خوش آمدید

حذف خدمات دندانپزشکی از سبد سلامت خانواده ها - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

حذف خدمات دندانپزشکی از سبد سلامت خانواده ها – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار مهر، دندانپزشکان قسمت ارزشمندی از جامعه پزشکی می باشند که نقش مؤثر آنان در بهداشت و سلامت جامعه انکارناپذیر بوده و انتخاب ۲۳ فروردین‌، فرصتی برای دقت اذهان عمومی به این قشر مهم در جامعه است.

از نظر دیگر، اهمیت و نقش سلامت دهان و دندان در نگه داری و ارتقا سلامتی و جلوگیری از ابراز تعداد بسیاری از بیماری‌ها بر فردی پوشیده نیست و دندانپزشکان به گفتن عضوی از زنجیره سلامت؛ نقش زیاد مهمی در نظام سلامت و ترقی کیفیت زندگی افراد جامعه ایفا می‌کنند.

جامعه دندانپزشکی سرزمین سختی این شغل را بر خود هموار کرده و اراعه خدمت به بیماران را به رغم صدمه‌های ناشی از فرسودگی شغلی و تعرفه‌های دستوری و افزایش سرسام آور قیمت مواد و تجهیزات دندانپزشکی ادامه می‌دهد.

در همین حال، گرانی خدمات دندانپزشکی و سهم اندک و ناچیز بیمه‌های پایه در پوشش هزینه‌های دندانپزشکی، علتشده تا این خدمت از سبد سلامت اکثریت جامعه حذف شود.

ادامه مطلب
تمرین پرسپولیس با چهار بازیکن و یک مربی تازه برگزار شد
آخرین مطالب

محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با گفتن این نوشته که ۱۷ خدمت دندانپزشکی در مراکز دولتی تحت پوشش بیمه قرار دارد، او گفت: برای مادران باردار، سنین زیر ۱۲ سال و افرادی که بیماری خاص و صعب العلاج دارند این خدمات رایگان اراعه می‌شود.

او گفت: تا آخر سال ناظر افزایش پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی خواهیم می بود.

آمارها مشخص می کند که متوسط دندان‌های پوسیده ایرانی‌ها بین ۵ تا ۶ دندان است و از آنجا که قیمت مواد برای دندانپزشکی گران است و ارز به آن تعلق نمی‌گیرد، بیماران دیر به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند و بعضی اوقات قابل درمان نیست. در همین حال، دندان‌های پوسیده کودکان بالای ۱۰ سال، بین ۶ تا ۷ دندان است.

ادامه مطلب
نوشاد یک قدم تا مدال مسابقات زاگرب فاصله دارد_تاشکن

بهنام عباسیان عضو شورای عالی نظام پزشکی، با انتقاد از برنامه‌های بی فایده که در حوزه بهداشت دهان و دندان جستوجو می‌شود، اظهار داشت: در همه محافل سخن از رفاه حال جامعه پزشکی مخصوصاً دندانپزشکان به گوش می‌رسد ولی مسئولین ذی ربط و صدا و سیما هیچوقت مشکلات جامعه را در تریبون‌های رسمی در صدا و سیما نقد نکردند که چرا باید یک دندانپزشک برای معیشت اولیه خود راهی کشورهای همسایه گردد.

او گفت: احتمالا پازل گمشده در نزد وزارت بهداشت باشد که به مفهوم اقتصاد سلامت توجهی نمی‌کند. در جامعه‌ای که بیمه‌ها در امر سلامت دهان و دندان ورود نمی‌کنند ۹۰ درصد از خدمات دندانپزشکی در قسمت خصوصی اراعه می‌شود. در جوامع امروزی سلامت دهان و دندان در همه کشورهای در حال گسترش در صدر برتری کاری آنها قرار دارد، چون که سلامتی دهان و دندان نقش به سزایی در سلامتی انسان‌ها دارد. لذا، مدام سیاست به طوری طراحی می‌شود که بیمه‌ها به گفتن یک رکن اساسی در خدمت مردم باشند؛ ولی متأسفانه رد پای بیمه‌های پایه در امر سلامت آحاد مردم دیده نمی‌شود و یا زیاد کم رنگ است.

ادامه مطلب
قطر 1 - 1 اردن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

عباسیان در ادامه گفت: مشکلات سلامت دهان و دندان به افزایش تعداد دندانپزشک ربطی ندارد بلکه به سبد حمایتبیمه‌ای مربوط است که هر شهروندی باید از آن برخوردار باشد.

مارال قربانزاده دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی، با اشاره به هزینه‌های سنگین دندانپزشکی برای آحاد جامعه، او گفت: هزینه‌های سنگین و سرسام‌آور درمان‌های دندانپزشکی، با اهمیت ترین دغدغه همکاران دندانپزشک است.

وی با انتقاد از این که خدمات درمان دندانپزشکی را جزو خدمات لوکس برداشت می‌کنند، افزود: همه خدمات دندانپزشکی، فقط زیبایی نیست که برای آن ردیف بودجه بیمه‌ای نمی‌بینند. از شورای عالی بیمه انتظار داریم برای سلامت مردم، ردیف بودجه دندانپزشکی را ببیند. چون، برای ما دردناک است که مردم برای نداشتن هزینه درمان دندانپزشکی، فقط تن به کشیدن دندان خواهند داد.

ادامه مطلب
نگاهی به طنزهای رادیو

باقر شهنی زاده رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، با گفتن این نوشته که دهان مردم پُر شده از دندان‌های پوسیده و خراب، او گفت: دندان کشیدن، تنها راه پیش روی مردم برای خلاص شدن از درد دندان است. چون، هزینه‌های ترمیم دندان‌ها به شدت گران است.

او همین طور گفت: اگر پیشگیری اتفاق نیافتد، شاخص سلامت دندان در جامعه، نزولی خواهد شد.

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران افزود: زیاد تر درمانگاه‌های دندانپزشکی در قسمت دولتی، فقط به کشیدن دندان بسنده کرده اند و این در حالی است که نیاز داریم به سمت و سوی ترمیم دندان‌ها با حمایتدولت پیش برویم.

وی با انتقاد از ناکارآمدی سیاست‌های وزارت بهداشت در حوزه بهداشت دهان و دندان، او گفت: نیاز به تشکیل مراکز دندانپزشکی با تعرفه پایین، به این علت است که مقدار پوسیدگی دندان‌ها در ایران بالا است.

ادامه مطلب
کم کاری ها و غفلت های سینما و تلویزیون در حوزه کودک/ چرا یک روز را روز جهانی کودک نامیدند؟- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع