خوش آمدید

جیمیل 20 ساله شد؛ سرویسی که تصور می‌شد دروغ اول آوریل گوگل است

جیمیل ۲۰ ساله شد؛ سرویسی که فکر می‌شد افترا اول آوریل گوگل است_تاشکن


به گزارش تاشکن

هنگامی که جیمیل ۲۰ سال پیش در این چنین روزی (۱ آوریل ۲۰۰۴) با یک بیانیه مطبوعاتی معارفه شد، تعداد بسیاری فکر کردند که این سرویس افترا اول آوریل (تقریباً معادل ۱۳ فروردین) است. یکی از دلایل این چنین تصوری این می بود که گوگل ۱ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری به کاربران می‌داد، درحالی‌که سرویس‌های دیگر تنها ۱۵ مگابایت فضای ذخیره‌سازی اراعه می‌کردند. این چنین جیمیل برخلاف برخی رقیب ها کاملاً رایگان می بود.

«لری پیج» و «سرگئی برین»، بنیان‌گذاران گوگل، به شوخی‌ و ایده‌های تخیلی زیاد علاقه داشتند، به صورتی که زمان بسیاری بعد از تأسیس شرکت خود، هر سال در روز اول ماه آوریل، ایده‌های شگفت‌وغریبی اراعه می‌دادند. یک سال در این چنین روزی گوگل یک زمان شغلی برای یک مرکز تحقیقاتی کوپرنیک در ماه انتشار کرد.

ادامه مطلب
گوگل فوتوز انگارً به ویژگی جدیدی برای افزایش کیفیت ویدیوها تجهیزمی‌شود_تاشکن

افترا‌های روز اول آوریل گوگل به یک سنت هر ساله تبدیل شد و هنگامی پیج و برین تصمیم گرفتند ۲۰ سال پیش در این روز از جیمیل رونمایی کنند، هیچ‌کس باور نمی‌کرد این چنین سرویسی رنگ حقیقت را به خود ببیند.

لری پیج (راست) و سرگئی برین (چپ)، بنیان‌گذاران گوگل

جیمیل دنیای ایمیل‌ها را تحول داد

از زمان راه‌اندازی جیمیل تا بحال، این سرویس نوآوری و تغییرات بسیاری را به همراه داشته است. «ماریسا مایر»، که قبل از این که مدیرعامل یاهو شود، به طراحی و گسترش جیمیل پشتیبانی کرده می بود، می‌گوید:

آخرین مطالب
ادامه مطلب
می‌خواهم رکورد اسکیت دنیا را جا به جا کنم_تاشکن

«نظر اولیه ما [درباره توسعه جیمیل] حول سه S می‌چرخید: فضای ذخیره‌سازی (Storage)، جستجو (Search) و شدت (Speed).»

1711960359 933 جیمیل 20 ساله شد؛ سرویسی که فکر می‌شد افترا اول.webp
جیمیل ۲۰ ساله شد؛ سرویسی که فکر می‌شد افترا اول آوریل گوگل است_تاشکن ۱۷

در سال ۲۰۰۴، جیمیل برای هر حساب کاربری ۱ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارئه کرد. این مقدار برای ذخیره نزدیک به ۱۳,۵۰۰ ایمیل کافی می بود؛ درحالی‌که رقبای پیشرو همانند یاهو و مایکروسافت تنها فضای کافی برای ذخیره ۳۰ تا ۶۰ ایمیل را ارئه می‌کردند.

از سویی امکان ذخیره ایمیل‌های زیاد تر، کاربران را به جستجو نیز نیازمند می‌کرد تا بتوانند ایمیل خاصی را اشکار کنند. اینجاست که فناوری جستجوی گوگل نقش خود را ایفا کرد و به کاربران قابلیت جستجوی بین ایمیل‌ها را داد. این کار، خود علتافزایش شدت تعامل کاربران با این سرویس نیز شد.

اکنون اگر تصاویر جیمیل‌ قدیمی را با نسخه جاری قیاس کنید، از تغییرات زیاد این سرویس متعجب خواهید شد. نه تنها در ظاهر، بلکه طی سال‌ها جیمیل کاربردهای زیاد بسیاری برای کاربران اندروید فراهم کرده است. با ترویج هوش مصنوعی، این فناوری نیز به این سرویس خواهد آمد تا بیش‌ازپیش کاربران از این ایده بنیان‌گذاران گوگل منفعت گیری کنند.

ادامه مطلب
تعداد مشترکین پولی یوتیوب به بیشتر از 100 میلیون نفر رسید

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها