خوش آمدید

آخرین خبرها از تصویب سند موسیقی، تنظیم سند سینما و تئاتر/ نخستین جلسه کارگروه سند سینما هفته قبل برگزار شد

مصوبات شورای هنر از زبان ایمانی خوشخو/سند سینما سریعتر می رسد_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ،‌ اواسط سال قبل می بود که نوشته اراعه سند موسیقی جدی شد و در پی آن تهیه، تدوین و تصویب سند تئاتر و سینما همراه با سند جامع دیپلماسی هنر هم نقل شد.

مواردی که از همان ابتدای نقل شدنشان به سوژه‌ای قابل دقت در بین رسانه‌ها تبدیل شد و گمانه‌زنی‌ها و مصاحبه‌های مختلفی در این عرصه انتشار شد.

این درحالی است که  محمدحسین ایمانی‌خوشخو، دبیر شورای هنر چندی پیش از اهمیت تدوین سند جامع دیپلماسی هنری سرزمین در کلان نوشته درکنار دیگر سندهای تخصصی در قسمت‌های گوناگون حرف های و اصرار کرده می بود: قضیه مهمی که امروز وجود دارد نقش بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حوزه ارتباطات هنری با دیگر کشورها است.

وی این چنین گفتن کرده می بود اگرچه دستگاه‌های گوناگون در این خصوص قبلاً هم کار می‌کردند، اما برای این که یک نظام واحدی بتواند این ارتباطات هنری را تنظیم کند و آن جایگاه سرزمین ما را در عرصه هنری خاصه در دنیا شناخته شده است و در منطقه هم زیاد تر روی آن حساب می‌کنند بهتر معارفه کند به این خاطر سند جامع دیپلماسی هنری سرزمین تنظیم شد.

ادامه مطلب
ملیکا شریفی نیا مجری «کودک شو» می بشود/ اغاز طوفانی نسیم برای زمستان از شب یلدا
آخرین مطالب

ایمانی خوشخو درپاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر سرانجام مطرح‌های نقل شده (سند تئاتر, سینما و سند دیپلماسی هنر) او گفت: یکی از کارهای مهمی که شورای هنر به گفتن یکی از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار خود دارد در واقع تنظیم اسناد هنرهاست که در این اسناد سیاست‌های کلان و جهت‌گیری‌های راهبردی مورد دقت قرار می‌گیرد. مشکلاتی که این هنرها در حوزه‌های حرف های شده داشتند را چاره‌یابی می‌کند و زیاد روشن می‌پردازد که مصداق بارز آن، سند موسیقی می بود که خوشبختانه تصویب شد و الان در وزارت ارشاد مرحله های آن پیش می‌رود و مقدمات اجرایی کار را جستوجو می‌شود.

ادامه مطلب
«مسافر ری» با چند فیلم تازه در آخر هفته تلویزیون_تاشکن

ایمانی‌خوشخو درمورد رسیدنِ سند سینما به صحن شورای هنر این خبر را می‌دهد: سند فرد دیگر که قبلاً برای آن کارهایی شد و در دوره تازه به جدّ در دستور کار قرار گرفت، سند سینماست.

دبیر شورای هنر در ادامه افزود: ویرایش اولیه این سند در حال نهایی شدن است. در سازمان سینمایی با هنرمندان در تماس بودند و پافشاری داشتیم نظر دست‌اندرکاران حوزه سینما را هم داشته باشد؛ فکر می‌کنم این سند در اردیبهشت‌ماه آماده شود و به صحن شورای هنر برسد.

او درمورد روال اراعه سند تئاتر نیز تصریح کرد: سند دیگر به سند تئاتر برمی‌گردد یا کلی‌تر بگوییم هنرهای نمایشی در اواخر سال قبل در جلسه به شکل کارگروه تخصصی راه اندازی شد. در این جلسه هنرمندان شاخص و اساتید هنری هم وجود داشتند و ما کلیات این سند را در آخرین جلسه شورای هنر نقل کردیم، کلیات با وجود اساتیدی همچون استاد ایرج راد، قطب‌الدین صادقی و هوشنگ توکلی، به او گفت و گو گذاشته شد و نکاتی که می‌بایست در این سند آورده شود توسط اعضا نقل شد. سپس این سند مجدد برای تکمیل برگشت داده شد و هم اکنون ویرایش اولیه آن کاملاً آماده و قابل مطرح در شورای هنر است. ان‌شاءالله در اولین جلسه شورای هنر که در دو سه هفته آینده برگزار خواهد شد سند هنرهای نمایشی و تئاتر را نقل می‌کنیم که به شدت تصویب شود. 

ادامه مطلب
جشنواره مشاركت دانشگاهیان در قم برگزار می‌بشود

ایمانی خوشخو این شورا را جزو فعال‌ترین شوراهای اقماری وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و او گفت: با بازدید که با وجود وزیر ارشاد انجام شد شورای هنر به گفتن فعال‌ترین شوراهای اقماری وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی و بیشترین مصوباتی که در سطح شورای عالی نقل شد و رئیس‌جمهور ابلاغ کردند، برگزیده شد. این خودش نشان‌دهنده عزم جدّی است که دولت محترم و شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص فعالیت‌هایی که در قبل مغفول بوده، داشته است. ان‌شاءالله در این دولت به شکل زیاد سازماندهی شده این هنرها را مورد دقت قرار بدهیم تا در مثلث تولیدکننده، هنرمندان و مخاطبان همه بتوانند با یک نگاه روشن و شفاف دچار مسائل هنری بشوند یقیناً در این صورت بازده کار بالاتر خواهد می بود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
پرواز اختصاصی برای نجات نوزاد ۶ ماهه/ جزییات یک ماموریت اورژانسی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

او این چنین به راه‌اندازی بنیاد تئاتر ملی ایران اشاره کرد و او گفت: ما در عرصه تئاتر ملی ایران ضعف‌های بسیاری داشته‌ایم؛ تئاترها عمدتاً از از آن طرف می‌آید چه در اجرا و چه متن؛ در صورتی که دنیا ما را به تئاتر ملی‌مان می‌شناسد و هنرمندان پیشکسوت مصرّ بودند که ناظر احیاء و رونق تئاتر ملی کشورمان باشیم در آخرین جلسه تصویب بنیاد ملی تئاتر ایران اتفاق افتاد. مقدمات اجرایی آن فراهم می‌شود تا با پشتیبانی‌های اختصاصی کارهای ملی با این چارچوب تشکیل شود.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع