خوش آمدید

آیپد پرو بعدی به نمایشگر OLED مجهز خواهد بود

آیپد پرو بعدی به نمایشگر OLED تجهیزخواهد بود_تاشکن


به گزارش تاشکن

گزارش‌های بسیاری در ماه‌های تازه خبر از تلاش اپل برای معارفه آیپدهای تازه با تغییرات نسبتاً محسوس در قیاس با نسل‌های قبلی می‌دهد. این شرکت آخرین‌بار در اواخر سال ۲۰۲۲ آیپدهای جدیدی را روانه بازار کرد و به نظر می‌رسد که زمان آن فرا رسیده است تا ناظر محصولات جدیدی از اپل باشیم. مطابق آخرین نسخه از سیستم‌عامل مخصوص تبلت اپل، انگارً باید چشم به راه تحول پنل صفحه‌نمایش نیز در تبلت‌های آتی باشیم و به گمان زیادً پنل OLED را در آیپد پرو خواهیم دید.

مشخصات احتمالی آیپد پرو؛ از پنل OLED تا قلم تازه

آیپداواس نسخه ۱۷.۵ که به‌صورت آزمایشی از هفته قبل در اختیار گسترش‌دهندگان قرار گرفته است، برخی ویژگی‌های محصولات آتی اپل را لو داده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به فریمور نمایشگر تازه برای مدل‌های iPad16.3، iPad16.4، iPad16.5 و iPad16.6 اشاره نمود. مطابق ادعای نشریه ۹to5Mac، این مدل‌ها به گمان زیادً نویدبخش پیکربندی‌های گوناگون نسل تازه آیپد پرو می باشند که در دو اندازه گوناگون و دو نسخه متفاوت وای‌فای و سلولار اراعه خواهند شد. فریمور حرف های شده نشان‌می‌دهد که محصولات تازه اپل به پنل OLED تجهیزشده‌اند؛ اما تامین‌کنندگان پنل‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی آیپد پروهای تازه یکسان نخواهد می بود.

ادامه مطلب
درآمد مدیرعامل اپل در 2023 با افت 36 درصدی به 63.2 میلیون دلار رسید

گزارشی که اخیراً انتشار شده می بود نیز ادعا داشت که معارفه آیپدهای تازه اپل به‌علت محدودیت در تشکیل پنل‌های نمایشگر با تاخیر روبه رو شده‌است. انتظار می‌رود که پنل OLED مورد منفعت گیری در آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی تماماً توسط ال‌جی فراهم شود؛ درحالی‌که در فراهم پنل مدل ۱۱ اینچی ناظر وجود سامسونگ هم در کنار ال‌جی خواهیم می بود.

آیپد پرو بعدی به نمایشگر OLED تجهیزخواهد بود_تاشکن ۱۴

از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار در نسل آتی آیپدهای اپل می‌توان به قلم تازه اشاره کرد؛ چون در کدهای آیپداواس ۱۷.۵ بتا قابلیت تازه‌ای دیده‌می‌شود که همانند سختی دادن قلم است و می‌تواند به‌گفتن یک کلید یا شورت‌کات تازه عمل کند. این چنین ویژگی‌های فرد دیگر همانند سختی طویل زمان یا دو سختی ممتد نیز در بین کدها به چشم می‌خورد؛ قابلیت‌هایی که با نسل جاری قلم مخصوص تبلت اپل همخوانی ندارد. اپل پنسل ۲ تنها به حسگر ضربه تجهیزاست و قادر به شناسایی دو تپ متوالی است و حسگر سختی درون آن تعبیه نشده است؛ در نتیجه به گمان زیادً ناظر معارفه قلم تازه در کنار آیپدهای تازه‌داخل هم خواهیم می بود.

ادامه مطلب
دولت موافق تشکیل شهرک مدال برای مدال‌آوران و قهرمانان است
آخرین مطالب

در نسخه ۱۷.۴ آیپداواس نیز قابلیت جدیدی تحت گفتن Find My برای قلم اپل به چشم می‌خورد که عموماً برای مکان‌یابی مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد. اکنون هیچ‌کدام از قلم‌های اراعه شده از سوی اپل امکان موقعیت‌یابی ندارند و این نوشته نیز گواه بر معارفه قلم تازه از سوی این شرکت است. مطابق گزارش بلومبرگ، اپل در کنار اپل پنسل ۳ و آیپد پرو تازه، به گمان زیادً عمل به معارفه نسل تازه آیپد ایر و مجیک کیبورد بازطراحی شده نیز خواهد کرد.

آخرین آیپد اراعه شده از سوی اپل در سال ۲۰۲۲ با نمایشگر ۱۰.۹ اینچی لیکوئید رتینا با پنل IPS LCD از راه رسید. این محصول که به تراشه A14 بایونیک و ۴ گیگابایت حافظه رم تجهیزمی بود، انتقادهای بسیاری را به علت حاشیه زیاد صفحه‌نمایش و سخت‌افزار خود به همراه داشت. مدل ۱۱ اینچی آیپد پرو ۲۰۲۲ نیز از نمایشگر با پنل شبیه و حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حمایتاز HDR10 منفعت می‌برد؛ اما اپل از پنل Mini-LED در نسخه ۱۲.۹ اینچی منفعت گیری نمود. این چنین تراشه M2 در کنار حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۲ ترابایت حافظه داخلی داخل این محصول تعبیه شده است.

ادامه مطلب
نام شمسایی و ۲ بانوی ایرانی در بین ۱۰ مربی برتر فوتسال جهان

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع