خوش آمدید

سرمایه‌گذاری 2.9 میلیارد دلاری مایکروسافت در ژاپن برای توسعه هوش مصنوعی

اندوخته‌گذاری ۲.۹ میلیارد دلاری مایکروسافت در ژاپن برای گسترش هوش مصنوعی_تاشکن


به گزارش تاشکن

مایکروسافت خبرداد که تصمیم دارد طی دو سال، برای گسترش زیرساخت‌های ابری و هوش مصنوعی خود در ژاپن ۲.۹ میلیارد دلار اندوخته‌گذاری کند.

بر پایه گزارش رویترز، مایکروسافت با این اندوخته‌گذاری که این چنین بزرگ‌ترین اندوخته‌گذاری آن در طول ۴۶ سال فعالیتش در ژاپن محسوب می‌شود، تصمیم دارد توانایی‌های موردنیاز در عرصه هوش مصنوعی را به سه میلیون نفر آموزش دهد و یک آزمایشگاه تحقیقاتی در توکیو راه‌اندازی کند.

اندوخته‌گذاری ۲.۹ میلیارد دلاری مایکروسافت در ژاپن برای گسترش هوش مصنوعی_تاشکن ۱۴

اکنون اپراتورهای سرور در حال گسترش مراکز داده و دارایی‌های رایانش ابری خود در سطح جهان می باشند تا بتوانند بعد از راه‌اندازی ChatGPT در اواخر سال ۲۰۲۲ که یک انقلاب بزرگ در حوزه فناوری محسوب می‌شود، از رونق برنامه‌های هوش مصنوعی و حجم کار خود حمایتکنند.

واحد ابری آمازون در حال اندوخته‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در ایالت میسیسیپی و ۵.۳ میلیارد دلار دیگر در عربستان سعودی برای راه‌اندازی مراکز داده در این مناطق است. گوگل نیز در حال ساخت یک مرکز داده در خارج از لندن به قیمت یک میلیارد دلار است. اکنون، Azure مایکروسافت، Google Cloud متعلق به آلفابت و خدمات وب آمازون (AWS) سه شرکت برتر حوزه رایانش ابری در جهان می باشند.

ادامه مطلب
اپسیلون گاو، ستاره‌ای با سیاره
آخرین مطالب

مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اندوخته‌گذاری در عرصه رایانش ابری و هوش مصنوعی بوده است. این شرکت اخیراً اظهار کرده می بود که درحال افتتاح دفتر جدیدی در لندن است که به تحقیق و گسترش درزمینه هوش مصنوعی (AI) تعلق دارد. این چنین این شرکت که بزرگ‌ترین حمایتکننده OpenAI، استارتاپ سازنده ChatGPT محسوب می‌شود، اخیراً از گسترش یک چت‌بات هوش مصنوعی تازه برای ایکس باکس خبر داده می بود که می‌تواند برای خودکارسازی ماموریت های خدمات حمایتمنفعت گیری شود.

ادامه مطلب
انتخاب بهترین روستاهای سرزمین برای شرکت در رقابت جهانی ۲۰۲۵_تاشکن

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع