خوش آمدید

نفوذ نفت آمریکا به بازارهای اوپک پلاس با کمک تحریم‌ها

نفوذ نفت آمریکا به بازارهای اوپک پلاس با پشتیبانی تحریم‌ها_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بلومبرگ در گزارشی نوشت: صادرات نفت آمریکا از وقتی که کشورهای غربی در سال ۲۰۲۲، تحریم‌ها علیه روسیه را اغاز کردند، پنج رکورد ماهانه تازه به ثبت رسانده است و با ازسرگیری محدودیت‌های تجاری علیه ونزوئلا در آوریل، بشکه‌های نفت آمریکا در حال گرفتن جای نفت خام تحریم‌ شده در هند می باشند که یکی از بزرگترین خریداران نفت تحت تحریم است.

این تغییرات مشخص می کند تحریم‌ها تا چه حد، به نفت خام آمریکا پشتیبانی کردند تا سهم بازار را در سراسر جهان به دست آورد. اختلال در جریان تجارت انرژی بعد از دعوا روسیه به اوکراین، کشش جدیدی برای نفت آمریکا تشکیل کرد. بعد از آن، صادرات نفت آمریکا به اروپا و آسیا افزایش یافت و آمریکا، به یکی از بزرگترین صادرکنندگان جهان تبدیل شد.

ادامه مطلب
اینفوگرافیک|10 نکته مهم رهبری درباره رژیم صهیونیستی

رکورد تشکیل بالا در آمریکا، درست وقتی که اوپک و متحدانش اراعه خود را محدود کرده اند، به تولیدکنندگان آمریکایی پشتیبانی کرده است تا جایگاه بیشتری در بازارهای خارج از سرزمین اشکار کنند. قیمت‌های معامله های فیزیکی نفت هم منعکس‌کننده این نوشته است چون وست تگزاس اینترمدیت در هیوستون، نزدیک به بیشترین رکورد قیمت از اکتبر خرید وفروش می‌شود و قیمت نفت ترش مارس هم فاصله چندانی با آن ندارد.

گری راس، مشاور باسابقه می‌گوید: تشکیل آمریکا، رو به افزایش بوده و تشکیل اوپک و روسیه در حال افت است. به این علت، مطابق تعریف، آمریکا سهم بیشتری از بازار خواهد داشت.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
جبلی در حیاط دولت: از راه اندازی 200 کانال تا تشکیل برنامه های فراگیر برای فلسطین

هند که سومین واردکننده بزرگ نفت و دومین خریدار بزرگ نفت روسیه بعد از چین به حساب می اید، تازه ترین بازاری است که ناظر هجوم نفت آمریکا است. مطابق داده‌های شرکت تحلیل داده کپلر، ارسال محموله‌های نفت آمریکا به هند در مارس، به بیشترین مقدار در یک سال تازه خواهد رسید.

همزمان، داده‌های ردیابی نفتکش بلومبرگ مشخص می کند واردات نفت از روسیه به هند، از اوج سال قبل نزدیک به ۸۰۰ هزار بشکه در روز افت یافته است. محموله‌های روسیه امکان پذیر افت بیشتری اشکار کند چون پالایشگاه‌های نفت هند دیگر محموله‌های حمل شده توسط نفتکشهای متعلق به شرکت دولتی سوفکامفلوت را که اخیرا توسط آمریکا تحریم شده است، نمی پذیرند.

مت اسمیت، تحلیلگر ارشد نفت آمریکا در کپلر، در این باره او گفت: هر چند به علت تفاوت در کیفیت نفت و زمان سفر، نفت آمریکا نمی‌تواند به طور کامل جانشین نفت خام روسیه شود، مطمئنا یک چرخش برای جذب زیاد تر نفت خام آمریکا وجود دارد.

ادامه مطلب
شروط تازه بانک مرکزی برای انعقاد قرارداد‌های بانکی ابلاغ شد_تاشکن

پالایشگاه‌های هندی این چنین خرید از ونزوئلا را در اغاز انقضای معافیت تحریم‌های آمریکا در اواسط ماه آینده، متوقف کرده‌اند. صادرات نفت ونزوئلا به هند اکنون به کمترین مقدار خود در سال جاری خواهند رسید.

مطابق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، حتی قبل از تازه ترین مجموعه محدودیت‌های تجاری، آمریکا به شدت در حال تبدیل شدن به یک تامین کننده کلیدی برای آسیا می بود و واردات از آمریکا به این منطقه در سال میلادی قبل، به رکورد سالانه بالایی رسید.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

و در اروپا، که از زمان اغاز جنگ در اوکراین تا حد بسیاری از نفت روسیه اجتناب کرده است، مطابق داده‌های ردیابی کشتی‌های گردآوری شده توسط بلومبرگ، محموله‌های نفت آمریکا در مارس، به رکورد ۲.۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

ادامه مطلب
کشورهایی که بزرگترین نیروی هوایی جهان را در اغاز سال ۲۰۲۴ دارند

بر پایه گزارش بلومبرگ، مطمئنا، همه این کشش اروپا به علت تحریم‌های نیست. واردات نفت از آمریکا به هلند از وقتی که وست تگزاس اینترمدیت در سال قبل در شاخص نفت برنت گنجانده شد، افزایش یافت و ضمانت کرد که نفت خام آمریکا، بخشی از خوراک اروپایی خواهد شد. اما ارسال محموله‌ها بعد از اعمال تحریم‌ها، به طور قابل توجهی افزایش یافت چون کشورهای اروپایی به جستوجو منبع های غیر روسی برای تامین نیاز خود بودند. واردات آمریکا به فرانسه از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافت و واردات به اسپانیا، ۱۳۴ درصد صعود کرد.

 تحلیلگر کپلر در این باره او گفت: از آنجایی که تشکیل آمریکا کم کم افزایش می‌یابد، هر بشکه بیشتری که تشکیل می‌شود، به گمان زیاد صادر خواهد شد.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

ادامه مطلب
نگاهی به یک برنامه انتخاباتی در تلویزیون/ «کتاب قانون» با وجود مردم و بدون مسئولین!

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها