خوش آمدید

تلویزیون وجه ژورنالیستی خود را از دست داده است

تلویزیون وجه ژورنالیستی خود را از دست داده است_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، سلیم غفوری قائم‌مقام سیما که پیش از این به گفتن مدیر شبکه‌های مستند و افق سیما شناخته می‌شود. او درمورد تحول و دستاوردهای تلویزیون در ۱۴۰۲ و ضعف‌ها و خلأهایی که بایستی سال ۱۴۰۳ به جستوجو تحکیم آنها برود او گفت‌وگویی انجام داد.

سلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما درمورد تحول و دستاوردی که تلویزیون در ۱۴۰۲ به دست آورد، به خبرنگار تسنیم او گفت: سال ۱۴۰۲ زیاد از اتفاقات در سیما افتاد به هر حال در سال ۱۴۰۱ یک تغییراتی در ساختار و رویکرد و هم محتوا در تلویزیون اغاز شد که سال ۱۴۰۲ آرام آرام شکل گرفت. از جمله تحول شیوه سریال‌سازی یعنی دفتر فیلمنامه شکل گرفت و بنا بر این شد تا فیلمنامه‌ای تکمیل نشده داخل تشکیل نشود.

او گفت: این تحول رویکردی که هم در ساختار و هم در فضای سریال‌سازی تشکیل شد عملاً در سال ۱۴۰۲ به نتیجه رسید و الان بیشتر از ۱۳۰ فیلمنامه در مرحله های گوناگون وجود دارد. خوشبختانه پای تعداد بسیاری فیلمنامه‌نویس جوان به دفتر فیلمنامه باز شد.این تعداد فیلمنامه‌هایی که به آن اشاره کردم از مرحله مطرح وجود دارد تا سیناپس و نگارش و بعضاً به مرحله تکمیل هم رسیدند. بر این مبنا سیمافیلم توانست در واقع داخل فرآیند تشکیل بشود. یعنی باز در سیمافیلم تعداد بسیاری سریال در مرحله های گوناگون پیش تشکیل، تشکیل و بعد تشکیل قرار دارد و این ها نویدبخش فضای خوبی در ۱۴۰۳ خواهد می بود.

ادامه مطلب
سقف منبع های تحقق پذیر در بودجه ۱۴۰۳ مراعات شد

قائم‌مقام معاونت سیما در خصوص تعامل و ربط تعاملی که در این بین با مخاطب تشکیل شد، پافشاری کرد: در تعامل با مخاطب و مردم اتفاق متغیری افتاد یعنی مردم خودشان را واقعاً در قاب تلویزیون می‌بینند. ما در مناسبت‌های گوناگون تلاش کردیم وجود چهره‌های مردمی را روی آنتن داشته باشیم. دقت اختصاصی به روستا و روستاییان که یک چهارم جمعیت سرزمین روستا نشین‌اند. این‌ها کمتر در قاب تلویزیون دیده می‌شدند و یا در تعداد بسیاری از اوقات دیده نمی‌شدند، خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ هم در مناسبت‌های بزرگ و ملی و هم در طی سال ما تلاش کردیم که بخشی از سهم روستاییان را در قاب تلویزیون بدهیم.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
فوتسال ایران در رقابت‌های آسیا با ۱۸ گل مالدیو را مغلوب کرد

سلیم غفوری به آنتن شبکه‌های سراسری و قاب استانی اشاره کرد و او گفت: قاب استانی ما الان ۱۰ ساعت به استان‌ها تعلق داده و یک کنداکتور مجازی از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ تحت گفتن «ایران ما» تشکیل شده است. تولیدات شبکه‌های استانی در یک قاب منسجم در شبکه‌های سراسری دیده می‌شود.

او در جواب به این سوال که ضعف‌ها و خلأها را در کجا دیدید که بایستی در سال ۱۴۰۳ این قسمت‌ها تحکیم شوند، افزود: احتمالا بتوانیم به یک ضعف کلی در چند سال تازه اشاره کنیم که یک ضعفِ جدّی در تلویزیون به حساب می‌‌آید. تلویزیون وجه رسانه‌ای و ژورنالیستی خودش را در سال‌های قبل از دست داده و حتماً باید تحکیم شود؛ وجهی که زیاد دلنشین است.

قائم‌مقام معاونت سیما در آخر خاطرنشان کرد: برخی از برنامه‌هایی که در سال‌های قبل در تلویزیون پرمخاطب می بود همچون «زندگی بعد از زندگی» که یک برنامه‌ رسانه‌ای است وجه سرگرم‌کننده هم دارد اما زیاد تر وجه ژورنالیستی‌اش پررنگ است. به این این چنین برنامه‌هایی «ژورنالیستی» حرف های می‌شود که یقیناً «زندگی بعد از زندگی» یک مثال می بود و اساساً تحکیم وجه رسانه‌ای (ژورنالیستی) تلویزیون حتماً باید در سال ۱۴۰۳ مورد دقت قرار بگیرد.

ادامه مطلب
نسل جدید لپ‌تاپ‌های ExpertBook ایسوس معرفی شد

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها