خوش آمدید

عوارض باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

عوارض باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود آل بویه، با اشاره به این که قسمت مهمی از سلامت غذایی به تولیدات سالم در محصولات کشاورزی وابسته است، اظهار کرد: یکی از راه‌های فراهم سلامت محصولات کشاورزی، کنترل و مدیریت سموم مورد منفعت گیری است که طی مرحله های گوناگون باید پایش و بازدید شود.

وی، باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی را از جمله مخاطرات سلامت غذایی برشمرد و همین طور گفت: برداشت زودهنگام و قبل از پایان دوره کارنس یا زمان ماندگاری (زمان زمان ملزوم از آخر سم پاشی تا تجزیه سم) جهت باقی ماندن مقدار بسیاری از آفت کش در محصول کشاورزی می‌گردد.

سرپرست اداره کل امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی در ادامه گفت: کنترل مقدار باقی مانده آفت‌کش‌ها باید توسط کشاورز انجام شود چرا که افت مقدار سموم یا حذف آن بعد از برداشت به راحتی امکان پذیر نبوده و اثرات مخربی بر سلامت انسان دارد. از جمله این که امکان پذیر جهت ابراز عوارض حاد همانند اسهال، استفراغ، سردرد و…، و در صورت مصرف طویل زمان، عوارض مزمن همانند انواع سرطان، بیماری‌های کبد و سیستم عصبی،. تبدیل افت باروری و…، شود این چنین بالا بودن مقدار باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی، جهت خسارت به تجارت بین المللی محصولات کشاورزی و زیان کشاورزان می‌شود.

ادامه مطلب
انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک خونه_تاشکن

وی این چنین در پیشنهاد به کشاورزان برای افت باقیمانده آفت‌کش‌ها و سموم کشاورزی پیشنهاد کرد: سموم مصرفی خود را از مراکز مجاز و با راهنمایی گیاه پزشکان تهیه نمایند و از مصرف سموم قاچاق و غیرمجاز پرهیز کنند و به نوع سم آفت کش مورد منفعت گیری دقت نموده و دوز مجاز سموم مصرفی و زمان صحیح سم پاشی را مراعات نمایند.

آل بویه با گفتن این که در صورت عمل برای برداشت محصولات، باید از سم پاشی خودداری نمود یا دوره کارنس سم طی شده باشد، او گفت: کشاورزان قبل از طی دوره کارنس از برداشت و اراعه محصول به بازار مصرف اکیداً خودداری نمایند.

ادامه مطلب
گسترش تکنیک چاپ سه بعدی سریع با فلز مایع توسط پژوهشگران MIT

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع