خوش آمدید

بسته خبری صداوسیما

ضبط “ایرانگرد ۶” اغاز شد + جزئیات زمان پخش از تلویزیون_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، جواد قارایی از اغاز تشکیل ششمین فصل از مستند «ایرانگرد» خبر داد. این مجموعه برای پخش در نوروز ۱۴۰۴ آماده خواهد شد.

قارایی در او مباحثه با تسنیم درمورد روال تشکیل این فصل از ایرانگرد او گفت: تصویربرداری «ایرانگرد ۶» اغاز شده و برای پخش در نوروز ۱۴۰۴ آماده خواهد شد. در این فصل به استان‌های مختلفی سفر می کنیم و ایران قشنگ از خراسان، سیستان و بلوچستان، ایلام، آذربایجان شرقی و یزد به عکس خواهیم کشید.

کارگردان و تهیه‌کننده ایرانگرد درمورد تفاوت‌های این فصل با سری‌های قبلی او گفت: مسیر ما در ساخت مستند ایرانگرد اشکار است، اما در این فصل یک اتفاق تازه داریم و آنهم نمایش پیشرفت‌های سرزمین در استان‌های گوناگون است. تلاش کردیم علاوه بر نمایش جاذبه‌های تاریخی به پیشرفت‌های همه‌جانبه این مناطق نیز نگاهی داشته باشیم.

ادامه مطلب
ایده های کسب و کار مبتنی بر هوش مصنوعی برای کارآفرینان

قارایی فرمود: ایرانگرد ۶ در ۲۶ تکه آماده خواهد شد؛ ۱۳ تکه آن در نوروز ۱۴۰۴ و ۱۳ تکه دیگر در تابستان ۱۴۰۴ روی آنتن خواهد رفت.

وی با اشاره به این که این روزها همراه با تیمش در سیستان و بلوچستان مشغول تصویربرداری است، خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان را باید یکی از زیباترین و پرظرفیت‌ترین مناطق گردشگری در ایران بدانیم. شما می‌توانید بکرترین سواحل شنی و ماسه‌ای را در این منطقه ببینید. سواحل مکران در جوار دریای عمان یکی از مناطق زیاد زیباست و خلیج گواتر مرز ایران و پاکستان است. این چنین روستای «فهمیدن» در چابهار زیبایی‌های منحصر به فردی دارد که حتما در بخشی از ایرانگرد به آنجا خواهیم رفت. از سویی دیگر، مناطقی را داریم که دریا و کویر به تلاقی هم می‌رسند. علاوه بر اینها، در کنار مردمان خونگرم، مهربان و مهمان‌نواز بلوچ هستیم که به جذابیت ایرانگرد ۶ اضافه خواهند کرد.

ادامه مطلب
جنایات اسرائیل در جبالیا ۱۳ شهید برجای گذاشت_تاشکن

قارایی به مشکلات مردم و گردشگران در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و او گفت: منطقه سیستان علیرغم پتانسیل زیاد بالای گردشگری، با معضلات بسیاری نیز مواجه است که هنگامی گردشگران آنها را می‌بینند، شوکه خواهد شد. برای مثال، تعداد بسیاری از گردشگرانی که با اتومبیل شخصی یا اتوبوس به سیستان می‌آیند، به شدت با مشکل سوخت مواجهند و دسترسی به سوخت زیاد ضعیف است. از مسئولین می‌خواهم که فکری به حال این مشکل بزرگ بکنند. مشکل اساسی دیگر در این منطقه خرابی راه‌ها و جاده‌ها است. جاده‌های این استان سالهاست که خراب شده اما هیچ تعمیری روی آن صورت نگرفته است. همین نوشته خطرات زیاد بسیاری را برای رانندگان به همراه داشته است.

او همین طور گفت: از سویی دیگر، کیفیت هتل‌ها در این استان به اختصاصی در چابهار به شدت پایین است. اقامتگاه‌های بومگردی نیز از استاندارد زیاد پایینی برای زندگی برخوردارند. علاوه بر اینها، مشکل زباله، معضل بزرگ در سیستان و بلوچستان است. به علت عدم فرهنگسازی، مردم بومی زباله‌های خود را در طبیعت رها می‌کنند. به نظر می‌رسد که باید فرهنگسازی بیشتری برای از بین بردن این معضل به اختصاصی برای مردم بومی صورت گیرد.

ادامه مطلب
دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان + تفسیر

قارایی پیشنهاد‌هایی نیز به همه افرادی که تصمیم طبیعت‌گردی در ایام نوروز دارند، داشت و او گفت: قبل از هر چیز هر گردشگری که داخل منطقه‌ای می‌شود باید به فرهنگ اقوام و مردم آنجا احترام بگذارد، علاوه براین، آفرودبازی در طبیعت، قاتل گونه‌های گیاهی و جانوری است، چرا که وجود ماشین در طبیعت به گیاهان و جانوران صدمه جدی می‌زند. تنها در جایی آفرودبازی می‌توان کرد که هیچ پوشش گیاهی وجود نداشته باشد. علاوه براین، گردشگران باید دقت اختصاصی‌ای به «روشن کردن آتش» و «زباله ریختن» داشته باشند.

او گفت: از همه گردشگران می‌خواهم که کمترین اقامت را در شب‌ها در طبیعت داشته باشند، چرا که جمعیت بسیاری که تصمیم اقامت در شب در طبیعت را داشته باشند، به علت تشکیل فضولات و زباله زیاد، علتآلودگی آب و خاک این منطقه خواهد شد که صدمه‌های جبران‌ناپذیری به حیوانات و گیاهان خواهد داشت. در آخر از همه گردشگرانی که در نوروز ۱۴۰۴ تصمیم سفر دارند، خواست دارم در کنار انتشار کردن تصاویر زیبایی‌های ایران در فضای مجازی، مشکلات آنجا را هم به عکس بکشند تا مطالبه‌ای از مسئولین برای حل آن مشکلات باشد.

ادامه مطلب
دو شبکه تلویزیون HD می شوند

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها