خوش آمدید

«وقت سحر» با پلاتوی نقره خانم حامد عسکری و پویش همسفره

«زمان سحر» با پلاتوی نقره خانم حامد عسکری و پویش همسفره_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، دو اتفاق جالبی که در چند سال تازه زمان سحر رقم می‌خورد پلاتوهایی است که مجریان می‌گویند. وقتی فقط در زمان سحر، برنامه‌های مناسبتی به سمت فضای مناجات‌گونه صرف و او گفت‌وگوهای طرفه پیش می‌رفتند و در چند سال تازه با وجود مجریانی همچون نجم‌الدین شریعتی، حامد عسکری و حتی حسن سلطانی ناظر پلاتوهایی به جا و دلنشین هستیم. اکنون زیاد تر «زمان سحر» شبکه افق با پلاتوهای معروف نقره خانم دقت تعداد بسیاری را به خودش جلب کرده است. 

سال ها است رسانه ملی در ماه مبارک رمضان با ساخت سریال، برنامه های سرگرمی و ترکیبی خصوصا در زمان افطار و سحر به جستوجو رضایت مخاطبین خود در این ایام اختصاصی بوده است.  در بین شبکه افق هم برنامه‌های متنوعی را برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده است. «زمان‌سحر» اختصاصی‌برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان است که با اجرای حامد عسکری و محمد قاسمی و با وجود حاج‌حسین یکتا، حجت‌الاسلام طباخیان و دکتر علی غلامی از ابتدای ماه مبارک رمضان برای روزه‌داران پخش می‌شود. زمان‌سحر با آیتم‌های متعدد و او مباحثه با کارشناسان برای روزه‌داران روی آنتن می‌رود.  این برنامه به علت مهمان های خاصی که داشته است در شلوغی برنامه های اختصاصی سحر مخاطب قابل توجهه ای را جذب کرده است.

ادامه مطلب
قیمت ساینا S برای دومین بار متوالی توسط سایپا افزایش یافت! + جدول مهر 1402

در این بین، برنامه‌ها پویش‌هایی را هم در دستور کار خود قرار داده‌اند که «پویش همسفره» شبکه افق با برنامه «زمان سحر» در نوع خودش دلنشین است. علیرضا کاردان امین تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم معتقد است که برنامه «زمان سحر» در سال‌های قبل جزو سه برنامه اول پرمخاطب بوده است و امسال هم همانند سال قبل بازخورد خوب مطابق نظرسنجی‌ها گرفتیم. به اختصاصی که مباحث اعتقادی، علمی و تاریخی در برنامه توسط کارشناسان نقل شده است. برنامه «زمان سحر» در قسمت‌های متنوعی روی آنتن می‌رود ما سه کارشناس در برنامه داریم که مباحث شان با اقبال هم روبه رو شده است و تلاش کردیم این برنامه سحرگاهی حس و حال خوبی داشته باشد.

تهیه‌کننده برنامه «زمان سحر» گفت: حاج حسین یکتا راوی دفاع مقدس به زمان ۲۰ شب یک او گفت و گو عرفانی درمورد شهدا را نقل کردند که ظهور و ابراز آن در رزمندگان دفاع مقدس، دفاع کننده حرم و دفاع کننده امنیت می بود. حجت‌الاسلام طباخیان استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر تاریخ دیگر کارشناس برنامه است که به مباحثی در زمان حکومت حضرت علی (ع) می‌پردازد. ما در این مباحث به حکومت امیرمونان علی(ع) را بازدید می‌کنیم؛ آن دوره چند رکن مهم دارد از جمله دشمن خارجی، شخصیت حضرت امیر و مردمی که حضرت بر آنها حکومت می‌کند که به همه اینها می‌پردازیم.

ادامه مطلب
۱۰ تا از تاریک‌ترین آخر‌ها در انیمه‌
آخرین مطالب

کاردان امین خاطرنشان کرد: علی غلامی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) یکی از کارشناسان است که با محور اخلاق اجتماعی سراغ موضوعات می‌رود و به مسائلی می‌پردازد که یا خودشان اجتماعی می باشند و یا نمود و تداوم اجتماعی دارند.

کاردان امین در قسمت دیگر به پلاتوهای حامد عسکری معروف به نقره خانم اشاره کرد و او گفت: این‌ها نامه‌های فردی است به همسرش نقره خانم که نویسنده این نامه‌ها خود حامد عسکری است که در دوسال قبل در فضای مجازی زیاد بازتاب اشکار کرد. این نامه‌ها زبان و بیانی قدیمی و تاریخی دارد و در همان فضا تلاش دارد درمورد شرایط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و… سخن بگویید شود.

ادامه مطلب
شمشیربازی با جایگاه ششمی به المپیک سلام کرد_تاشکن

وی با اشاره به وجود محمد قاسمی در  بیت خانواده شهدا، اظهار داشت: محمد قاسمی در بخشی از برنامه زمان سحر با وجود در بیت شهدای گرانقدار اسلام به طور زنده با خانواده شهدا به گفتگو می پردازد. یقیناً قسمت متنوع فرد دیگر هم در این برنامه وجود دارد و آن هم مناجات خوانی زنده استاد شیخ‌زاده است. 

این تهیه‌کننده این چنین درمورد ساخت برنامه‌های مناسبتی این مسئله را نقل کرد: باید طوری در این مسیر قدم برداشت که به دور از کلیشه‌ها و تکرارهای قبل باشد؛ همین مسئله که درمورد پلاتوهای نقره خانم اشاره کردم حائز اهمیت است. باید از اتفاقات و جریان‌های روز عقب نماند شیوا و گیرا گفتن شود. باید به سمتی برویم برنامه‌های مناسبتی بتوانند گره‌گشای مشکلات مردم باشند همین‌طور که ما پویش «همسفره» را در دستور کار قرار دادیم که یک کار اجتماعی مؤثر را در کنار ساخت یک برنامه معنوی و معرفتی جستوجو کنیم. 

ادامه مطلب
انجام پیچیده ترین جراحی‌ها در ایران - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع