خوش آمدید

راهنمای خرید بهترین مانیتور گیمینگ

راهنمای خرید بهترین مانیتور گیمینگ_تاشکن


به گزارش تاشکن

در دنیای پرسرعت بازی‌‌ها، هر فریم، هر جزئیات و هر لحظه اهمیت دارد. یک توانایی بازی بی‌وقفه و دلنشین، آرزوی هر گیمری است و انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ می‌تواند تفاوت بسیاری را تشکیل کند.

اما این آخر‌کار نیست، شما می‌توانید مقاله مرتبط با تلویزیون مخصوص گیم را نیز از ویجیاتو بخوانید.

بازی‌ها به طور مداوم مرزهای گرافیک و گیم‌پلی را گسترش داده‌اند، به این علت مانیتورها دیگر فقط یک نمایشگر نیستند؛ بلکه دروازه‌ای به دنیاهای تازه و شوق‌انگیز بازی‌ها می باشند.

در این راهنمای خرید بهترین مانیتور گیمینگ از ویجیاتو، به دنیای دلنشین مانیتورهای گیمینگ خواهیم پرداخت و تازه ترین فناوری‌ها و ویژگی‌هایی را کاوش می‌کنیم که ادعا می‌کنند، توانایی گیمینگ شما را به سطح جدیدی ارتقاء خواهند داد. 


در زمان خرید مانیتور گیمینگ به چه نکاتی دقت کنیم؟

انتخاب صحیح مانیتور گیمینگ برای یک توانایی بازی دلنشین زیاد حیاتی است. با وجود تعداد بسیاری از گزینه‌ها، مهم است که عوامل کلیدی را در زمان خرید و انتخاب در نظر بگیرید. در ادامه به طور خلاصه به المان‌های حائز اهمیت در انتخاب مانیتور گیمینگ می‌پردازیم اما نظر می‌کنم، برای اطلاعات زیاد تر مقاله «هرآنچه که باید پیش از خرید مانیتور گیمینگ بدانید» را مطالعه کنید.

رزولوشن (Resolution) مناسب مانیتور گیمینگ چه مقدار است؟

اولین و با اهمیت ترین عاملی که برای انتخاب مانیتور مناسب گیم در نظر می‌گیریم، رزولوشن (Resolution) است. رزولوشن اصطلاحی است که از آن برای ذکر تعداد پیکسل‌های حاضر در هر صفحه نمایش منفعت گیری می‌شود.

رزولوشن (Resolution) مناسب مانیتور  گیمینگ چقدر است؟

درواقع رزولوشن معیاری برای سنجش وضوح و کیفیت عکس است. وضوح بالاتر به معنی تعداد پیکسل بالاتر است که به نوبه خود به معنی جزئیات بصری بهتر و وضوح عکس بالاتر است. برای بازی‌ها، مانیتور گیمینگ با رزولوشن حداقل ۱۰۸۰p پیشنهاد می‌شود.

نرخ تازه سازی عکس (Refresh rate) مناسب مانیتور گیمینگ چه مقدار است؟

رفرش ریت یا نرخ تازه سازی (Refresh rate) یک مانیتور که با فرکانس (هرتز/Hz) اندازه گیری می‌شود، تعداد به روز‌رسانی‌های مانیتور در یک ثانیه است. نرخ تازه‌سازی بالاتر به معنی حرکت نرم‌تر و روان‌تر است، که به اختصاصی برای بازی‌های سریع اهمیت دارد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

نرخ تازه سازی تصویر (Refresh rate) مناسب مانیتور گیمینگ چقدر است؟

۶۰ هرتز، مقدار استاندارد برای اکثر مانیتورها است و نرخ‌های بالاتر حرکت و پاسخگویی سریع تر و بهتری را فراهم می‌کند، به خصوص در بازی‌های رقابتی و سریع. برای مانیتور گیمینگ حداقل نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پیشنهاد می‌شود.

پنل مناسب مانیتور گیمنگ کدام است؟

اگر تا به امروز عمل به خرید مانیتور کرده‌ باشید اسم دسته بندی‌های یا پنل‌های گوناگون را شنیده‌اید. اکنون مانیتورها، غالبا با پنل‌های TN (مختصر شده‌ی Twisted Nematic)، IPS (مختصر شده‌ی n-Plane Switching) و یقیناً VA (مختصر شده‌ی Vertical Alignment) تشکیل خواهد شد.

پنل مناسب مانیتور گیمنگ کدام است؟

پنل‌های IPS کیفیت بصری همه جانبه بهتری را اراعه خواهند داد. این به معنی تشکیل رنگ زنده‌تر، دقیق‌تر و این چنین زاویه دید بهتر است. این دسته از مانیتورها به علت دقت رنگ بالاتر، انتخاب اول هنرمندان و همه‌ی افرادی است که با نور و رنگ سروکار دارند.

در روبه رو پنل‌های TN دقت رنگ و زاویه دید به نسبت ضعیف‌تری دارند اما مزیت این پنل‌ها حمایتاز زمان عکس العمل (Response Time) سریع تر از پنل‌های IPS است، با این تفاسیر پنل‌های TN هم چنان به علت مقرون به صرفه بودن تشکیل عمده‌ای دارند. پنل‌های VA نیز تکنولوژی شبیه اما جدیدتر از پنل‌های TN دارند. این دسته از نمایشگرها شدت پاسخگویی بالاتری نسبت به IPS دارند.

زمان عکس العمل (Response Time) مناسب مانیتور گیمینگ چه مقدار است؟

منظور از زمان عکس العمل یعنی زمان وقتی که طول می‌کشد تا مانیتور از یک رنگ به رنگ دیگر تحول اشکار کند. این عکس العمل غالبا به طور تحول رنگ سیاه به سفید و مجددا به سیاه در چند میلی ثانیه اندازه گیری می‌شود. اساساً هرچه زمان جواب کمتر باشد، حرکات دوربین هموارتر می‌شود.

زمان واکنش (Response Time) مناسب مانیتور گیمینگ چقدر است؟

از طرف دیگر، زمان جواب زیاد تبدیل تاری حرکت می‌شود چون پیکسل‌ها در میانه حرکت سریع دوربین زمان کافی برای جابجایی بین رنگ‌ها را ندارند. اکنون، پنل‌های TN و VA از زمان جواب یک میلی ثانیه حمایتمی‌کنند. این در حالی است که پنل‌های IPS با زمان پاسخگویی زیر ۳ میلی ثانیه زیاد محدود و گران قیمت می باشند.

اندازه و نسبت عکس مانیتور گیمینگ

اندازه صفحه نمایش مانیتورها آن چنان اهمیتی ندارد و این که کدام اندازه را انتخاب کنید کاملاً به خود شما بستگی دارد. با این حال، اگر تصمیم تهیه مانیتور ۱۰۸۰p را دارید، بهتر است بزرگتر از ۲۴ اینچ نباشد چون تراکم پیکسل پایین‌تر توانایی گیمینگ نامناسبی به شما خواهد داد. در رابطه نسبت عکس هم، نسبت عکس ۱۶:۹ استاندارد است، در حالی که نسبت ۲۱:۹ (اولترا واید) دید گسترده‌تری را اراعه می‌دهد اما امکان پذیر توسط همه بازی‌ها حمایتنشود.

ادامه مطلب
گریه‌های بی امان «مونا فرجاد» در مراسم «آتیلا پسیانی» + ویدئو

از چه برندی مانیتور گیمینگ تهیه کنیم؟

امروزه مانیتورها از برندهای گوناگون و با ویژگی‌های متنوعی در بازار در دسترس عموم کاربران قرار می‌گیرد. با این حال با وجود نقش حیاتی این دسته از تجهیزات در توانایی‌ی بصری کار با کامپیوتر، پیشنهاد می‌شود از نمایشگر خود را از برندهای شناخته شده، با عمر و استحکام بالا و حمایتمناسب، خرید کنید.

از چه برندی مانیتور گیمینگ تهیه کنیم؟

می‌توانید از برندهای شناخته شده‌ی ال‌جی (LG)، سامسونگ (SAMSUNG)، بنکیو (BenQ)، ایسوس (ASUS)، ام‌اس‌آی (MSI)، ایسر (Acer)، گیگابایت (Gigabyte)، کولر کستر (Cooler Master) و… انتخاب کنید. 

تکنولوژی G-Sync و FreeSync در مانیتور گیمینگ چیست؟

فناوری‌های G-Sync و FreeSync به ترتیب توسط انویدیا (NVIDIA) و ای‌ام‌دی (AMD) برای از بین بردن مشکل پارگی عکس(Screen Tearing) می باشند تا توانایی گیمینگ مدام‌تر را توانایی کنید. پارگی عکس وقتی رخ می‌دهد که تعداد فریم‌های تشکیل شده توسط کارت گرافیک شما با مانیتورتان همگام نباشد.

بعد زمان خرید بایستی به سازگار بودن کارت گرافیک و مانیتور خود در این فناوری به شدت دقت کنید. تکنولوژی FreeSync متعلق به کمپانی AMD و هیچ هزینه اضافی به قیمت پایه مانیتور اضافه نمی‌کند و فقط با کارت‌های گرافیک AMD سازگار است.

تکنولوژی G-Sync و FreeSync در مانیتور گیمینگ چیست؟

در حالی که تکنولوژی G-SYNC انویدیا بابت امتیاز منفعت گیری این تکنولوژی از شرکت‌های ثالث چیزی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار بر قیمت پایه مانیتور می‌افزاید. این تکنولوژی نیز فقط با کارت‌های NVIDIA کار می‌کنند.

اتصالات مانیتور گیمینگ

این روزها یک مانیتور مناسب بازی مدرن از اتصالات ورودی و خروجی گوناگون حمایتمی‌کند. پورت HDMI استاندارد برای اتصال انواع دستگاه‌ها است و پورت DisplayPort پهنای باند بالاتری برای نرخ تازه‌سازی بالاتر و وضوح بهتر اراعه می‌دهد.

پورت‌های USB برای اتصال ادوات جانبی همانند موس، کیبورد و … ملزوم است. خوشبختانه برخی از مانیتورهای تازه به پورت USB-C هم تجهیزشدند.


مانیتور گیمینگ هواوی مدل MateView SE FHD

شرکت هوآوی (Huawei) به گفتن یکی از شرکت‌های نقل فعال در عرصه‌ی تکنولوژی شناخته می‌شود و محصولات این شرکت از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند. مانیتور ۲۴ اینچی هواوی مدل MateView SE با پنل IPS در کنار مزایای همیشگی خود یعنی اراعه زاویه دید ۱۷۸ درجه‌، رنگ‌ها را با عمق بهتری به عکس می‌کشد.

مانیتور گیمینگ هواوی مدل MateView SE FHD

رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل که اصطلاحا به آن Full HD هم حرف های می‌شود، تصاویری با وضوح و کیفیت بالا را نمایش می‌دهد. این مانیتور دارای صفحه‌ای صاف، بدون انحنا و همین‌طور مات است که در منفعت گیری طویل زمان، نور و رنگ تصاویر چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند.

مانیتور گیمینگ هواوی مدل MateView SE FHD، با ویژگی‌هایی همچون حالت ایمنی چشم و تکنولوژی Flicker-Free، توانایی کاربری بهتری را در منفعت گیری طویل زمان برای شما فراهم می‌کند. زمان جواب ۳ تا ۶ میلی‌ثانیه با نرخ تازه‌سازی ۷۵ هرتز برای اکثر کاربردهای عمومی مناسب است.

مانیتور گیمینگ هواوی مدل MateView SE FHD

گیمرهایی که به جستوجو گیم‌پلی‌هایی با تاخیر کمتر و نرخ تازه‌سازی بالاتر می باشند، امکان پذیر مانیتورهایی با زمان جواب کمتر و نرخ تازه‌سازی بالاتر را ترجیح دهند. این مانیتور از فناوری‌های Adaptive-Sync حمایتمی‌کند. فناوری‌ Adaptive-Sync تراکم بین تصاویر را افت داده و تیرگی و حرکت‌های نامطلوب در بازی‌ها را به حداقل می‌رساند.

مخصوصا اگر کارت گرافیک AMD دارید، این ویژگی برایتان مورد قیمت خواهد می بود و توانایی گیمینگ روان‌تری را برای شما فراهم خواهد کرد. نمایشگر MateView SE دارای پورت‌های متنوعی از جمله HDMI و DisplayPort است که امکان اتصال به انواع دستگاه‌ها را فراهم می‌کند.

مشخصات مانیتور گیمینگ هواوی مدل MateView SE FHD

مدل Huawei MateView SE FHD
صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی ۷۵ هرتز
محدوده زمان جواب‌دهی ۳ تا ۶ میلی‌ثانیه
پورت‌ها HDMI و DisplayPort
قیمت نزدیک به ۴ تا ۶ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ BenQ مدل GW2270  

برند بنکیو (BenQ) از جمله کمپانی‌های نام آشنا در ساخت و اراعه نمایشگر به حساب می اید. این کمپانی با اراعه محصولات اقتصادی و خوش قیمت، جزو برندهای مورد علاقه‌ی اکثر گیمرها است.

مانیتور گیمینگ BenQ مدل GW2270  

مانیتور ۲۲ اینچی بنکیو مدل GW۲۲۷۰ با پنل VA همراه با زاویه‌ دید ۱۷۸ درجه‌ای و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل که اصطلاحا به آن Full HD هم حرف های می‌شود، تصاویری با وضوح و کیفیت بالا را به نمایش می‌دهد. از ویژگی‌های دیگر این صفحه‌نمایش می‌توان به حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت و گستره رنگی ۷۲٪ NTSC اشاره کرد.

مانیتور گیمینگ BenQ مدل GW2270 این چنین دارای، حداقل زمان جواب‌گویی ۵ میلی‌ثانیه که از کم شدن ناگهانی تصاویر در صحنه‌های سریع جلوگیری می‌کند و نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز را دارد. این مقدار تازه سازی و زمان جواب‌گویی برای گیم‌پلی‌های حرفه‌ای یا سریع مناسب نیست.

ادامه مطلب
جبلی: شهرک تازه سینمایی و تلویزیونی در مجموعه شهر آفتاب ساخته می بشود

این مانیتور، با تنوع در درگاه‌ها و اتصالات به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی انواع دستگاه‌ها را متصل کرده و توانایی‌ چندرسانه‌ای خود را گسترش دهید. با یک ترکیب هوشمندانه از پورت‌ها، این مانیتور قابلیت‌های اتصالی بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. پورت‌های این محصول عبارت هستند از دو درگاه HDMI و یک درگاه D-Sub است.

مشخصات مانیتور گیمینگ BenQ مدل GW2270  

مدل BenQ GW2270
صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز
محدوده زمان جواب‌دهی ۵ میلی‌ثانیه
پورت‌ها D-Sub و HDMI
قیمت ۵ تا ۷ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ MSI مدل PRO MP221

ام‌اس‌آی (MSI) بدون شک یکی از برندهای زیاد محبوب در ساخت مانیتورهای گیمینگ است. این کمپانی به علت منفعت گیری از طراحی شکیل و کیفیت زیاد بالا به شدت جای خود را در دل گیمرها باز کرد.

مانیتور گیمینگ MSI مدل PRO MP221

مانیتور گیمینگ ۲۱.۵ ام‌اس‌آی مدل PRO MP221 با پنل TN همراه با زاویه‌ دید ۱۷۰ درجه‌ و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا Full HD تصاویری با وضوح و کیفیت بالا را نمایش می‌دهد. از ویژگی‌های دیگر این صفحه‌نمایش می‌توان به حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت و صفحه نمایش مات آن علتدید راحت در روشنایی می‌شود، اشاره کرد.

این مانیتور این چنین دارای، حداقل زمان جواب‌گویی ۵ میلی‌ثانیه که از کم شدن ناگهانی تصاویر در صحنه‌های سریع جلوگیری می‌کند و نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز را دارد. این مقدار تازه سازی و زمان جواب‌گویی برای گیم‌پلی‌های حرفه‌ای یا سریع مناسب نیست.

این مانیتور، با تنوع در درگاه‌ها و اتصالات به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی انواع دستگاه‌ها را متصل کرده و توانایی‌ چندرسانه‌ای خود را گسترش دهید. با یک ترکیب هوشمندانه از پورت‌ها، این مانیتور قابلیت‌های اتصالی بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. پورت‌های این محصول عبارت هستند از دو درگاه HDMI و یک درگاه D-Sub است.

مشخصات مانیتور گیمینگ MSI مدل PRO MP221

مدل MSI PRO MP221
صفحه نمایش رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل TN
نرخ بروزرسانی عکس ۶۰ هرتز
محدوده زمان جواب‌دهی ۵ میلی‌ ثانیه
پورت‌ها HDMI و D-Sub
ویژگی‌های خاص
قیمت ۵ تا ۷ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ Dell مدل S2419HGF

مانیتور S2419HGF یکی از مانیتور‌های محبوب شرکت دل در بین کاربران می‌باشد. نمایشگر دل مدل S2419HGF یک مانیتور ۲۴ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ که اصطلاحا به آن Full HD هم حرف های می‌شود و تصاویر را با وضوح و کیفیت بالا به عکس می‌کشد.

مانیتور گیمینگ Dell مدل S2419HGF

پنل TN این مانیتور در کنار زاویه دید ۱۶۰ درجه‌ای زمان جواب بالایی را اراعه می‌کند. این مانیتور دارای زمان جواب‌دهی زیاد سریع ۱ میلی‌ثانیه‌ است که از کم شدن ناگهانی تصاویر در صحنه‌های سریع جلوگیری می‌کند.

نرخ تازه‌سازی در این دستگاه ۱۴۴ هرتز است که در بازی‌های سرعتی، تصاویر مدام و روان‌ خواهند می بود. ترکیب نرخ تازه‌سازی بالا و زمان پاسخگویی کم برای گیم‌پلی‌های سرعتی و رقابتی زیاد ترکیب ایده‌آلی است که نمایشگر دل مدل S2419HGF آن را به ارمغان می‌آورد.

مانیتور گیمینگ Dell مدل S2419HGF دارای روشنایی ۳۵۰ نیت و گستره رنگی ۷۲٪ NTSC است. این مانیتور، با تنوع در درگاه‌ها و اتصالات به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی انواع دستگاه‌ها را متصل کرده و توانایی‌ چندرسانه‌ای خود را گسترش دهید.

با یک ترکیب هوشمندانه از پورت‌ها، این مانیتور قابلیت‌های اتصالی بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. پورت‌های این مانیتور شامل دو درگاه HDMI 1.4، دیسپلی پورت، سه USB 3.0 (دو Downstream و یک Upstream) و جک هدفون است. این مانیتور از فناوری‌های Adaptive-Sync حمایتمی‌کند.

فناوری‌ Adaptive-Sync تراکم بین تصاویر را افت داده و تیرگی و حرکت‌های نامطلوب در بازی‌ها را به حداقل می‌رساند. مخصوصا اگر کارت گرافیک AMD دارید، این ویژگی برایتان مورد قیمت خواهد می بود و توانایی گیمینگ روان‌تری را برای شما فراهم خواهد کرد.

طراحی مانیتور شامل حاشیه‌های نسبتاً نازک است، که انتخاب عالی‌ای برای قراردادن چند مانیتوری در کنار هم است. پایه امکانات تنظیم ارتفاع را فراهم می‌کند تا شما بتوانید زاویه دید مناسب خود را اشکار کنید.

ویژگی ComfortView این مانیتور نور آبی را افت می‌دهد، که می‌تواند خستگی چشم را در طویل زمان‌ افت دهد. مانیتور S2419HGF ترکیبی از نرخ تازه‌سازی سریع، زمان جواب کم و تکنولوژی هماهنگ‌سازی را اراعه می‌دهد تا توانایی گیمینگ راضی‌کننده‌ای تشکیل کند. 

مشخصات مانیتور گیمینگ Dell مدل S2419HGF

مدل Dell S2419HGF FHD
صفحه نمایش رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل TN
نرخ بروزرسانی عکس ۱۴۴ هرتز
محدوده زمان جواب‌دهی ۱  میلی‌ ثانیه
پورت‌ها دو درگاه HDMI 1.4، دیسپلی پورت،
سه USB 3.0 (دو Downstream و یک Upstream) و جک هدفون
ویژگی‌های خاص حمایتاز فناوری‌ Adaptive-Sync
قیمت ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل LS32BM500

سامسونگ (Samsung) از جمله کمپانی‌هایی است که در همه‌ی عرصه‌های تکنولوژی فعال و طرفداران زیاد بسیاری دارد. مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل LS32BM500 یک مانیتور ۳۲ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ که اصطلاحا به آن Full HD هم حرف های می‌شود، تصاویر را با وضوح و کیفیت بالا به عکس می‌کشد.

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل LS32BM500

این مانیتور دارای پنل VA است که برای زمان جواب بالا شناخته می‌شود؛ این چنین زاویه دید ۱۷۸ درجه را نیز اراعه می‌کند. با روشنایی معمولی ۲۵۰ نیت و نسبت کنتراست استاتیک ۳۰۰۰:۱، این مانیتور اعتدال خوبی از روشنایی و کنتراست را به نمایش می‌گذارد.

ادامه مطلب
بودجه پرسپولیس سال آینده اشکار می‌شود

مانیتور سامسونگ مدل LS32BM500 FHD از حداکثر ۱ میلیارد رنگ حمایتمی‌کند که علتبازنمایی دقیق رنگ‌ها می‌شود. این نمایشگر از فناوری HDR10 حمایتمی‌کند که به شما امکان مشاهده محتوای با دینامیک بالا همراه با کنتراست و بازنمایی رنگ بهبود یافته را می‌دهد.

زمان جواب ۴ میلی‌ثانیه با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز برای اکثر کاربردهای عمومی مناسب ولی گزینه‌ی ایده آلی برای گیمینگ نیست. گیمرهایی که به جستوجو گیم‌پلی‌هایی با تاخیر کمتر و نرخ تازه‌سازی بالاتر می باشند، امکان پذیر مانیتورهایی با زمان جواب کمتر و نرخ تازه‌سازی بالاتر را ترجیح دهند.

این مانیتور ویژگی‌هایی همانند حالت Eye Saver، تکنولوژی Flicker-Free و حالت Game را برای افزایش راحتی دید و توانایی گیمینگ بهتر اراعه می‌دهد. این مانیتور، با تنوع در درگاه‌ها و اتصالات به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی انواع دستگاه‌ها را متصل کرده و توانایی‌ چندرسانه‌ای خود را گسترش دهید.

با یک ترکیب هوشمندانه از پورت‌ها، این مانیتور قابلیت‌های اتصالی بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. پورت‌های این مانیتور شامل دو درگاه HDMI 1.4، دو درگاه Type A نسخه USB 2.0 از نوع Downstream است.

مشخصات مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل LS32BM500

مدل سامسونگ ۳۲ اینچ مدل LS32BM500
صفحه نمایش رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی عکس ۶۰ هرتز
محدوده زمان جواب‌دهی ۴ میلی ثانیه
پورت‌ها دو درگاه HDMI 1.4، دو درگاه Type A نسخه USB 2.0 از نوع Downstream
قیمت ۱۲ الی ۱۳ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ ایسوس مدل VG279Q

ایسوس (ASUS) مدام به گفتن یکی از برندها، با قیمت خرید بالا در ایران شناخته می‌شود. این کمپانی با وجود اراعه‌ی مانیتور با مدل‌های حرفه‌ای، گزینه‌های خوبی در رده قیمت پایین تا متوسط نیز اراعه می‌دهد که می‌تواند انتخاب مناسبی برای گیمرها باشد.

مانیتور گیمینگ ایسوس مدل VG279Q

مانیتور ۲۷ اینچی ASUS VG279Q با طراحی قشنگ، رنگ مشکی و بسیار دلنشین خود به راحتی می‌تواند در نگاه اول نظر مثبت خریداران را به خود جلب کند. پنل IPS این مانیتور در کنار مزایای همیشگی خود یعنی اراعه زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای، رنگ‌ها را با عمق بهتری به عکس می‌کشد.

رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل که اصطلاحا به آن Full HD حرف های می‌شود هم، تصاویر را با وضوح و کیفیت بالا به عکس می‌کشد. این مانیتور دارای زمان جواب‌دهی زیاد سریع یک میلی‌ثانیه‌ است که از کم شدن ناگهانی تصاویر در صحنه‌های سریع جلوگیری می‌کند.

نرخ تازه‌سازی در این دستگاه ۱۴۴ هرتز است که در بازی‌های سرعتی با حرکت زیاد، تصاویر پرتوانی را اراعه می‌دهد. صفحه نمایش مانیتور گیمینگ ایسوس به فناوری‌های Adaptive-Sync و همین‌طور Extreme Low Motion Blur تجهیزشده است.

فناوری‌های Adaptive-Sync تراکم بین تصاویر را افت داده و تیرگی و حرکت‌های نامطلوب در بازی‌ها را به حداقل می‌رساند. فناوری (ELMB) هم علتکاهش تیرگی تصاویر در صحنه‌های سریع می‌شود و توانایی‌ی گیمینگ را بهبود می‌بخشد.

به‌کارگیری این دو فناوری به‌طور همزمان تبدیل خلق تصویری بی‌نقص و روان در زمان منفعت گیری از این دستگاه شده است. طراحی بدون حاشیه و یا کم‌حاشیه از دیگر ویژگی‌های این مانیتور گیمینگ ایسوس است که تمرکز کاربر را در میانه بازی افزایش داده و می‌توان از آن به‌صورت چند مانیتوری هم منفعت برد.

این مانیتور ایسوس، تنوع در درگاه‌ها و اتصالات را به شما می‌دهد تا به‌راحتی انواع دستگاه‌ها را متصل کرده و توانایی‌ چندرسانه‌ای خود را گسترش دهید. با یک ترکیب هوشمندانه از پورت‌ها، این مانیتور قابلیت‌های اتصالی بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. پورت‌های این محصول عبارت هستند از HDMI و DisplayPort است.

مشخصات مانیتور گیمینگ ایسوس مدل VG279Q

مدل ASUS VG279Q
صفحه نمایش رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی عکس ۱۴۴ هرتز
محدوده زمان جواب‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها دیسپلی پورت و HDMI
ویژگی‌های خاص حمایتاز AMD FreeSync و Extreme Low Motion Blur
قیمت ۱۳ الی ۱۵ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ گیگابایت مدل G27F

گیگابایت (Gigabyte) یکی از کمپانی‌هایی بوده که مدام به ساخت مادربرد، لپ تاپ‌ و کارت‌های گرافیک با کیفیت مشهور است. مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچی گیگابایت مدل G27F دارای  رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل که اصطلاحا به آن Full HD حرف های می‌شود هم، تصاویر را با وضوح و کیفیت بالا به عکس می‌کشد.

مانیتور گیمینگ گیگابایت مدل G27F

نرخ بروزرسانی عکس در این محصول ۱۴۴ هرتز است که این مانیتور گیمینگ ۲K را به یک محصول زیاد ارزنده تبدیل کرده است. این مانیتور دارای صفحه نمایش IPS LCD با نسبت کنتراست ۱۰۰۰:۱ و زاویه دید ۱۷۸ درجه است. یکی از ویژگی‌های اختصاصی مانیتور Gigabyte G27F دقت رنگ آن است.

ادامه مطلب
فوتسالیست های ایران نیوزلند را در تورنمنت ویتنام بردند_تاشکن

این مانیتور دارای ۹۵% DCI-P3 و ۱۲۵% sRGB است که آن را به انتخاب عالی برای تشکیل کنندگان محتوا، طراحان گرافیک و ویرایشگران ویدئویی تبدیل می‌کند. این مقدار پوشش رنگی ضمانت می‌کند که کارهای شما با رنگ‌های واقعی و زنده نمایش داده شوند.

این مانیتور از فناوری Adaptive-Sync حمایتمی‌کند که قطع شدن عکس و لرزش در میانه بازی را از بین می‌برد. مقدار زمان جواب‌دهی این محصول ۱ میلی ثانیه است که دلیلی دیگر برای مورد قیمت بودن این مانیتور گیمینگ ۲K محسوب می‌شود.

مانیتور Gigabyte G27F با پورت‌های HDMI 1.4 پورت USB، دیسپلی پورت و HDMI تجهیز شده است. این گزینه‌های اتصال به شما امکان متصل کردن مانیتور گیمینگ گیگابایت را به دستگاه‌های گوناگون همانند کنسول‌های گیمینگ، لپتاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی خواهند داد.

مشخصات مانیتور گیمینگ گیگابایت مدل G27F

مدل Gigabyte G27F
صفحه نمایش رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی عکس ۱۴۴ هرتز
محدوده زمان جواب‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها HDMI ،USB و دیسپلی پورت
ویژگی‌های خاص حمایتاز AMD Free Sync
قیمت ۱۳ الی ۱۵ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ MSI مدل G271CQP E2

کمپانی ام‌اس‌آی (MSI) یکی از بزرگترین برندهای سازنده لپ تاپ‌ها و در ساخت مانیتورهای گیمینگ هم وجود پر رنگی دارد. مانیتور گیمینگ منحنی ۲۷ اینچی MSI مدل G271CQP E2 با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل که اصطلاحا به آن WQHD یا ۱۴۴۰p هم می‌گویند، تصاویر را با وضوح و کیفیت زیاد بالا به عکس می‌کشد.

مانیتور گیمینگ MSI مدل G271CQP E2

این مانیتور دارای یک صفحه نمایش VA LCD با نسبت تضاد ۳۰۰۰:۱ و زاویه دید ۱۷۸ درجه است.  گیمران از نرخ تازه‌سازی ۱۷۰ هرتز و زمان جواب ۱ میلی‌ثانیه این مانیتور لذت خواهند برد. این مشخصات به گیم‌پلی  روان‌تر و عکس العمل‌پذیرتر پشتیبانی می‌کنند و تاخیر را افت خواهند داد.

مانیتور گیمینگ MSI G271CQP E2 دارای شدت انحنای ۱۰۰۰R بوده و از کیت AMD FreeSync Premium هم برخوردار است که با کارت گرافیک‌های AMD و کنسول‌های بازی نسل نهمی بهترین سازگاری را تشکیل می‌کند.

تازه ترین مانیتور گیمینگ ام اس آی به فناوری Night Vision تجهیزشده است که برای دید در شرایط کم نور طراحی شده است. با دو پورت HDMI (که حداکثر تا ۱۴۴ هرتز را حمایتمی‌کنند) و یک پورت DisplayPort (که حداکثر تا ۱۷۰ هرتز را حمایتمی‌کند)، گزینه‌های اتصال انعطاف‌پذیری را اراعه می‌دهد. 

مشخصات مانیتور گیمینگ MSI مدل G271CQP E2

مدل MSI G271CQP E2
صفحه نمایش رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA
نرخ بروزرسانی عکس ۱۷۰ هرتز
محدوده زمان جواب‌دهی ۱ میلی ثانیه
پورت‌ها پورت HDMI و DisplayPort
ویژگی‌های خاص حمایتاز AMD Free Sync
قیمت ۱۴ الی ۲۰ میلیون تومان

مانیتور کولرمستر مدل GM27-CF

کولر کستر (Cooler Master) از بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان کیس‌های گیمینگ و کولینگ‌های پردازنده است. این برند این چنین فعالیتی در حوضه تشکیل موس، کیبورد، هدست و مانیتور گیمینگ نیز دارد.

مانیتور کولرمستر مدل GM27-CF یک مانیتور بازی منحنی ۲۷ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل که اصطلاحا به آن Full HD می‌گویند و از صفحه نمایش مات منفعت گیری می‌کند. این مانیتور دارای یک صفحه نمایش VA LCD با نسبت تضاد ۳۰۰۰:۱ و زاویه دید ۱۷۸ درجه است.

مانیتور کولرمستر مدل GM27-CF

این مانیتور دارای نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز و زمان جواب‌دهی ۳ میلی‌ثانیه است. در این مانیتور کولرمستر تنوع در درگاه‌ها و اتصالات به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی انواع دستگاه‌ها را متصل کرده و توانایی‌ چندرسانه‌ای خود را گسترش دهید.

با یک ترکیب هوشمندانه از پورت‌ها، این مانیتور قابلیت‌های اتصالی بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. پورت‌های این محصول عبارت هستند از یک درگاه DisplayPort 1.2، یک درگاه HDMI 1.4 و یک درگاه HDMI 2.0 است.

این مانیتور از فناوری‌های Adaptive-Sync حمایتمی‌کند. فناوری‌ Adaptive-Sync تراکم بین تصاویر را افت داده و تیرگی و حرکت‌های نامطلوب در بازی‌ها را به حداقل می‌رساند. مخصوصا اگر کارت گرافیک AMD دارید، این ویژگی برایتان مورد قیمت خواهد می بود و توانایی گیمینگ روان‌تری را برای شما فراهم خواهد کرد.

مشخصات مانیتور کولرمستر مدل GM27-CF

مدل Cooler Master GM27-CF FHD
صفحه نمایش رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل VA 
نرخ بروزرسانی عکس ۱۶۵ هرتز
محدوده زمان جواب‌دهی ۳ میلی ثانیه
پورت‌ها یک درگاه DisplayPort 1.2 و یک درگاه HDMI 1.4 و یک درگاه HDMI 2.0
ویژگی‌های خاص حمایتاز AMD Free Sync
قیمت ۱۶ الی ۲۱ میلیون تومان

مانیتور ایسوس مدل TUF GAMING VG289Q

گستردگی حاضر در مدل‌های مانیتورهای ایسوس (Asus) علتشده انتخاب یک محصول با مشخصات مورد نظر گیمرها زیاد ساده‌تر شود. مانیتور ایسوس مدل TUF Gaming VG289Q یک مانیتور بازی منحنی ۲۸ اینچی که از پنل IPS منفعت گیری می‌کند، پنل IPS به علت دقت بالا در انتقال رنگ‌ها و زوایه‌ی دید گسترده‌اش شناخته می‌شود.

ادامه مطلب
اولین پخش تلویزیونی از فضاپیمای سرنشین‌دار

اما آنچه این مانیتور را نزدیک می‌کند، رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل که اصطلاحا به آن ۴k ،۲۱۶۰p یا Ultra HD هم می‌گویند است که تصاویر روشن و دقیقی را به ارمغان می‌آورد. نوع صفحه نمایش مات است تا بازتاب نور به حداقل مقدار برسد.

مانیتور ایسوس مدل TUF GAMING VG289Q

مقدار نرخ بروزرسانی عکس در این محصول ۶۰ هرتز است و یکی از دلایل ارزان بودن این مدل نیز همین مورد به شمار می‌آید. محدوده زمان جواب‌دهی نیز در این مدل کارکرد مساعد ندارد و مقدار آن بین ۵ میلی ثانیه خواهد می بود. این مقدار برای بازی کردن به طور حرفه‌ای اصلا مناسب نیست.

با یک درگاه DisplayPort 1.2 و یک پورت DisplayPort (که حداکثر تا ۱۷۰ هرتز را حمایتمی‌کند) و یک درگاه HDMI 2.0 گزینه‌های اتصال انعطاف‌پذیری را اراعه می‌دهد. این مانیتور از فناوری‌های Adaptive-Sync حمایتمی‌کند.

فناوری‌ Adaptive-Sync تراکم بین تصاویر را افت داده و تیرگی و حرکت‌های نامطلوب در بازی‌ها را به حداقل می‌رساند. مخصوصا اگر کارت گرافیک AMD دارید، این ویژگی برایتان مورد قیمت خواهد می بود و توانایی گیمینگ روان‌تری را برای شما فراهم خواهد کرد.

مشخصات مانیتور ایسوس مدل TUF GAMING VG289Q

مدل TUF GAMING VG289Q
صفحه نمایش رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی عکس ۶۰ هرتز
محدوده زمان جواب‌دهی ۵ میلی ثانیه
پورت‌ها دیسپلی پورت و HDMI
ویژگی‌های خاص حمایتاز AMD FreeSync
قیمت ۱۷ الی ۲۲ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ الین ور مدل AW2524H

شرکت الین ویر (Alienware) یک شرکت آمریکایی تشکیل کننده سخت افزار در عرصه گیمینگ است. این شرکت زیر مجموعه کمپانی دل (Dell) است. الین ور، برای دستیابی به جایگاهی در بازار تجهیزات گیمینگ با پرفورمنس بالا تاسیس شد. دل در اتفاقات CES 2023 مانیتور AW2524H را معارفه کرد.

مانیتور گیمینگ الین ور مدل AW2524H

این محصول با نرخ نوسازی تا ۵۰۰ هرتزی خود لقب سریع‌ترین مانیتور گیمینگ را به خود تعلق داده است. مانیتور ۲۴.۵ اینچی الین ور مدل AW2524H با پنل IPS دارای رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل که اصطلاحا به آن Full HD حرف های می‌شود هم، تصاویری با وضوح و کیفیت بالا را به عکس می‌کشد.

از ویژگی‌های برجسته این مانیتور نرخ تازه‌سازی ۵۰۰ هرتز و زمان جواب ۰.۵ میلی‌ثانیه آن است. نرخ تازه‌سازی بالا به توانایی گیمینگ  زیاد نرم و پاسخگویی عالی منجر می‌شود که برای بازی‌های با شدت بالا زیاد مناسب است.

یقیناً ملزوم به ذکر است که نرخ نوسازی ۵۰۰ هرتزی تبلیغ‌شده فقط با اورکلاک‌کردن از طریق اتصال DisplayPort دست‌یافتنی است؛ در‌غیر‌این‌صورت، مانیتور روی ۴۸۰ هرتز محدود می‌شود. درضمن، هنگامی‌که از طریق HDMI متصل می‌شود، نرخ نوسازی به ۲۴۰ هرتز افت می‌یابد.

این مانیتور دارای تکنولوژی NVIDIA G-SYNC که به طور ساده با کارت‌های گرافیک NVIDIA کار می‌کند و توانایی گیمینگ را بدون پاره شدن عکس اراعه می‌دهد. این مانیتور، با تنوع در درگاه‌ها و اتصالات به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی انواع دستگاه‌ها را متصل کرده و توانایی‌ چندرسانه‌ای خود را گسترش دهید.

با یک ترکیب هوشمندانه از پورت‌ها، این مانیتور قابلیت‌های اتصالی بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. مانیتور AW2524H دو درگاه HDMI 2.1، یک درگاه DisplayPort 1.4، چهار درگاه USB-A 3.2، یک درگاه USB-B 3.2 و جک صوتی ۳.۵ ‌میلی‌متری دارد.

مشخصات مانیتور گیمینگ الین ور مدل AW2524H

مدل Alienware AW2524H
صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی ۵۰۰ هرتز
محدوده زمان جواب‌دهی ۰.۵ میلی‌ثانیه
پورت‌ها دو درگاه HDMI 2.1، یک درگاه DisplayPort 1.4، چهار درگاه USB-A 3.2،
یک درگاه USB-B 3.2 و جک صوتی ۳.۵ ‌میلی‌متری
ویژگی‌های خاص حمایتاز NVIDIA G-SYNC
قیمت ۳۳ الی ۳۵ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ LG مدل ۲۷GL650F-B

کمپانی ال‌ جی (LG) سال‌ها در عرصه ساخت و اراعه نمایشگرها فعالیت داشته است. این چنین محصولات این برند طبق معمول از کیفیت خوبی برخودار می باشند. مانیتور ۲۷ اینچی ال‌جی مدل ۲۷GL650F-B این مانیتور از پنل IPS منفعت گیری می‌کند که به علت دقت بالا در انتقال رنگ‌ها و زوایه‌ی دید گسترده‌اش شناخته می‌شود.

اما آنچه این مانیتور را نزدیک می‌کند، رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل که اصطلاحا به آن ۴k ،۲۱۶۰p یا Ultra HD هم می‌گویند است که تصاویر روشن و دقیقی را به ارمغان می‌آورد. با روشنایی حداکثر ۴۰۰ نیت، مانیتور LG 27GN950-B برای شرایط نوری گوناگون مناسب است. زمان پاسخگویی این مانیتور از خاکستری به خاکستری ۱ میلی‌ثانیه اظهار شده است.

از جمله قابلیت‌های خوب این مانیتور می‌توان به حمایتاز فناوری FreeSync پریمیوم پرو شرکت AMD اشاره کرد که نرخ تازه‌سازی مانیتور را با خروجی کارت گرافیک شما هماهنگ می‌کند و مقدار پارگی عکس را به حداقل می‌رساند. گزینه‌های اتصال این مانیتور شامل HDMI و DisplayPort می‌شود، که به شما اجازه می‌دهد دستگاه‌های گوناگون را متصل کنید.

مشخصات مانیتور گیمینگ LG مدل ۲۷GL650F-B

مدل LG 27GN950-B
صفحه نمایش ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل پنل IPS
نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز
محدوده زمان جواب‌دهی ۱ میلی‌ثانیه
پورت‌ها HDMI و DisplayPort
ویژگی‌های خاص حمایتاز AMD FreeSync 
قیمت نزدیک به ۶۰ میلیون تومان

مانیتور گیمینگ الین ور مدل Alienware 34 QD-OLED

شرکت الین ور (Alienware) تولیدکننده‌ی سخت‌افزار گیمینگ و زیرمجموعه‌ی کمپانی Dell است که در اتفاقات CES ۲۰۲۲ مانیتور ۳۴ اینچی خود را معارفه کرد. مانیتور الین ور QD-OLED تجهیزبه پنل ۳۴ اینچی کوانتوم دات OLED و دارای رزولوشن ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل که اصطلاحا به آن UWQHD یا ۱۴۴۰p فوق عریض هم می‌گویند است که تصاویر زیاد خوبی را به ارمغان می‌آورد.

مانیتور گیمینگ الین ور مدل Alienware 34 QD-OLED

ملزوم به ذکر است این مانیتور از طریق کابل دیسپلی‌پورت،‌ محتوا را با وضوح ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۷۵ هرتز نمایش دهد و از طریق کابل HDMI به گمان زیادً به علت محدودیت‌های پهنای باند به ۱۰۰ هرتز افت می‌یابد.

نسبت عکس مانیتور الین ور، ۲۱:۹ است و متوسط روشنایی آن به ۲۵۰ نیت و حداکثر روشنایی به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد. این چنین یکی دیگر از ویژگی‌های این مانیتور گیمینگ، زمان زمان پاسخگویی زیاد سریع که ۰.۱ میلی‌ثانیه اظهار شده است.

از جمله قابلیت‌های خوب این مانیتور می‌توان به حمایتاز فناوری FreeSync پریمیوم پرو شرکت AMD اشاره کرد که نرخ تازه‌سازی مانیتور را با خروجی کارت گرافیک شما هماهنگ می‌کند و مقدار پارگی عکس را به حداقل می‌رساند.

مانیتور گیمینگ الین ور مدل Alienware 34 QD-OLED

این مانیتور، با تنوع در درگاه‌ها و اتصالات به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی انواع دستگاه‌ها را متصل کرده و توانایی‌ چندرسانه‌ای خود را گسترش دهید. با یک ترکیب هوشمندانه از پورت‌ها، این مانیتور قابلیت‌های اتصالی بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

گزینه‌های اتصال آن نیز شامل دو پورت HDMI 2.0، یک پورت DP1.4، چهار پورت USB Type-A، دو ورودی صوتی ۳.۵ میلی‌متری و جک اترنت RJ45 می‌شود.

مشخصات مانیتور گیمینگ الین ور مدل Alienware 34 QD-OLED

مدل Alienware 34 QD-OLED
صفحه نمایش ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، صفحه نمایش مات
نوع پنل کوانتوم دات OLED
نرخ بروزرسانی ۱۷۵ هرتز
محدوده زمان جواب‌دهی ۰.۱ میلی‌ثانیه
پورت‌ها دو پورت HDMI 2.0، یک پورت DP1.4، چهار پورت USB Type-A،
دو ورودی صوتی ۳.۵ میلی‌متری و جک اترنت RJ45
ویژگی‌های خاص حمایتاز AMD FreeSync 
قیمت نزدیک به ۷۰ میلیون تومان

 کلام آخر

خرید مانیتور گیمینگ صحیح نیاز به بازدید دقیق نوع پنل، رزولوشن، نرخ تازه‌سازی، زمان جواب، تکنولوژی‌های هماهنگی، اندازه پنل، اتصالات، دقت رنگ و بودجه شما دارد. مانیتور گیمینگ مناسب بازی عملکردی حیاتی در انتقال توانایی‌ی بصری ویدئو گیم دارد. از این رو انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ مناسب برای بازی کردن با ویژگی‌های مد نظر شما اهمیت اشکار می‌کند.

در انتخاب مانیتور گیمینگ چه چیزهایی باید در نظر بگیرم؟

عواملی همانند نوع پنل، رزولوشن، نرخ تازه‌سازی، زمان جواب، تکنولوژی‌های هماهنگی، اندازه پنل، اتصالات، دقت رنگ و بودجه خود را در نظر بگیرید.

کدام نوع پنل بهتری برای گیمینگ TN، IPS یا VA است؟

بهترین نوع پنل به ترجیح و نیاز شما بستگی دارد. پنل‌های TN زمان پاسخگویی سریعی دارند، پنل‌های IPS دقت رنگ بهتر و زوایای دید گسترده‌تری اراعه خواهند داد، در حالی که پنل‌های VA تعادلی بین دو پنل قبلی می باشند.

چرا نرخ تازه‌سازی در مانیتور گیمینگ مهم است؟

نرخ تازه‌سازی بالا (همانند ۱۴۴ هرتز یا بالاتر) تبدیل تصاویری مدام‌تر و بازی‌ای روان‌تر می‌شود. 

زمان جواب چیست و چرا مهم است؟

منظور از زمان عکس العمل یا زمان جواب یعنی زمان وقتی که طول می‌کشد تا مانیتور از یک رنگ به رنگ دیگر تحول اشکار کند. این عکس العمل غالبا به طور تحول رنگ سیاه به سفید و مجددا به سیاه در چند میلی ثانیه اندازه گیری می‌شود. اساساً هرچه زمان جواب کمتر باشد، حرکات دوربین هموارتر می‌شود.

تکنولوژی‌های هماهنگی چیست و آیا به آن‌ها نیاز داریم؟

تکنولوژی‌های هماهنگی همانند AMD FreeSync و NVIDIA G-Sync از پاره شدن صفحه جلوگیری می‌کنند و توانایی گیمینگ  مدام‌تری اراعه خواهند داد. اگر کارت گرافیک شما از آن‌ها حمایتمی‌کند، زیاد سودمند می باشند.