خوش آمدید

زنان سیگاری زودتر درگیر بیماری‌های ریه و سرطان می شوند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دود دست دوم سیگار گمان فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش می دهد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به حرف های محققان، در حالی که سیگار کشیدن با بیماری قلبی و مرگ زودرس مرتبط است، ربط بین دود سیگار و فیبریلاسیون دهلیزی نامشخص است. به نظر می‌رسد این مطالعه بزرگ ربط مستقیمی را مشخص می کند.

دکتر «کیونگ-یئون لی»، نویسنده این مطالعه از بیمارستان دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی، او گفت: «خطرات دود دست دوم صرف نظر از این که افراد در خانه، خارج از منزل یا در محل کار می باشند، قابل دقت است، که مشخص می کند قرار گرفتن در معرض خطر فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش می‌دهد.»

این مطالعه شامل بیشتر از ۴۰۰۰۰۰ نفر بین ۴۰ تا ۶۹ سال می بود که بخشی از یک پایگاه داده بزرگ زیست پزشکی و تحقیقاتی در انگلستان بودند. سیگاری‌های جاری و افرادی که قبلاً فیبریلاسیون دهلیزی داشتند از مطالعه حذف شدند.

ادامه مطلب
یک فوتبالیست به علت دوپینگ ۴ سال محروم شد

شرکت کنندگان در سال قبل به سوالاتی در رابطه قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران در خانه و جاهای دیگر جواب دادند. از هر پنج نفر یک نفر (۸۶۰۰۰) با میانگین ۲.۲ ساعته در معرض دود سیگار قرار گرفته بودند. در کل، ۶ درصد از شرکت کنندگان در طی یک پیگیری متوسط ۱۲.۵ ساله، مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی شدند.

بعد از محاسبه عواملی که می‌تواند بر نتایج تأثیر بگذارد همانند سن، جنسیت، حالت اقتصادی، وزن، سطح ورزش، مصرف الکل، و این چنین دیابت، سختی خون بالا و کلسترول بالا، محققان دریافتند شرکت کنندگانی که در معرض دود سیگار قرار گرفته بودند دارای ۶ درصد خطر بالاتر ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی می باشند.

ادامه مطلب
پایان کار تنیس روی میز ایران در قهرمانی آسیا

با افزایش قرار گرفتن در معرض دود دست دوم سیگار، خطر فیبریلاسیون دهلیزی نیز افزایش یافت؛ در قیاس با افرادی که در معرض دود سیگار نبودند، افرادی که ۷.۸ ساعت در هفته در اطراف آن بودند، ۱۱٪ زیاد تر در معرض خطر فیبریلاسیون دهلیزی بودند.

لی او گفت: «بعد از قرار گرفتن در معرض دود دست دوم، گمان ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی اغاز به افزایش می‌کند و با طویل‌تر شدن زمان قرار گرفتن در معرض آن، خطر به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. این یافته که سیگار کشیدن نه تنها در فضاهای بسته بلکه در محیط‌های بیرونی نیز زیان اور است، بر اهمیت ممنوعیت سیگار برای محافظت از سلامت عمومی پافشاری می‌کند.»

در همین حال، لی از همه خواست تا از گذراندن زمان در مکان‌هایی که افراد سیگار می کشند خودداری کنند.

ادامه مطلب
برنامه های تلویزیون اختصاصی روز انتخابات_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع