خوش آمدید

اسنپدراگون ایکس پلاس

اسنپدراگون ایکس پلاس در راه است؛ خط‌ونشان تازه کوالکام برای اپل_تاشکن


به گزارش تاشکن

کوالکام در سپتامبر ۲۰۲۳ از برنامه‌های خود برای رونمایی از پردازنده‌های تازه مبتنی بر Arm برای دستگاه‌های ویندوزی تحت سری Snapdragon X Series خبر داد. در اکتبر اولین تراشه این خانواده با نام اسنپدراگون X Elite‌ معارفه شد و اکنون انگارً باید چشم به راه رونمایی از دومین چیپ این خانواده با نام اسنپدراگون ایکس پلاس باشیم.

مطابق ادعای کوالکام و یقیناً بر پایه نتایج افشاشده بنچمارک‌ها، اسنپدراگون ایکس الیت کارکرد بالایی دارد و شرکت‌های بزرگ ازجمله لنوو، سامسونگ، اچ‌پی، دل و مایکروسافت از آن در محصولات خود منفعت گیری خواهند کرد. انتظار می‌رود اولین محصولات تجهیزبه این چیپ در تابستان جاری از راه برسند. علاوه‌ بر این تراشه، بر پایه شواهد به‌دست‌آمده، کوالکام روی چیپ دومی هم کار می‌کند.

اسنپدراگون ایکس پلاس از راه می‌رسد؟

بر پایه گزارش رسانه آلمانی Winfuture، کوالکام مشغول گسترش تراشه جدیدی به نام اسنپدراگون X Plus است. مطابق این گزارش، کوالکام طی ماه‌های قبل درحال آزمایش دو نسخه گوناگون از این چیپ با شماره مدل‌های X1P44100 و X1P46100 بوده است. هر دو نسخه انگارً از مودم اسنپدراگون X65 5G منفعت می‌برند و این چنین به ۱۰ هسته پردازشی تجهیزخواهد شد. این درحالی است که اسنپدراگون ایکس الیت ۱۲ هسته پردازشی دارد.

اکنون اطلاعات بیشتری درمورد این تراشه انتشار نشده است و حتی اشکار نیست که چه وقتی دستگاه‌های تجهیزبه آن از راه می‌رسند. علاوه‌براین، تا این مدت کوالکام گسترش این چنین تراشه‌ای را قبول نکرده است و حتی احتمالا این شرکت درحال کار روی نسخه‌های گوناگون اسنپدراگون ایکس الیت باشد.

ادامه مطلب
موج دوم کامپیوترهای ویندوزی آرم کوالکام در 2024 از راه می‌رسد_تاشکن
آخرین مطالب

درنهایت این گمان وجود دارد که کوالکام تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس را برای نسخه بعدی ویندوز یعنی ویندوز ۱۲ درنظر گرفته باشد. با دقت به این که حرف های می‌شود اینتل هم برای نسل بعدی پردازنده‌هایش با مایکروسافت همکاری نزدیکی دارد و به‌جستوجو بهینه‌سازی آن‌ها برای سیستم‌عامل ویندوز است، به‌نظر می‌رسد که باید چشم به راه رقابت جذابی در دنیای ویندوز با اراعه ویندوز ۱۲ باشیم.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

ادامه مطلب
تیم ملی فوتسال در اولین قدم تورنمنت ویتنام ناکامی خورد_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع