خوش آمدید

کارت‌های گرافیک سری RTX 50 انویدیا شاید زودتر از انتظار معرفی شوند

کارت‌های گرافیک سری RTX 50 انویدیا احتمالا سریعتر از انتظار معارفه شوند_تاشکن


به گزارش تاشکن

کارت‌های سری RTX 50 امکان پذیر در سال ۲۰۲۴ رونمایی شوند. انتظار می‌رفت کارت گرافیک جی‌فورس RTX 5090 در سال ۲۰۲۵ و نمایشگاه CES معارفه شود، اما شایعه ها نشان خواهند داد که کارت‌های سری RTX 50 خصوصاً ۵۰۸۰ و ۵۰۹۰، احتمالا در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ معارفه شوند.

کاربری با نام kopite7kimi@ در شبکه اجتماعی ایکس، که سابقه خوبی در افشای اطلاعات داخلی انویدیا دارد، بر این باور است که زمان معارفه پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی انویدیا «آخر سال ۲۰۲۴» خواهد می بود. به این علت می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سری RTX 50 انویدیا اواخر همین سال جاری میلادی، معارفه و اراعه شود.

گمان وجود ویژگی‌های هوش مصنوعی در سری RTX 50 انویدیا

مطابق آخرین گزارش‌ها، پیش‌بینی می‌شود انویدیا در آن زمان، در ابتدا پردازنده‌های رده‌بالای خود را معارفه و بعداً از RTX 5060 یا ۵۰۷۰ رونمایی کند. با اندوخته‌گذاری تازه انویدیا در ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی، به گمان زیادً کارت‌های سری RTX 50 انویدیا از ویژگی‌های گوناگون هوش مصنوعی حمایتخواهند کرد.

ادامه مطلب
نام مدیرعامل انویدیا به‌زودی داخل فهرست 20 میلیاردر برتر جهان می‌بشود

یقیناً این گزارش تا این مدت به‌صورت رسمی توسط انویدیا تأیید نشده است؛ بااین‌حال اگر این پیش‌بینی‌ها به حقیقت بپیوندد، می‌توانیم ناظر رونمایی از کارت‌های گرافیک رده‌بالای سری RTX 50 انویدیا در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ باشیم.

تعداد بسیاری از گیمرها، برای توانایی بازی‌های کامپیوتری از کارت گرافیک‌های انویدیا منفعت گیری می‌کنند. انویدیا دقت بسیاری به گیمرها دارد و به همین علت، ویژگی‌های و تکنولوژی‌های گیمینگ مختلفی را هر ساله در کارت‌های گرافیکی خود قرار می‌دهد.

با ظهور هوش مصنوعی، به‌نظر می‌رسد انویدیا از این ویژگی در بازی‌های کامپیوتری نیز منفعت ببرد. به‌تازگی «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا، خاطر نشان کرد که به گمان زیادً ۵ تا ۱۰ سال دیگر همه پیکسل‌های بازی‌های ویدیویی در لحظه توسط هوش مصنوعی تشکیل خواهد شد. به این علت به گمان زیادً هوش مصنوعی می‌تواند در افزایش کارکرد بهینه پردازنده‌های گرافیکی تأثیر به‌سزایی داشته باشد. مشخصاً هر دو حوزه تکنولوژی و هوش مصنوعی با شدت سرسام‌آوری درحال گسترش و پیشرفت است؛ به این علت اصلاً دور از انتظار نیست که این حرف های مدیرعامل انویدیا به حقیقت بپیوندد.

ادامه مطلب
رییس انستیتو پاستور از غرفه مهر بازدید کرد - تاشکن


دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع