»، بنیان‌گذار و مدیرعامل اسپیس ایکس با برنامه‌های بلندپروازانه خود می‌خواهد برای نجات بشریت در آینده، مریخ را مستعمره کند. قابلیت منفعت گیری مجدد از موشک‌ها قسمت مهمی از این برنامه است که به افت هزینه پرواز‌های فضایی و این چنین افزایش شدت آن پشتیبانی می‌کند. به‌همین علت این شرکت به‌طور مداوم در حال ثبت رکوردهای تازه در عرصه منفعت گیری مجدد است.

رکوردشکنی اسپیس ایکس؛ بیستمین پرواز مجدد با یک راکت فالکون ۹ + ویدیو_تاشکن ۱۴

بوستر فالکون ۹ در دسامبر سال ۲۰۲۳ توانسته می بود به نقطه عطف قبلی خود (انجام ۱۹ پرواز) دست اشکار کند و سپس در فوریه و مارس ۲۰۲۴ نیز این روال تکرار شد.

ادامه مطلب
قیمت موتورسیکلت در بازار همچنان رو به افزایش است + جدول مهرماه 1402

اسپیس ایکس تا بحال در سال جاری میلادی ۳۸ ماموریت مداری انجام داده است. زیاد تر آن‌ها به ساخت صورت فلکی پهن‌باند استارلینک تعلق داده شده‌اند که اکنون از نزدیک به ۵۶۵۰ ماهواره راه اندازی شده است. هفته قبل نیز این شرکت ۲۳ ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرده می بود.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع