خوش آمدید

چانگان Uni-Z

نگاهی به چانگان Uni-Z، کراس‌اوور هیبریدی تازه چینی‌ها با قیمتی مقرون‌به‌صرفه_تاشکن


به گزارش تاشکن

بعد از تغییرات گسترده در وزارت صمت طی سال ۱۴۰۲، «عباس علی‌آبادی»، وزیر تازه صمت و معاونین او به‌صورت گسترده از واردات خودروهای هیبریدی و الکتریکی سخن انها گفتند. بدیهی است که چین مبدأ مهم واردات ماشین به ایران است که تعداد بسیاری از محصولات وارداتی می‌توانند هیبریدی یا الکتریکی باشند. شرکت چانگان نیز که محصولات آن توسط سایپا به بازار ایران داخل شده‌، اخیراً از مدلی تازه به نام چانگان Uni-Z رونمایی کرده است. این ماشین یک کراس‌اوور هیبریدی است که با قیمت نزدیک به یک میلیارد تومان در چین فروخته می‌شود.

چانگان Uni-Z؛ خودرویی برای دهه هشتادی‌ها!

سری خودروهای UNI چانگان به‌واسطه طراحی نوآورانه خود، از دیگر محصولات این شرکت نزدیک خواهد شد. محصولات سری UNI چانگان در لیست خودروهای وارداتی سایپا نیز قرار دارند که یقیناً تا این مدت به مرحله اراعه زیاد نرسیده‌اند. تازه ترین عضو این خانواده، کراس‌اوور هیبریدی و مقرون‌به‌صرفه چانگان Uni-Z است که با قیمت پایه ۱۱۷.۹ هزار یوان معادل یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان به مشتریان چینی اراعه شده است. به حرف های چانگان، این کراس‌اوور با مقصد تحت تأثیر قراردادن مشتریان نسل Z (متولدین ۱۹۹۷ الی ۲۰۱۲) معارفه شده است.

ادامه مطلب
مسابقه جدیدی با اجرای امیرمحمد زند در راه تلویزیون / رقابت هایی به دستاوردهای سرزمین رسید

چانگان Uni-Z یک کراس‌اوور اندازه متوسط است که به‌علت سقف شیب‌دارش، می‌توان آن را یک کراس‌اوور کوپه نیز نامید. این سبک از طراحی را اخیراً در تعداد بسیاری از محصولات چینی همچون دیگنیتی (دانگ فنگ ix5) و فونیکس FX (چری اومودا ۵) دیده‌ایم. ابعاد چانگان Uni-Z برابر با ۴۷۳۰ میلی‌متر طول، ۱۸۹۰ میلی‌متر عرض، ۱۶۸۰ میلی‌متر ارتفاع و ۲۷۹۵ میلی‌متر فاصله بین دو محور می باشند. همانند دیگر خودروهای تازه چانگان، از الگوی طراحی جلوپنجره بزرگ ذوزنقه‌ای با چراغ‌های جلو یکپارچه در این کراس‌اوور نیز منفعت گیری شده است.

نگاهی به چانگان Uni-Z، کراس‌اوور هیبریدی تازه چینی‌ها با قیمتی مقرون‌به‌صرفه_تاشکن ۱۹

زیر کاپوت چانگان Uni-Z، نسل تازه سیستم هیبریدی Blue Core چانگان قرار گرفته. این سیستم از ترکیب موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی به همراه موتور الکتریکی راه اندازی شده است. موتور بنزینی ۹۸ اسب‌بخار و موتور الکتریکی ۲۱۵ اسب‌بخار قوت تشکیل می‌کنند. نیروی موردنیاز موتور الکتریکی توسط باتری ۱۸.۴ کیلووات‌ساعتی فراهم می‌شود. برد چانگان Uni-Z در حالت همه الکتریکی و مطابق چرخه CLTC، معادل ۱۲۵ کیلومتر اظهار شده است.

ادامه مطلب
عکس العمل داروسازان به فروش اینترنتی دارو/ رویکرد سازمان نظام پزشکی - تاشکن
آخرین مطالب

شتاب چانگان Uni-Z با دقت به قوت موتور الکتریکی آن رضایت‌قسمت است. این کراس‌اوور می‌تواند در ۷.۴ ثانیه، از حالت سکون به شدت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. حداکثر شدت این ماشین نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اظهار شده است. مصرف سوخت ترکیبی این کراس‌اوور نیز ۵.۱۵ لیتر به‌ازای صد کیلومتر پیمایش اظهار شده است.

قیمت و امکانات نسخه‌های گوناگون

قیمت چانگان Uni-Z در تیپ پایه معادل ۱۱۷.۹ هزار یوان است. این تیپ دو کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، چراغ‌های LED،‌ سیستم صوتی به همراه شش بلندگو و سردکن صندلی‌های جلو را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ادامه مطلب
شخصیت میکی موس بعد از ۹۵ سال جزئی از اموال عمومی می‌بشود

تیپ میانی چانگان Uni-Z نزدیک به ۱۲۴.۹ هزار یوان (یک میلیارد و ۹۱ میلیون تومان) قیمت دارد. در این تیپ کیسه‌های هوای پرده‌ای و این چنین دوربین‌های کمکی بیشتری را خواهید دید. این چنین صندلی‌های جلو تجهیزبه گرمکن و حافظه می باشند.

چانگان هیبریدی
نگاهی به چانگان Uni-Z، کراس‌اوور هیبریدی تازه چینی‌ها با قیمتی مقرون‌به‌صرفه_تاشکن ۲۰

درنهایت به مجهزترین تیپ چانگان Uni-Z می‌رسیم که ۱۳۱.۹ هزار یوان (یک میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده است. این تیپ به دستیار پارک و رادار نقطه کور تجهیزاست. این چنین سیستم صوتی سونی به همراه هشت بلندگو و سامانه تصفیه هوای کابین را در این تیپ خواهید دید.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

ادامه مطلب
حمایتبهنام بانی ستاره پاپ از استقلال

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها