خوش آمدید

هوش مصنوعی حرفه ما را تهدید می‌کند

هوش مصنوعی حرفه ما را تهدید می‌کند_تاشکن


به گزارش تاشکن

اتحادیه حقوق هنرمندان (ARA) نامه‌ای در انتقاد از هوش مصنوعی انتشار کرده که توسط بیشتر از ۲۰۰ هنرمند حوزه موسیقی امضا شده است. «بیلی آیلیش»، «کیتی پری»، «نیکی میناژ»، صاحبان آثار «فرانک سیناترا» و «باب مارلی» ازجمله امضاکنندگان آن می باشند. این هنرمندان هوش مصنوعی را تهدیدی برای هویت و حرفه خود می‌دانند.

در نامه اتحادیه ARA، هنرمندان از گسترش‌دهندگان هوش مصنوعی، شرکت‌های فناوری، پلتفرم‌ها و سرویس‌های موسیقی دیجیتال می‌خواهند منفعت گیری از هوش مصنوعی را که علت «نقض و بی‌قیمت‌کردن حقوق هنرمندان انسانی» می‌شود، متوقف کنند.

نامه هنرمندان حوزه موسیقی در انتقاد به هوش مصنوعی

هوش مصنوعی حرفه ما را تهدید می‌کند_تاشکن ۱۴

در ادامه قسمتی از این نامه را می‌خوانید:

«هنگامی که منفعت گیری از هوش مصنوعی غیرمسئولانه باشد، این فناوری حریم خصوصی، هویت، موسیقی و معیشت ما را تهدید می‌کند. برخی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین شرکت‌ها بدون اجازه از آثار ما برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی منفعت گیری می‌کنند. برای تعداد بسیاری از نوازندگان، هنرمندان و ترانه‌سرایان که در تلاش برای فراهم هزینه‌های زندگی خود می باشند، این نوشته فاجعه‌بار خواهد می بود.»

در فهرست بلند امضاکنندگان این نامه، اسامی مشهوری را می‌بینیم؛ «بیلی آیلیش، چپل روان، الویس کاستلو، گرتا ون فلیت، گروه ایمجین دراگنز، جان بون جووی، گروه جوناس برادرز، کیسی ماسگریوز، کیتی پری، مک دی‌مارکو، میراندا لمبرت، نیکی میناژ، نوآ کاهان، گروه پرل جم، شریل کرو و زین ملک» از خواننده‌هایی می باشند که نام آن‌ها در فهرست امضاکنندگان نامه اتحادیه حقوق هنرمندان وجود دارد.

ادامه مطلب
عمر ماندگاری گوشت منجمد وارداتی از برزیل از ۱۲ به ۱۵ ماه رسید_تاشکن

برای جلوگیری از ضایع‌شدن حقوق هنرمندان، برخی از شرکت‌های فناوری و هوش مصنوعی راهکارهایی را در پیش گرفته‌اند. برای مثال، ادوبی و Stability AI درحال کار روی هوش مصنوعی‌های مولد موسیقی می باشند که تنها از آهنگ‌های بدون کپی‌رایت برای ساختن موسیقی‌های تازه منفعت گیری می‌کند. اما حتی این چنین ابزارهایی نیز می‌توانند بر هنرمندان این حوزه تأثیر بگذارند.

یقیناً ظهور فناوری تازه در هر دوره‌ای علتنگرانی فعالان آن حوزه شده است و موسیقی نیز از این کار مستثنی نیست. به گفتن مثال با معارفه سینث‌سایزرها در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ بخشی از جامعه موسیقی دلواپس فراگیرشدن این قبیل ابزارها شدند، اما درنهایت صنعت موسیقی به مسیر خود در ادامه گفت.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
انتشار کردن اولین عکس طیف‌سنج مریس_تاشکن

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها