خوش آمدید

مستند , سینما , تلویزیون , سریال ,

مستندِ پرتره از بازیگر “مرد هزار چهره”، روی میز تدوین_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، مستند «فریدون برادر منوچهر» پرتره‌ای از یکی از چهره‌های پیشکسوت رادیو و از صداپیشگان قدیمی است که هفته قبل از تلویزیون پخش شد. این مستند به زندگی شخصی و کاری استاد فریدون اسماعیلی می‌پرداخت.

ابوالفضل توکلی درمورد تشکیل این مستند گفت و از تشکیل ۲ مستند پرتره تازه درمورد چهره‌های نام‌آشنای عرصه صدا و دوبله خبر داد.

او او گفت: فریدون اسماعیلی را نخستین بار در سال ۱۳۹۶ و در زمان ساخت مستند «دوران افشاریه» که پرتره استاد غلامعلی افشاریه می بود، در میانه دوبله دیدم. هنگامی نسبت به کارها و فعالیت‌های ایشان اطلاعات بیشتری اشکار کردم، فهمید شدم کارهای رادیویی و دوبله ماندگاری توسط وی انجام شده است، اما افراد مقداری می‌دانند که این کارهای خلاقانه ماحصل زحمات اوست. به همین علت سراغش رفتم و مستند «فریدون برادر منوچهر» ساخته شد.

ادامه مطلب
فقط یک سوم تعرفه‌ها به جیب پزشک و پرستار می رود - تاشکن

او همین طور گفت: فریدون اسماعیلی را باید یکی از چهره‌های طلایی رادیو در دوران طلایی آن بدانیم. برای مثال «قصه‌های شب» یکی از کارهای ماندگار او در رادیو است. او این چنین یکی از نقش‌های مهم در مجموعه پلیسی رادیویی جانی دالر را گویندگی کرده است که زیاد شنیدنی است.

توکلی درمورد اثرگذاری فریدون اسماعیلی در عرصه دوبله نیز او گفت: او این چنین در عرصه دوبله نیز کارهای بسیاری انجام داده است؛ برای مثال او در دوبله فیلم «دشمنان» یکی از ماندگارترین نقش‌های خود را اجرا کرده است. دلنشین است بدانید که استاد پرویز بهرام، مدیر دوبلاژ آن فیلم بوده و برای گویندگی دو برادر که شخصیت مهم فیلم بودند، سراغ دو برادر گوینده می‌رود؛ شادوران منوچهر اسماعیلی و فریدون اسماعیلی. اجرای نقش دو برادر توسط دو برادر!

ادامه مطلب
این مرد دست فلسطینی ها را پُر کرد + عکس

مستند , سینما , تلویزیون , سریال ,

این مستندساز درمورد روال تشکیل «فریدون برادر منوچهر» او گفت: از زمان‌نگارش تا فیلمبرداری، نزدیک به ۵ ماه زمان گذاشتیم و با چهره‌هایی همانند بیوک میرزایی، علیرضا باشکندی دوبلور معروف سرزمین و … او مباحثه کردیم.

توکلی از تشکیل ۲ مستند تازه درمورد پیشکسوتان عرصه صدا و دوبله خبر داد و او گفت: مستند پرتره «رامین پور ایمان» آخرین مرحله های تدوین را پشت سر می‌گذارد. او یکی دیگر از قدیمی‌های رادیو است که توانایی بازیگری و همکاری با مهران مدیری در فیلم‌هایی همانند «مرد هزار چهره»، «قهوه تلخ» و … را داشته است. ساخت این مستند مقداری طویل شد.

او گفت: علاوه براین، مستندی از استاد سعید امیرسلیمانی در دست تشکیل داریم که آخرین مرحله های فنی را پشت سر می‌گذارد و به زودی از تلویزیون پخش خواهد شد.

ادامه مطلب
تمرین پرسپولیس با چهار بازیکن و یک مربی تازه برگزار شد

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها