خوش آمدید

هوش مصنوعی مولد در بیکسبی

آیا هوش مصنوعی مولد به دستیار صوتی بیکسبی خواهد آمد؟_تاشکن


به گزارش تاشکن

دنیای هوش مصنوعی نسبت به چند سال قبل با تغییرات بسیاری روبه رو شده و بازیگران این حوزه باید محصولات خود را با ترندهای روز همگام کنند. دستیار صوتی بیکسبی سال‌ها است که روی دستگاه‌های هوشمند سامسونگ وجود دارد؛ اما انگارً سامسونگ سرانجام دریافته که ادامه این روال به ناکامی بیکسبی منجر می‌شود. به‌همین‌ترتیب، احتمالا کره‌ای‌ها با افزودن هوش مصنوعی مولد به این دستیار صوتی، آن‌ را منقلب کنند.

دستیار صوتی بیکسبی به هوش مصنوعی مولد نیاز دارد

در گزارش تازه CNBC، این رسانه با یکی از مدیران ارشد سامسونگ، «وون-جون چویی»، مصاحبه کرده و سخن بگویید‌های این مقام کره‌ای را بازتاب داده است. این مدیر می‌گوید که سامسونگ می‌تواند هوش مصنوعی مولد را به دستیار صوتی اختصاصی خود بیفزاید؛ چون این غول کره جنوبی در پی افزایش هرچه زیاد تر محصولات خود خواهد می بود. طی این چند سال، دنیای هوش مصنوعی از همیشه گسترش یافتهتر شده و با ظهور چت‌بات‌های قدرتمندی چون ChatGPT، اکنون رقابت در این حوزه سخت‌تر از قبل است.

ادامه مطلب
پخش فیلم «مریم مقدس» با کیفیت بالا

چت‌بات‌های تازه به هوش مصنوعی مولد تجهیزشده‌اند و همین می‌تواند برگ برنده آن‌ها باشد. به‌لطف وجود هوش مصنوعی مولد پیشرفته، کاربر می‌تواند جواب سؤالات پیچیده خود را ساده‌تر از بیکسبی در چت‌بات‌های رقیب اشکار کند. بی‌بهرگی بیکسبی از این قابلیت‌ها جهت شده تا کاربران کمتر از قبل سراغ دستیار صوتی سامسونگ بروند. این چنین مواردی چون تشکیل عکس و ویدیو با هوش مصنوعی در یک چشم به‌هم زدن قابل‌ اجرا می باشند. آقای چویی در این مصاحبه تصریح کرد:

«با ظهور فناوری هوش مصنوعی مولد و LLM (مدل زبانی بزرگ)، من معتقدم که باید نقش بیکسبی در اکوسیستم را از نو تعریف کنیم تا این دستیار صوتی به هوش مصنوعی مولد تجهیزشود و در آینده هوشمندتر باشد. این کار مکالمه‌ای طبیعی‌تر و رابطی برای حمایتاز محصولات گوناگون سامسونگ را فراهم می‌کند.»

به‌جز این، اپل در اتفاقات بعدی WWDC خود به‌جستوجو اراعه قابلیت‌های هوش مصنوعی در اکوسیستم اختصاصی‌اش خواهد می بود. به‌همین‌ترتیب سختی روی سامسونگ در آینده حتی زیاد تر خواهد شد؛ به این علت دور از انتظار نیست که سامسونگ هرچه سریعتر با افزودن هوش مصنوعی مولد به بیکسبی، آن‌ را به رقیبی قوی در این حوزه بدل کند. هرچند کار سامسونگ چندان راحت نیست و بازطراحی الگوریتم‌ها و روال کارکرد بیکسبی به زمان و هزینه قابل‌توجهی نیاز دارد.

ادامه مطلب
سامسونگ اپ تازه Samsung Find را برای رقابت با Find My اپل معارفه کرد

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها