خوش آمدید

افزایش تعداد متخصص تغذیه در طرح پزشک خانواده - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اهمیت پوشش همگانی سلامت بدون سختی‌های مالی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، به تأکیدات رهبری بر دقت به اندوخته مردمی به گفتن دریای بی آخر توانمندی و ایثار و لزوم دقت به بهداشت و پیشگیری اشاره و ابراز امیدواری کرد در هفته سلامت نتایج یکسال تلاش بی وقفه در پیاده سازی برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع با شراکت مردمی به جامعه خبر رسانی شود.

وی، نقش مردم در نیازسنجی‌ها و تصمیم گیری ها از محیطی ترین نقاط تا نظارت بر اجرای خدمات سلامت محور و این چنین شراکت مالی، علمی و پژوهشی در سال‌های تازه در ترقی سلامت و افت بار بیماری‌ها و هزینه‌های آنها را اثربخش برسی کرد و او گفت: شراکت مردمی و نقش جمعیت میلیونی سفیران و داوطلبان سلامت برای اجرایی شدن حماسه واکسیناسیون همگانی و سریع کرونا در بحبوحه همه گیری کووید ۱۹ از جمله مثالهای نقش برنامه‌های آموزش بهداشت و شراکت مردمی مؤثر می بود.

فرشیدی، هفته سلامت را فرصتی برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان سازی در جامعه و سیاستگذاران و ذی نقشان با اصرار بر برتری‌های ملی سلامت دانست و او گفت: امسال با عنایت به برتری‌های ملی و فرمایشات و تأکیدات مکرر رهبری در تحکیم بهداشت و پیشگیری و منفعت گیری از شراکت مردم در بهداشت و همگام با دیگر کشورهای جهان در شعار بین المللی دعوت به عمل همگانی کشورها برای گسترش خدمات سلامت و پوشش همگانی سلامت و دقت به حقوق اقشار صدمه پذیر، شعار هفته سلامت «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» انتخاب شد.

ادامه مطلب
رهبر انقلاب رای خود را به صندوق‌های رای انداختند

وی یادآور شد: هر ساله کشورهای جهانی در روز جهانی بهداشت (۷ آوریل) به مناسبت تأسیس سازمان جهانی بهداشت در سال ۱۹۴۸ شعاری را بر پایه چالش‌ها و نیازهای روز جهان به گفتن شعار سال انتخاب کنند و کشورهای جهان به عمل های ترویجی برای افزایش آگاهی در رابطه مسائل بهداشتی مهمی که جهان با آن روبه رو است، می‌پردازند.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: امسال مبحث کلیدی در روز جهانی بهداشت ۲۰۲۴ با برتری دادن به «حرکتی جهانی به سمت سلامت همگانی (UHC)»، بر اهمیت پوشش همگانی سلامت بدون وجود سختی‌های مالی و عمل جمعی مورد نیاز برای ضمانت سلامت و رفاه برای همه، همسو با اهداف گسترش پایدار سازمان ملل پافشاری دارد.

ادامه مطلب
توضیح تهیه کننده شبکه پویا درمورد تصاویر بازیگر نوجوان/ بازیگر هنجارشکن در فصل درحال پخش «برقرار» وجود ندارد

وی با اشاره به روال رو به افزایش تهدید سلامت جامعه به اختصاصی مادران و کودکان در جنگ‌ها و نزاع‌های سطح جهان، یادآور شد: نمونه آشکار این تهدیدات را در حملات غیرانسانی و بی رحمانه رژیم کودک کش اشغالگر قدس در ۶ ماهه قبل برای جهان ملموس می بود.

فرشیدی با گفتن این که حق سلامتی برای آحاد بشر و حق فراهم نیازهای اساسی بهداشتی مورد نیاز در قالب حقوق بشر اهمیت اختصاصی ای دارد، افزود: شعار روز جهانی بهداشت امسال از سوی سازمان جهانی بهداشت «سلامت من، حق من» انتخاب شده است تا یادآوری کند که در دنیای امروز بیشتر از ۴ میلیارد از جمعیت کره زمین از دسترسی عادلانه به خدمات الزامی و اولیه سلامت محروم می باشند و تا این مدت تعداد بسیاری از کشورها در حوزه سلامت حقوق بشر از جمله دسترسی و منفعت مندی به خدمات مورد نیاز و اساسی بهداشت است، راه بسیاری برای طی کردن در پیش روی خود دارند.

ادامه مطلب
تکلیف افطار شبکه یک روشن شد/ نگاهی به چند برنامه و سریال رمضانی دیگر

معاون بهداشت وزارت بهداشت اصرار کرد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شبکه بهداشت و درمان بعد از انقلاب اسلامی جهت اراعه خدمات الزامی سلامت و فراهم، نگه داری و ترقی سلامت همه جانبه شکل گرفت و مدام در مسیر نگه داری امنیت سلامت و برقراری دسترسی عادلانه سلامت تلاش کرده و پیروزی‌های بزرگی نیز پیدا کرده است که مورد تحسین جهانیان واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: شکوفا شدن استعدادها و ظرفیت‌های مردمی تنها از مسیر شراکت ساختارمند عادلانه و آگاهانه مردم و اجرای صحیح اصول ارتقا سلامت امکان پذیر است و نقش خدمات میلیونی سفیران و داوطلبان به گفتن مروجین و گفتمان سازهای مهم بهداشت در سرزمین قابل دقت و اصرار است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
اتحادیه جهانی کشتی به ندادن ویزا به ایران از سوی کشور آلبانی واکنش نشان داد

معاون وزیر بهداشت از اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع به گفتن گامی تازه از سوی شبکه بهداشت و درمان سرزمین برای فراهم امنیت سلامت، عادلانه تر شدن و پوشش همگانی سلامت یاد کرد و او گفت: اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در فازهای مختلفی اجرایی شد و هفته سلامت امسال، زمان مناسبی برای آشنایی مردم و مسئولان با اهداف، عمل های و چشم انداز این برنامه سپس از گذشت یکسال و برنامه‌های آتی است که توسط وزیر بهداشت ابلاغ می‌شود.

به حرف های فرشیدی، یکی از اصول و مبانی دستیابی به مقصد پوشش همگانی سلامت و یکی از برنامه‌های بنیادین معاونت بهداشت در خلق سلامت، منفعت گیری از شراکت مردم از سطح خانواده تا پیچیده‌ترین سازمان‌ها و سطح محلات و شهر و روستا و عشایر است که در دهه تازه با اضافه شدن برنامه ملی خودمراقبتی و به اختصاصی نگاه و اصرار دولت سیزدهم در تحکیم بهداشت این برنامه نیز با حمایتزیاد تر در سراسر سرزمین توسط معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا شده است.

ادامه مطلب
برخورد با آزار کلامی علیه مادران باردار در مراکز درمانی - تاشکن

وی از همه کارکنان بهداشت که در سال قبل در پیاده سازی و استقرار برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در سراسر سرزمین و این چنین برنامه‌های جاری حوزه بهداشت تلاش بی وقفه داشته‌اند، سپاس و سپاس کرد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع