خوش آمدید

بازی سلبریتی‌ها با رمز «دروغ 13»

بازی سلبریتی ها با رمز «افترا ۱۳»_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، دیده‌شدن در فضای مجازی کماکان دغدغه یک‌سری از سلبریتی‌ها است، هرچند برخی همچون هادی حجازی‌فر، شهاب حسینی و بازیگرانی از این دست رسماً اظهار کرده‌اند که در فضای مجازی یا نیستند و یا فعالیت قبل را ندارند.

به‌طور مثال هادی حجازی‌فر در برنامه تحویل سال شبکه دو خبرداد: با خودم تصمیم گرفته‌ام در شبکه‌های اجتماعی نباشم و اگر شبکه‌ای یا صفحه‌ای در فضای مجازی دیدید بدانید فیک است و من در این فضا وجود ندارم.

یا افترا‌پردازی‌ها و خبرهای جعلی علتشد برخی از پیشکسوتان همچون سعید راد رسماً اظهار کنند؛ “در فضای مجازی صفحه‌ای نداریم.”، در عین حال برخی از سلبریتی‌ها هم با قوت در این فضا مانده‌اند و هرازگاهی با حاشیه‌پراکنی می‌کوشند خلأ غیبت‌ها و یا بودن‌های بی‌کاربردشان را به این واسطه پُر کنند.

ادامه مطلب
تولد قوی‌ترین زن اساطیر یونان؛ آتنا

یقیناً این روزها تحت گفتن «افترا ۱۳» از یکی از مشهورترین این خبرهای جعلیِ فقطً ـ برای دیده شدن در فضای مجازی ـ یاد می‌شود. پیش از این «افترا ۱۳» در شوخی‌های لحظه‌ای و او گفت‌وگوهای ژورنالیستی نقل می‌شد اما این بار مرجانه گلچین بازیگر سینما و تلویزیون با کارنامه خوبی که خصوصاً در چند سال تازه با وجود در سریال‌های طنز تلویزیون برای خودش به وجود اورده است، با یک ویدئو اظهار خداحافظی از بازیگری کرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
استاندار قزوین با وزیر ورزش و جوانان دیدار کرد

از همان لحظه اظهار برخی رسانه‌ها خداحافظی و کناره‌گیری او از بازیگری را اظهار کردند. به‌فاصله چند روز سپس که متقارن با سیزده‌بدرِ معروف یا همان روز طبیعت شد مرجانه گلچین فیلم فرد دیگر را به این مناسبت در فضای مجازی انتشار کرد و تحت گفتن «افترا ۱۳» منکر کناره‌گیری‌اش از بازیگری شد.

(ماجرا از این قرار است: در چند روز قبل مرجانه گلچین بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار کردن ویدئویی در صفحه اینستاگرامی‌اش به‌صورت رسمی از خداحافظی‌اش با دنیای بازیگری خبر داد. او حرف های است که بعد از ۴۶ سال بازیگری، خداحافظی از این حرفه برایش «تصمیم سخت و ناگوار» بوده است.

اما چند روز سپس، همین خانم با انتشار کردن یک ویدئوی تازه در صفحه شخصی‌اش این چنین فرمود که خداحافظی او افترا ۱۳ بوده است!

ادامه مطلب
بسته صداوسیما| یک مستند درمورد دانشجویان در راه تلویزیون/ یک سریال اقتباسی از شبکه چهار پخش می بشود

حال فارغ از این که ویدئوی خداحافظی مرجانه گلچین چند روز قبل از سیزدهم فروردین‌ماه انتشار شده می بود و زیاد نمی‌توان این ادعا را (افترا سیزده) بنامیم اما او در این ویدیوی تازه حرف های است که تصمیم کناره‌گیری از بازیگری را ندارد و ضمن عذرخواهی از هوادارانش پافشاری کرده است که قصدش از گفتن این افترا این بوده که ببیند چه مقدار در دل مردم ایران جا دارد!)

این اتفاق علتانتقاد برخی از رسانه‌های رسمی شد که برای جا نماندن از یک جریان رسانه‌ای به بازنشر خبرهای مندرج از صفحات مجازی عمل کرده بودند، استوری‌هایی که به‌راحتی و با یک اشاره دست پاک خواهد شد و یا به‌سبکِ مرجانه گلچین با ویدئوی فرد دیگر منکر ویدئوی قبلی‌شان خواهد شد. اما تبعات آنها زمان‌ها دامن‌گیر رسانه‌ رسمی می‌شود و گاه به‌قیمت از دست رفتن مرجعیت و مطمعن مخاطب همه می‌شود.

ادامه مطلب
استقبال حماس از به رسمیت شناخته شدن فلسطین توسط ترینیداد و توباگو_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اما این مسئله اینجاست که هر روز بازی جدیدی را از سوی سلبریتی‌ها و چهره‌های شناخته‌شده در فضای مجازی شاهدیم، روزی ناظر شائبه‌سازی‌هایی از سوی این قشر هستیم که علتایجاد حواشی و تشویش اذهان عمومی می‌شود، روزی اظهارنظرهای شگفت و غریب و روزی هم برای ماندن در فضای مجازی برای بالا بردن فالوور و جلب دقت افکار عمومی دست به بازی‌های رسانه‌ای می‌زنند که در نوع خودش قابل تأمل است.

انتشار کردن استوری نادرست و پاک کردن سپس از چند ساعت که در رسانه‌ها انتشار شد یا ویدئوهای این‌چنینی که سپس از چند روز غوغا به‌گفتن «افترا ۱۳» از آن یاد می‌شود، نمی‌توان عبارتی غیر از دیده شدنِ صرف،‌ بالا بردن مقدار فالوورها و اتفاقاتی از این دست مسئله‌ای دیگر را به بین آورد.

ادامه مطلب
مدال حسن یزدانی توسط سفیر ایران در مجارستان اهداء شد_تاشکن

به‌نظر می‌رسد این فضا نیازمند نظارتی جدّی است که جلوی انتشار کردن و انعکاس این خبرهای اصطلاحاً «فیک» و فقطً برای رساندن چهره‌ها به منافع شخصی‌شان و حتی کسب درآمد گرفته شود.

انتهای مطلب/+

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع