خوش آمدید

آسترانیس

شرکت Astranis از ماهواره‌های امگا رونمایی کرد؛ اراعه پهنای باند اختصاصی از مدار زمین_تاشکن


به گزارش تاشکن

شرکت آسترانیس نسل جدیدی از ماهواره‌های ارتباطی به‌نام امگا را معارفه کرده است که از مدار زمین ثابت به مشتریان روی زمین پهن باند اراعه می‌کنند. این چنین سریع تر و کوچک‌تر از هر ماهواره مخابراتی در مدار می باشند.

آنها بر این باورند که آینده ارتباطات مداری فقط در مدارهای بالاتر نیست. بلکه در این امکان است که مشتریان شبکه ماهواره‌ای خصوصی خود را داشته باشند.

ماهواره‌های زیاد کوچک آسترانیس

کلاس تازه ماهواره‌ها که امگا نامیده می‌شود، هر کدام نزدیک به ۵۰ گیگابیت بر ثانیه پهنای باند را در باندهای Ka غیرنظامی و نظامی اراعه می‌کنند و از همان ابتدا اشکار می‌کند که این فناوری منفعت گیری دوگانه دارد.

آسترانیس ماهواره‌های پهنای باند نسبتاً کوچکی را در مدارهای بالا می‌سازد و راه‌اندازی می‌کند و این ظرفیت را به اراعه‌دهندگان خدمات مخابراتی و اینترنتی می‌فروشد. این شرکت قراردادهایی برای اراعه ظرفیت به اراعه‌دهندگان در مکزیک، فیلیپین، آلاسکا و آسیای جنوب شرقی دارد.

ادامه مطلب
سرمربی تیم ملی والیبال ایران کارکرد ملی پوشان را مثبت برسی کرد_تاشکن
آخرین مطالب

این استارت‌آپ به اندازه کوچک ماهواره‌های GEO خود افتخار می‌کند. چون ماهواره‌های اراعه‌دهنده خدمات اینترنتی طبق معمولً بزرگ می باشند و درنتیجه ردیابی و دعوا به آنها آسان است.

«جان گدمارک»، مدیرعامل آسترانیس در رویدادی که این خبر اظهار شد، او گفت: «ما باید به سمت معماری انعطاف‌پذیرتر حرکت کنیم. دیگر خبری از اهداف بزرگ، چاق و آبدار نیست!»

پهنای باند بهبودیافته به لطف رادیوی نسل بعدی آسترانتیس است، اما سیگنال‌های آن به‌طور موثرتری مستقر می‌شود. درحالی‌که نسل قبلی مجموعه‌ای از پرتوهای منسجم را همانند نورافکن ارسال می‌کرد، نسل تازه زیاد تر همانند یک آرایه LED بزرگ است که سیگنال یکنواخت را در منطقه زیاد بزرگتر اراعه می‌دهد.

ادامه مطلب
مجوز به موسسات طب سنتی خارج از وزارت بهداشت تخلف است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

گدمارک او گفت که اگرچه تعداد خدماتی که می‌توان اراعه کرد به مشتری و مورد منفعت گیری بستگی دارد، اما از نظر تئوری قابلیت پوشش خدمات میلیون‌ها نفر را دارد. ماهواره‌ها از گیرنده‌های باند Ka به‌جای آنتن سفارشی همانند استارلینک منفعت گیری می‌کنند.

سخن بگویید از رقیب‌ها

هنگامی از گدمارک درمورد چگونگی گسترش بازار ارتباطات مداری در مختصر زمان پرسیده‌ شد، زیاد خوشبین می بود. او او گفت که اشتیاق عموم برای پهنای باند عملاً نامحدود است، حداقل با قیمت‌هایی که آنها می‌توانند اراعه دهند، که زیاد پایین‌تر از اتصالات داده‌های GEO قدیمی است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

شرکت Astranis از ماهواره‌های امگا رونمایی کرد؛ اراعه پهنای باند.webp

مسئله قابل دقت این است که آسترانیس او گفت این ماهواره از شکل موج‌های خاصی که مورد علاقه وزارت دفاع آمریکا می باشند، حمایتمی‌کند. به این علت می‌تواند حتی در محیط‌های حساس نیز ظرفیت اراعه دهد.

ادامه مطلب
عذرخواهی بیژن بنفشه خواه بابت یک شوخی

آسترانتیس خاطرنشان کرد که تعداد بسیاری از ماهواره‌های کوچک در GEO، با فناوری قدیمی که عموماً به ماهواره‌های زیاد بزرگ و زیاد گران قیمت غیرقابل مانور در GEO متکی می باشند، فاصله بسیاری دارد.

همانند ماهواره‌های جاری این شرکت، امگا نیز توانایی مانور در GEO با منفعت گیری از نیروی محرکه همه الکتریکی را خواهد داشت.

آسترانیس او گفت که رانش کارآمدتر به آن اجازه می‌دهد تا حداقل ۱۰ سال ایستگاه خود را نگه داری کند و این چنین جابه‌جایی‌های زیاد و مانورهای دیگر را انجام دهد. تا آن زمان نسل بعدی به گمان زیادً آماده خواهد می بود تا در جای خود قرار بگیرد.

با این‌حال، آنچه که احتمالا محصول برجسته آسترانیس باشد، ماهواره‌های اختصاصی برای مشتریان خواهد می بود. بدیهی است که کشورها ماهواره‌های جاسوسی اختصاصی خود و همانند آن را دارند. اما هزینه آنها صدها میلیون دلار است و زیاد تر از بودجه دفاعی تامین خواهد شد. اما حتی شرکت‌های چند ملیتی نیز تمایلی به پرداخت این چنین پول نقدی ندارند، حداقل برای این منظور. و اگر داشتند، تمایلی به داشتن قسمت‌های مدیریت ماهواره‌ای ندارند.

ادامه مطلب
گوگل دسته کروم‌بوک پلاس را با سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای بهتر معرفی کرد

آسترانتیس در نظر دارد اساساً «ماهواره به‌گفتن یک سرویس» را به‌جای آن اراعه دهد، جایی که با پرداخت هزینه اولیه و ماهانه می‌توان یک ماهواره را به‌طور کامل (یا تا حدی) به منفعت گیری از یک مشتری تعلق داد.

برنامه‌های بعدی آسترانیس

گدمارک از نام بردن‌ از هر یک از شرکت‌هایی که به این امکانات ابراز علاقه کرده‌اند، خودداری کرد. اما ادعا کرد که با داشتن مالکیت در مناطق جغرافیایی بزرگ و تقاضای زیاد برای داده‌های ماهواره‌ای امن، وجود شرکت‌های انرژی و نفت و گاز آشکار است.

آسترانیس

او این چنین او گفت با وجود این که تا این مدت هیچ برنامه رسمی برای نزدیک شدن به دامنه سیسلونار وجود ندارد، زمان بزرگی برای پیشرفت آینده در آنجا وجود دارد.

این شرکت تصمیم دارد اولین ماهواره امگا را در سال ۲۰۲۵ تکمیل کند و در سال ۲۰۲۶ به مدار زمین بفرستد. برنامه این است که در آن زمان شش ماهواره پرتاب شود و بعد از آن ۲۴ ماهواره در سال، به مقیاس تشکیل پرتاب شود.

ادامه مطلب
بارش شدید برف در زنجان

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع