خوش آمدید

سریال جدید شبکه دو کلید خورد

چرا سحر و افطار شبکه دو «مادرانه» شد؟_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، بازدید برنامه‌های مناسبتی رمضان در شبکه‌های گوناگون تلویزیون مشخص می کند فضای برنامه‌های سحرگاهی و افطار شبکه دو سیما مقداری متفاوت‌تر است. از این جهت که سال‌ها برنامه‌های مناسبتی و مذهبی روی آنتن می‌روال اما به ندرت با محوریت حضرت زهرا(س) برنامه‌ای ساخته و پرداخته شده و حقیقتاً درمورد آن حضرت کم سخن بگویید شده است.  

فردی که به واسطه جایگاه اختصاصی و شخصیتی که داشته می‌تواند محوریت مهم یک برنامه به زمان ۳۰ شب باشد. برنامه‌ای با نام «سحرنشینی» که راحله امینیان آن را روی آنتن شبکه دو سیما اجرا می‌کند و حجت‌الاسلام محمدمهدی هدایت کارشناس مذهبی برنامه است تا هر شب درمورد اسامی حضرت زهرا و سیره ایشان سخن بگویید کند.

به همین بهانه با محمدمهدی هدایت، کارشناس مذهبی برنامه «سحرنشینی» به او مباحثه پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

هدایت در ابتدا درمورد نحوه پیوستن به تیم «سحر نشینی» او گفت : «من از سال ۱۳۹۰ در رادیو معارف و سپس در سیما و زیاد تر شبکه قرآن و معارف و شبکه اول سیما کارشناس معارفی برنامه بودم و به قول عزیزان، گروه معارفی بودم، ولی نوع بیانی که ما داشتیم همیشه با رویکردهای اجتماعی و خانوادگی بوده و طبیعتاً برنامه را عزیزان مشاهده کرده‌اند و خواست داشته‌اند که ما در این برنامه توفیق و افتخار وجود داشته باشیم. »

ادامه مطلب
وجود مدیرکل ورزش کرمان در آیین اختتامیه لیگ برتر والیبال ایران_تاشکن
آخرین مطالب

کارشناس برنامه «سحرنشینی» درمورد نوشته این برنامه او گفت: «اولا، موضوعی که لطف خدا می بود و روی آن کار کردیم، بی‌نظیر است. در برنامه‌های رسانه ملی همین اکنون اگر شما موقعیت‌ها را بازدید کنید، در برخی شبکه‌ها در حال پرداختن به فضائل امیرالمومنین(ع) می باشند. اما این که یک برنامه به طور تخصصی رویکرد خانوادگی و فضائل حضرت زهرا(س) آن هم با اسما حضرت زهرا(س) را داشته باشد، تقریباً نیست. تا بحال اسماء حضرت امیرالمومنین(ع) و صفات ایشان تک‌تک بازدید شده و در فضای خانواده و اجتماع تفسیر شده است. همه این موارد فضایی را تشکیل کرد که آن ناب بودن نوشته، خودش زیاد مهم می بود از طرف دیگر واقعا چینش برنامه، شکل و شمایل برنامه، دکوراسیون برنامه و مجموع آن‌ها به طوری چیده شده که واقعا برنامه را دلنشین کرده است.»

ادامه مطلب
جواب به ابهام نقل شده از سوی یک کاندیدا درمورد اشتغالزایی در دولت سیزدهم_تاشکن

او در جواب به این سوال که تا چه اندازه شناخت و منفعت‌گیری از ائمه می‌تواند در زندگی ما اثرگذار باشد و چه قدر این برنامه با این رویکرد ساخته شده است، گفت: «اهل بیت، که امام زندگی می باشند؛ قرار است دنیای ما را درست کنند که هنگامی این دنیا درست شود، آخرت اصلاح می‌شود. رویکرد ما اکنون کاملا این نوشته است؛ یعنی در هر برنامه، فضائل را جوری گفتن می‌کنیم که در همین اتفاقات روزمره افراد و خانواده‌ها دخیل شود، برای مثال چند شب پیش که برنامه حضرت خدیجه را داشتیم در نکاتی گفتن کردیم که دختر خانم شما دچار برخی آداب و رسوم دست و پاگیر و غلط ازدواج نشو و اگر دیدی مردی صلاحیت و لیاقت های ملزوم برای ازدواج رو داراست همانند حضرت خدیجه خودت ازدواجت را مدیریت کن در مراسم خواستگاری پیامبر از حضرت خدیجه به محض این که بزرگ حضرت خدیجه مانع مهریه سنگین را فرمود ایشان بلافاصله فرمودند خودم را به ازدواج محمد در می آورم و مهریه را به ضمانت خودم می‌پذیرم و تعداد بسیاری نکات دیگر که در این برنامه به طور کاربردی و عملیاتی گفتن می‌شود.

ادامه مطلب
کم‌‌خوابی اثرات منفی تعداد بسیاری در ما تشکیل می‌کند

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید تا به حال رویکرد برنامه سحر یک رویکرد آسمانی و معنوی صرف بوده؛ یعنی چه مجری و چه کارشناس طوری گفتن می‌کردند که افراد حس کنند حال آسمانی خوشی ازبرنامه سحر اشکار کرده‌اند، اما در این رویکرد تازه تلاش می‌شود به قول برخی اساتید آسمان روی زمین بیاید و زندگی آسمانی را روی زمین توانایی کنیم به همین خاطر رویکرد برنامه در کنار گفتن مسائل معنوی و آسمانی، دقت به سیره کاربردی و عملیاتی اهل‌بیت با محوریت مادرشان حضرت زهرا(س) است. ما در ذهن‌مان می بود که اکنون که افراد سر سفره سحری دور هم نشسته‌اند کلماتی را بشنوند همان سر سفره بتونند با هم همعهد بشند که ما امروز این اسم حضرت مادر رو تو زندگی تمرین کنیم.»

هدایت درمورد پافشاری این برنامه روی ازدواج آسان جوانان اضافه کرد: «ما تقریباً هر جلسه به نوشته ازدواج آسان جوانان اشاره می‌کنیم، که مسئولین باید این فضا را تشکیل کنند و جوانان هم نباید زیاد دچار اسنت‌ها و آداب سخت شوند و تقریبا هر جلسه به این نوشته اشاره می‌کنیم.»

ادامه مطلب
بازیگر سریال «هشدار برای کبرا 11» درگذشت

او درمورد زنانه بودن برنامه او گفت: «اصل این قضیه است که ما یک اتفاق خوبی (من این نوشته را روی آنتن برنامه نوروزی هم عرض کردم) را رقم زده‌ایم و یک اتفاق خوبی امسال رقم خورده ‎است، که به طورکل برنامه سحر و افطارمان برنامه مادرانه است. برنامه افطارمان که کاملاً زنانه شده و هم مجریان و هم میهمانان کاملاً تخصصی برای خانم‌ها برنامه را پیش می‌برند. در برنامه سحرگاهی هم باز فضای برنامه به علت وجود مجری خانم و فضایی که تشکیل شده، خانوادگی و زنانه است.»

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

این کارشناس در آخر اضافه کرد: «در برنامه سحر الگوی خانواده را گفتن می‌کنیم و شب زمان افطار با مصاحبه از مادران موفق یک مصداق مادری را گفتن می‌کنند و نشان خواهند داد و این به نظرم زیاد کار بزرگی است و اگر برای آن تبلیغات شود و این سیر گفتن شود به نظرم زیاد جای پیشرفت دارد. یقیناً این این چنین کارهای همکاری همکاران، خصوصاً مدیر شبکه، مدیر گروه خانواده و دیگر مجموعه دست‌اندرکاران که تعدادشان زیاد زیاد است را می‌طلبد. مسئله اساسی این‌جاست که برای این برنامه ما از دو ماه قبل جلسات فشرده بسیاری در او گفت و گو محتوایی داشتیم یعنی یک پشتوانه زیاد عمیق و گسترده‌ای وجود داشت، اما تازه ما سپس از این جلسات فهمید شدیم که اگر بخواهیم سال آینده برنامه‌سازی کنیم، باید یک سال قبل روی آن کار کنیم.»

ادامه مطلب
آتش‌بس خطری جدی علیه مذاکرات حساس جاری است

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع