خوش آمدید

آمریکا به بزرگ‌ترین تراشه‌ساز دنیا تا 11.6 میلیارد دلار کمک مالی و وام می‌دهد

آمریکا به بزرگ‌ترین تراشه‌ساز دنیا تا ۱۱.۶ میلیارد دلار پشتیبانی مالی و وام می‌دهد_تاشکن


به گزارش تاشکن

دولت ایالات‌متحده آمریکا درنظر دارد که به بزرگ‌ترین شرکت تراشه‌سازی جهان، یعنی TSMC، نزدیک به ۶.۶ میلیارد دلار در قالب پشتیبانی‌هزینه و تا ۵ میلیارد دلار وام بدهد. از این اندوخته که تحت قانون CHIPS اهدا می‌شود، برای ساخت کارخانه تشکیل تراشه در ایالت آریزونا منفعت گیری خواهد شد.

به گزارش CNBC، دولت آمریکا امروز خبرداد که طی یک توافق مقدماتی پذیرفته است که به TSMC نزدیک به ۶.۶ میلیارد دلار پشتیبانی مالی اهدا کند تا این شرکت خطوط تشکیل خود را در ایالات‌متحده گسترش دهد. این بودجه به برنامه بیشتر از ۶۵ میلیارد دلاری TSMC برای اندوخته‌گذاری در سه کارخانه تشکیل تراشه در آریزونا پشتیبانی خواهد کرد.

همکاری آمریکا با TSMC اهمیت بسیاری دارد

این شرکت بزرگ تایوانی این چنین واجد شرایط دریافت نزدیک به ۵ میلیارد دلار وام تحت قانون CHIPS شناخته شده است. «جینا ریموندو»، وزیر بازرگانی آمریکا، می‌گوید این توافق اهمیت بسیاری دارد، چرا که تشکیل گسترش یافتهترین تراشه‌های جهان را به ایالات‌متحده می‌آورد.

ادامه مطلب
دادگاه آمریکا در شهریورماه به پرونده ممنوعیت تیک‌تاک رسیدگی خواهد کرد_تاشکن
آمریکا به بزرگ‌ترین تراشه‌ساز دنیا تا ۱۱.۶ میلیارد دلار پشتیبانی مالی و وام می‌دهد_تاشکن ۱۴

به‌ حرف های ریموندو، این بودجه شامل ۵۰ میلیون دلار برای آموزش و رشد توانایی های محلی در آریزونا نیز خواهد شد. TSMC همین اکنون در این ایالت بیشتر از ۲۵ هزار شغل تشکیل و به جذب ۱۳ فراهم‌کننده نیمه‌رسانا پشتیبانی کرده است.

سومین کارخانه تشکیل تراشه TSMC در فینیکس ساخته خواهد شد تا به جمع دو کارخانه دیگر این شرکت ملحق شود. آن دو کارخانه قرار است در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۸ اغاز به کار کنند. کارخانه سوم از فناوری تشکیل نسل بعدی ۲ نانومتری منفعت خواهد برد و انتظار می‌رود که تا پیش از آخر دهه جاری میلادی راه‌اندازی شود.

ادامه مطلب
تعلیق قوانین محدودکننده کنترل محتوا در شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌یابد_تاشکن

قانون CHIPS که در تابستان ۲۰۲۲ تصویب شد، با بودجه‌ای تقریباً ۵۳ میلیارد دلاری تصمیم دارد به گسترش ظرفیت‌های تشکیل تراشه در ایالات‌متحده پشتیبانی کند تا جایگاه اقتصادی این سرزمین را در جهان و به‌خصوص در رقابت با چین ارتقا دهد. پیش‌تر اظهار شده می بود که اینتل هم میلیاردها دلار برای تشکیل تراشه در خاک آمریکا از کاخ سفید پشتیبانی مالی دریافت خواهد کرد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع