خوش آمدید

مبلغ جریمه‌های رانندگی

امیدواری به افت تخلفات با افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی_تاشکن


به گزارش تاشکن

طی روزهای قبل، خبر افزایش ۲۵ درصدی مبلغ جریمه‌های رانندگی توسط خبرگزاری‌های داخلی انتشار شد. اکنون «مجتبی شفیعی» دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای سرزمین، از تاثیرات مثبت این افزایش بر افت تخلفات رانندگی سخن حرف های است.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای سرزمین در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، با اهمیت ترین عامل در تصادفات رانندگی را راننده دانست. به حرف های او و بر پایه برآوردهای پلیس راهور، نقش رانندگان در وقوع تصادفات رانندگی زیاد تر از عامل‌های دیگر همچون جاده یا ماشین است. اکنون نهادهای مسئول در تعیین مبلغ جریمه‌های رانندگی امیدوار می باشند با سختگیرانه شدن قوانین، تخلفات رانندگی و به خصوص جرائم حادثه‌ساز افت اشکار کنند.

تاثیرات مثبت افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی از زبان مجتبی شفیعی

تخلفات حادثه ساز همانند شدت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم دقت به جلو علتابراز تصادفات تعداد بسیاری در سطح سرزمین خواهد شد. این چنین مبلغ جریمه‌های رانندگی با دقت به نرخ تورم افزایش می‌یابد تا تاثییر بازدارندگی آن‌ها نگه داری شود. «مجتبی شفیعی» با اشاره به این نوشته او گفت: «قطعا رانندگان متخلف درصد بسیاری از جامعه رانندگان را راه اندازی نمی‌دهند. با این حال رانندگان متخلف هم جان خودشان و هم جان دیگر مردم را به خطر می‌اندازند. برآورد‌ها مشخص می کند هرگاه اصلاح در جرایم انجام شده حرکت رانندگی و به تبع آن فوتی‌ها و تصادفات افت جدی داشته است. در حوزه مدیریت ترافیک درون و برون شهری و پلیس برآورد می‌کنند که این افزایش جرایم تا ۲۵ درصد تلفات ما را حداقل در سال جاری مشروط به اعمال قانون افت می‌دهد. این چنین با افزایش مبلغ جریمه‌ها نزدیک به ۴ الی ۵ هزار نفر از هموطنانمان کمتر کشته خواهد شد که خبر خوبی است».

ادامه مطلب
شرایط فروش هونگچی E-QM5 توسط گروه بهمن اظهار شد + جدول خرداد 1403_تاشکن
امیدواری به افت تخلفات با افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی_تاشکن ۱۴

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای سرزمین در قسمت فرد دیگر از گفتگو با ایسنا، به وجود مشکلات در سیستم‌های هوشمند ثبت تخلف سرزمین اعتراف کرد. به حرف های او، عدم فراهم نقدینگی به اختصاصی ماده ۲۳ مربوط به وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی علتاز کار افتادن تعداد بسیاری از دوربین‌های ثبت تخلف در سطح سرزمین شده است. به نظر می‌رسد بخشی از مبلغ جریمه‌های رانندگی بعد از افرایش، به بهینه‌سازی تجهیزات پلیس راه تعلق یابد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
دکمه تنظیم مجدد مغز در خواب چیست؟_تاشکن

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع