خوش آمدید

پیام رییس سازمان انرژی اتمی به مناسبت «روز ملی فناوری هسته‌ای»

مطلب رییس سازمان انرژی اتمی به مناسبت «روز ملی فناوری هسته‌ای»_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور در مطلب خود به مناسبت  فرارسیدن ۲۰ فروردین؛ «روز ملی فناوری هسته‌ای» گفت: اندیشمندان خوشنام و جهادگران گسترش علم و فناوری در صنعت هسته‌ای سرزمین این اتفاقات فرخنده را با پیشتازی فناورانه و خودباوری نافذانه به نماد «ما می‌توانیم» برای ملت بزرگ و شریف ایران در سراسر دنیا تبدیل کردند.

ییس سازمان انرژی اتمی ایران در این مطلب نوشت:

نامیدن ۲۰ فروردین در گاه‌شمار رسمی جمهوری اسلامی ایران به گفتن «روز ملی فناوری هسته‌ای» برگ‌زرینی است حاصل کوششهای شبانه‌روزی و بی‌وقفه اندیشمندانی خوشنام و جهادگران گسترش علم و فناوری در صنعت هسته‌ای سرزمین که این اتفاقات فرخنده را با پیشتازی فناورانه و خودباوری نافذانه به نماد «ما می‌توانیم» برای ملت بزرگ و شریف ایران در سراسر دنیا تبدیل کردند.

ادامه مطلب
تلفنهای وان پلاس با به‌روزرسانی نرم‌افزاری به هوش مصنوعی تجهیزخواهد شد

در ابتدای سخن بر خود فکر می‌دانم تا مراتب سپاس و سپاس خویش را از پشتیبانی‌های بی‌کوتاه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، رییس جمهور محترم دولت سیزدهم و دیگر مقامات کشوری و لشکری و نیز ملت گرامی و فهیم ایران اسلامی در پیشبرد موثر برنامه‌های کلان این صنعت پرافتخار ملی ابراز نمایم.

تلاشگران صنعت هسته‌ای سرزمین از رهگذر باورمندی، اراده و غیرت والای ایرانی، در طول سالیان متمادی خدمت‌رسانی به میهن گرامی اسلامی، علیرغم برخی مانع ها تشکیل شده از سوی دشمنان از جمله تحریم‌های گسترده، به هرآنچه که نیاز سرزمین در سرفصل‌های گوناگون فناوری‌های نوین بوده، دست یافته و جهشی راهبردی در این حوزه حاصل شده است.

ادامه مطلب
راه‌اندازی برنامه سیاره زنده توسط آژانس فضایی اروپا_تاشکن

شتابدهی فعالیت‌ها و عمل های در مرز‌های دانش و فناوری، بومی‌سازی اقلام استراتژیک، خودکفایی کامل در چرخه سوخت هسته‌ای و نهضت شکل یافته در حوزه گسترش کاربرد پرتو‌ها در زندگی مردم، نشان از بلوغ علمی و انقلاب فناوری هسته‌ای ایران اسلامی در تراز  جهانی است.

حال در اغاز ۵۰ سالگی تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران و به برکت خون مطهر شهدای والامقام هسته‌ای، بر پایه سند جامع راهبردی صنعت هسته‌ای در افق ۲۰ ساله، ناظر جنبشی عظیم در گسترش و تکامل نیم قرن دستاورد‌های هسته‌ای در حوزه‌های گوناگون پزشکی، صنعت، کشاورزی و فناوری‌های نوین با برتری از بین بردن نیاز‌های مردم هستیم و در این مسیر ریل‌گذاری مهمی در دولت مردمی با مقصد تشکیل ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای، تشکیل قطب‌های پرتودهی، گسترش کاربرد‌های فناوری پلاسما، ساخت راکتور‌ها و نیروگاه‌های قوت انجام پذیرفته است.

ادامه مطلب
سندرم پای بیقرار و ارتباط آن با بیماری های قلبی و عروقی

این چنین شایان ذکر است که بر پایه برنامه‌ریزی انجام شده، عمل های مقتضی به‌منظور برگزاری مراسم با شکوه «روز ملی فناوری هسته‌ای» و ۵۰ سالگی تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران انجام پذیرفته و ان‌شاءالله در آینده نزدیک از تعدادی از با اهمیت ترین دستاورد‌های کلیدی و مورد قیمت صنعت هسته‌ای در سال ۱۴۰۲، رونمایی می‌شود. این دستاورد‌ها در پنج حوزه پزشکی و سلامت، کشاورزی و مواد غذایی، صنعت، محیط زیست و فرآیند‌های صنعت هسته‌ای قرار دارند.

در آخر ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ملی فناوری هسته‌ای و عید سعید فطر اظهار می‌دارم؛ خانواده بزرگ و پرافتخار صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با استعانت از درگاه حضرت باریتعالی و با دقت اختصاصی به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در گسترش فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و خدمت‌رسانی به جامعه؛ گامی بلند در مسیر گسترش فناوری‌های نوین برداشته تا بار دیگر، نگاه جهانیان متحیر و مبهوت نبوغ، توانایی و افتخارآفرینی جوانان این سرزمین کهن و سرافراز باشد. ان‌شاءالله.

ادامه مطلب
پرسپولیس 2 - استقلال خوزستان 2

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع