خوش آمدید

امضای سند همکاری مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری با اتاق بازرگانی ایران

امضای سند همکاری مرکز پژوهش‌های گسترش و آینده‌نگری با اتاق بازرگانی ایران_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری برنا، با دقت به اهمیت نقش قسمت خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی سرزمین و با عنایت به شعار سال ۱۴۰۳ مبنی بر شراکت مردم در جهش تشکیل، با وجود معاون اول رئیس جمهور، بین مرکز پژوهش‌های گسترش و آینده‌نگری و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راستای بهبود فعالیت‌های اقتصادی و  فضای کسب وکار سرزمین تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.

این چنین در حاشیه امضای این سند همکاری، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور و رئیس هیئت امنای مرکز پژوهش‌های گسترش و آینده نگری، با اشاره به ظرفیت های فوق العاده سرزمین و این چنین امکانات خدادادی او گفت: اداره سرزمین مشابه با این ظرفیت ها نبوده است و تصدی گری دولت و وزارتخانه ها در اقتصاد و عدم وجود روحیه خطرپذیری در مسائل اقتصادی به عدم منفعت گیری از ظرفیت های اقتصادی سرزمین منجر شده، چراکه مبنا کار دولت در حوزه اقتصاد سیاستگذاری، هدایت و نظارت و نه بنگاه داری باید باشد.
او گفت: ظرفیت ذخایر شناسایی شده نفت و گاز در کنار پتانسیل های معدنی، اقتصاد دریا و جوانان تحصیلکرده در حوزه اقتصاد دیجیتال تنها بخشی از ظرفیت های شناسایی شده در سرزمین است که باید با مطمعن به قسمت خصوصی و مردم از این نعمات الهی در راستای پیشرفت و گسترش سرزمین منفعت گیری کنیم.
مخبر با اشاره به نامگذاری سال تازه با گفتن « جهش تشکیل با شراکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: تحقق شعار سال قبل جز با مردمی سازی اقتصاد میسر نبوده است و امسال نیز معظم له سرزمین را آماده یک جهش اقتصادی دیده اند که این شعار را برای سال جاری انتخاب کردند چرا که در سال قبل دولت موفق شد به رشد اقتصادی ۶ درصدی با وجود نزدیک به یک دهه رشد اقتصادی منفی دست یابد.
معاون اول رییس جمهور با گفتن این که جهش اقتصادی جز با وجود مردم در اقتصاد و فعالیت قسمت خصوصی و مطمعن به ایشان امکانپذیر نیست، تصریح کرد: با مردمی سازی اقتصاد می توانیم همه قسمت های اقتصادی را به طور همه جانبه فعال کرده و ضمن تحرک بخشی اقتصادی به کل جغرافیای سرزمین و گسترش فعالیت های اقتصادی و تجاری به خارج از مرزها، ناظر جهش تشکیل با شراکت مردم باشیم.
در آخر این جلسه نیز تفاهم نامه بین اتاق بازرگانی صنایع،‌معادن و کشاورزی ایران و مرکز پژوهش های گسترش و آینده نگری با مقصد تسریع در روال امور اجرایی مربوط به فعالیت های اقتصادی و پیگیری سریع مانع ها اداری پیش روی فعالان اقتصادی به اختصاصی صادر کنندگان در راستای بهبود فضای کسب و کار در وجود معاون اول رییس جمهور بین دبیرکل اتاق بازرگانی و مدیرکل پژوهشی مرکز پژوهش های گسترش و آینده نگری امضا شد.
ملزوم به ذکر است که این نشست به میزبانی حوزه معاونت اول رئیس جمهور، روز سه شنبه ۱۴ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.
انتهای مطلب/

ادامه مطلب
شوروی لونا-۱۶ را به ماه پرتاب کرد

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها