خوش آمدید

فرش الکترونیکی هوشمند

گسترش پارچه هوشمند که انرژی خود را از بدن انسان فراهم می‌کند_تاشکن


به گزارش تاشکن

آینده پارچه‌های هوشمند به‌طوری است که به‌نظر می‌رسد از دنیای داستان‌های علمی-تخیلی بیرون آمده باشد: از تی‌شرت‌هایی که مطلب‌های متنوع نمایش خواهند داد، تا فرش‌هایی که وجود شما را حس می‌کنند. اکنون پژوهشگران می‌گویند الیافی ساخته‌اند که می‌تواند دقیقاً این کارها را انجام دهد و نیازی هم به باتری ندارد. این پارچه‌ها انرژی خود را با پشتیبانی بدن انسان فراهم می‌کنند.

به گزارش گاردین، پژوهشگران چینی الیاف‌هایی الکترونیکی ساخته‌اند که با پشتیبانی بدن انسان انرژی الکترومغناطیسی حاضر در اتمسفر را استخراج می‌کنند. در واقع، بدن انسان به یک قسمت از مدار این پارچه‌های هوشمند تبدیل می‌شود.

این تکنولوژی الیاف الکترونیکی با بدن انسان جفت می‌شود و به این ترتیب، نیازی به چیپ‌های الکترونیکی یا باتری ندارد. سازندگان چینی می‌گویند این پارچه‌ها می‌توانند کاربردهای تعداد بسیاری داشته باشند.

ادامه مطلب
آخر یک رؤیا؛ پروژه خودروی اپل انگارً لغو شد

هنگامی انرژی الکترومغناطیسی در داخل الیاف جریان می‌یابد، الیاف آن را به گونه‌های دیگر انرژی تبدیل می‌کند؛ برای مثالً به نور یا امواج رادیویی. بعد هرگاه بدن انسان پارچه‌های ساخته‌شده از این الیاف را لمس کند، آن‌ها می‌توانند نورانی شوند یا سیگنال‌های الکتریکی ارسال کنند.

با کنترل جنبه‌های گوناگون این سیستم، برای مثالً ناحیه‌ای از الیاف که با بدن در تماس است یا تحول قطر الیاف، می‌توان این سیگنال‌ها را برنامه‌ریزی کرد. دستگاه‌های الکترونیکی می‌توانند این سیگنال‌های متفاوت را دریافت و هرکدام را به یک فرمان خاص ترجمه کنند.

ادامه مطلب
«ترور» اول راه سینما و تلویزیون برای ورود به زندگی «حاج قاسم»

دانشمندان می‌گویند الیاف آن‌ها به یکی از چالش‌های بزرگ ادغام سیستم‌های الکترونیکی با پارچه‌ها تسلط کرده است: نیاز به اجزاء سخت.

دانشمندان فرشی ساخته‌اند که زیر پاها می‌درخشد و سیگنال‌هایی را به ابزارهای الکترونیکی خانه ارسال می‌کند.

کاربردهای پارچه‌های هوشمند بدون باتری

یکی از محصولات اولیه‌ای که دانشمندان چینی گسترش داده‌اند، یک نمایشگر پارچه‌ای پوشیدنی است که یک کیبورد پارچه‌ای نیز دارد. این دستگاه می‌تواند به افراد دچار مشکلات شنوایی پشتیبانی کند تا با دیگران ربط برقرار کنند. دانشمندان این چنین یک کنترل‌گر پارچه‌ای برای بازی‌های ویدیویی ساخته‌اند.

آن‌ها یک فرش لمسی ساخته‌اند که زیر پاها می‌درخشد و می‌تواند در تاریکی یک روشنایی سریع تشکیل کند. اما کاربرد دلنشین‌تر آن این است که سیگنال‌های مختلفی را به دستگاه‌های خانگی، همانند دستگاه تهویه، چراغ و بلندگو، ارسال می‌کند.

پژوهشگران چینی نتایج پروژه خود را در ژورنال Science انتشار کرده‌اند. این الیاف از سه لایه راه اندازی شده است که همه انها از مواد ارزان، بادوام، قابل‌شستشو و ضد عرق ساخته خواهد شد.

ادامه مطلب
ضعف جدی دایمنسیتی 9300 در در مدیریت گرما اشکار شد + ویدیو

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

آن‌ها می‌گویند این پارچه‌های هوشمند را می‌توان در ربات‌ها و اعضای مصنوعی رباتیک منفعت گیری کرد. اطلاعات لمسی این پارچه‌ها می‌توانند در فهمیدن بهتر تعامل های انسان و اشیاء اطرافش کاربرد داشته باشند. نظارت دائمی سلامت فردی نیز یکی دیگر از منفعت‌های این الیاف است.

پژوهشگران می‌گویند اکنون توانسته‌اند این الیاف الکترونیکی را به تشکیل زیاد برسانند. کیفیت و نرمی این پارچه‌ها با پارچه‌های معمولی یکسان است و قدم بعدی این است که از آن‌ها در تشکیل لباس، حوله، فرش و غیره منفعت گیری شود.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع