خوش آمدید

قیمت شاهین اتوماتیک

قیمت شاهین اتوماتیک برای فروردین ۱۴۰۳ افزایش یافت + جدول_تاشکن


به گزارش تاشکن

سایپا در روز چهارشنبه، پانزدهم فروردین ۱۴۰۳، قیمت شاهین GL‌ که نسخه دنده‌ای و بدون سانروف این ماشین است را افزایش داد. یک روز سپس یعنی پنجشنبه شانزدهم فروردین ۱۴۰۳، قیمت شاهین اتوماتیک نیز از سوی سایپا افزایش یافت. سایپا برای فروردین ۱۴۰۳، بهای شاهین اتوماتیک را نزدیک به هفت میلیون تومان افزایش داده است.

جدول تغییرات قیمت شاهین اتوماتیک برای فروردین ۱۴۰۳:

ماشین قیمت قبل قیمت تازه مقدار افزایش
شاهین اتوماتیک ۶۴۱.۷۱۸.۰۰۰ ۶۴۹.۰۷۸.۰۰۰ ۷,۳۶۰,۰۰۰

شاهین اتوماتیک با این قیمت، رقیب ارزان‌تری برای تارا اتوماتیک V4 خواهد می بود. ایران‌ماشین تارا اتوماتیک V4‌ را با قیمت تقریبی ۶۸۱ میلیون تومان می‌فروشد، حال آن‌که شاهین اتوماتیک نزدیک به ۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر است. یقیناً تارا از نظر دوام و اعتبار پیشرانه نسبت به شاهین برتری قابل‌توجهی دارد.

اختلاف بین بهای شاهین اتوماتیک و تارا اتوماتیک نیز در بازار آزاد محسوس است. مشتریان می‌توانند هم‌اکنون با صرف ۸۷۶ میلیون تومان بودجه، شاهین اتوماتیک را از بازار آزاد خریداری کنند. حال آن‌که برای خرید تارا اتوماتیک V2 باید یک میلیارد تومان بودجه در اختیار داشته باشند. قیمت تارا اتوماتیک V4 نیز به بیشتر از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

ادامه مطلب
همزمان با بلک فرایدی، کارگران آمازون برای دریافت حقوق زیاد تر اعتصاب کردند
قیمت شاهین اتوماتیک برای فروردین ۱۴۰۳ افزایش یافت + جدول_تاشکن ۱۴

شاهین اتوماتیک اکنون مدل پرچمدار بین سدان‌های سایپا محسوب می‌شود. پیشرانه مورد منفعت گیری در این ماشین هم چنان همان موتور M15 توربوشارژر است اما برای قسمت انتقال قوت، از گیربکس اتوماتیک CVT منفعت می‌برد. ظاهر خارجی شاهین اتوماتیک تفاوتی با نمای بیرونی شاهین دنده‌ای ندارد اما کابین آن اندکی متفاوت است. تریم دو رنگ داشبورد، نمایشگر بزرگتر سیستم صوتی و کروز کنترل، تغییرات داخلی شاهین اتوماتیک نسبت به مدل دنده‌ای می باشند.

سایپا در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و بعد از اغاز تشکیل شاهین اتوماتیک، تلاش کرد تا حواله‌داران شاهین دنده‌ای را به خرید این ماشین ترغیب کند. بااین‌حال همانند تلاش ایران‌ماشین برای تحول نظر حواله‌داران پژو پارس، پیروزی چندانی در انتظار سایپا نبوده است. از این رو اراعه شاهین اتوماتیک به بازار زیاد تر از مدل دنده‌ای آن بوده است. به‌علت اراعه زیاد تر، اختلاف قیمت بازار و کارخانه در رابطه شاهین اتوماتیک کمتر از شاهین دنده‌ای است.

ادامه مطلب
درد و غصه اگر عکس می بود

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع