خوش آمدید

بررسی چالش‌های دارویی ایران و هند/ از مواد اولیه تا صادرات دارو - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

افت ۶۷ درصدی کمبودهای دارویی در ۱۴۰۲ – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پیکان‌پور او گفت: کمبودهای دارویی سرزمین در سال ۱۴۰۲ با افت ۶۷ درصدی، از ۴۲۰ قلم در مهر ۱۴۰۱ و میانگین ۳۴۲ قلم در ماه‌های شهریور تا آبان ۱۴۰۱ به میانگین ماهانه ۱۱۲ قلم رسید.

او گفت: طی سال ۱۴۰۲ همه ظرفیت‌های تشکیل به کار گرفته شده و با بازخوانی کامل برنامه‌های تشکیل شرکت‌ها، همزمان با اعطا مجوز مکفی برای فراهم نیاز ۱۸ ماه آینده سرزمین، روال فراهم دارو به طوری جدی تسهیل شد.

پیکان‌پور در ادامه گفت: جلسات تعاملی با سندیکاها و انجمن‌های وابسته برگزار شد و با صدمه شناسی فرآیندها، تسریع جدی در روال فعالیت‌های جاری شرکت‌ها در سازمان صورت پذیرفت.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، با گفتن این که در سال قبل زمان زمان انتظار بازدید GMP شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه از بیشتر از ۴ ماه به کمتر از ۱.۵ ماه افت یافت، او گفت: این چنین مقدار صدور و تمدید پروانه‌های دارویی در سال ۱۴۰۲ به ۲۱۳ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ رسید.

ادامه مطلب
چند راه غلبه بر حساسیت‌ فصل پاییز + اینفوگرافی | اختصاصی
آخرین مطالب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع