خوش آمدید

گوگل می‌گوید اجرای آفلاین جمینای نانو روی گوشی‌ها به رم بالایی نیاز دارد

گوگل می‌گوید اجرای آفلاین جمینای نانو روی تلفنها به رم بالایی نیاز دارد_تاشکن


به گزارش تاشکن

مدل هوش مصنوعی جمینای گوگل چندی قبل از طریق اپ اندرویدی خود در اختیار برخی از تلفنها قرار گرفت اما پیکسل ۸ به این قابلیت دسترسی اشکار نکرد. اکنون یکی از مدیران گوگل اظهار کرده است که اجرای مدل‌های هوش مصنوعی در تلفنها به حافظه رم بالایی نیاز دارد.

«سیانگ چائو»، معاون قسمت دستگاه‌ها و خدمات نرم‌افزاری گوگل در پادکست Made by Google خبرداد که پیکسل ۸ پرو با ۱۲ گیگابایت رم گزینه ایده‌آلی برای اجرای مدل هوش مصنوعی جمینای نانو است. اما پیکسل ۸ که ۴ گیگابایت رم کمتر دارد، انگارً نمی‌تواند توانایی جالبی در اجرای این مدل‌های هوش مصنوعی داشته باشد.

جمینای نانو باید دائماً در رم تلفنها وجود داشته باشد

چائو می‌گوید گوگل می‌خواهد بخشی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، همانند جواب هوشمند، در حافظه رم حاضر باشند. به‌عبارت دیگر، این ویژگی‌ها به‌صورت دائمی بخشی از رم را اشغال می‌کنند تا در لحظه بتوانند پاسخگوی نیازهای کاربر باشند.

ادامه مطلب
تشکیل نشاسته دیابتی برای اولین بار در روسیه_تاشکن
گوگل می‌گوید اجرای آفلاین جمینای نانو روی تلفنها به رم بالایی نیاز دارد_تاشکن ۱۴

یقیناً گوگل در او مباحثه با وب‌سایت آرس‌تکنیکا حرف های می بود که تلفنهای این شرکت اکنون مدل جمینای را درون حافظه نگه نمی‌دارند، و برای دسترسی به این چنین امکانی باید یک فلگ خاص گسترش‌دهندگان را فعال کنید.

با دقت به این این سخن بگویید‌ها، به گمان زیادً این سوال برای زیاد از کاربران پیش می‌آید که آیا اجرای آفلاین مدل جمینای نانو قیمت ازدست‌دادن بخشی از حافظه رم دستگاه را دارد یا خیر. با دقت به این که رم نقش مهمی در روان‌بودن دستگاه‌ها ایفا می‌کند، درگیرشدن بخشی از ظرفیت آن می‌تواند به توانایی کاربری برخی از تلفنها صدمه بزند.

ادامه مطلب
سرویس ایمیل ایکس در راه است

اگرچه پیکسل ۸ رم کافی برای اجرای مدل‌های هوش مصنوعی را ندارد، اما گوگل هم چنان به کاربران این گوشی اجازه می‌دهد که به جمینای نانو دسترسی اشکار کنند، اما این دسترسی از طریق ویژگی گسترش‌دهندگان در یک آپدیت در آینده اراعه می‌شود. به این علت گسترش‌دهندگان می‌توانند این مدل هوش مصنوعی را امتحان کنند، اما کاربران عادی که آگاهی فنی بالایی ندارند، هم چنان از گود خارج خواهند ماند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها