خوش آمدید

درخواست‌های شاعران از جبلی؛ شعر طنز به تلویزیون می‌آید؟

خواست های شاعران از جبلی؛ شعر طنز به تلویزیون می آید؟_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش ، شاعران در دیدار با پیمان جبلی رئیس صداوسیما که پنجمین دیدار با او به حساب می اید دیدگاه‌هایشان را درمورد موضوعات و دغدغه‌های مشترک با رئیس رسانه ملّی در بین گذاشتند.

در ادامه مروری اجمالی بر برخی اظهارات و دغدغه‌های نقل شده ادبا و نویسندگان در این دیدار خواهیم داشت؛ آنها از الزام دقت زیاد تر به حوزه شعر و ادبیات انها گفتند، یکی از آنها نظر کرد که ساختار تشکیلاتی مستقلی در سازمان صداوسیما برای ادبیات و زبان فارسی دایر شود، برخی از پاسداری زبان فارسی انها گفتند، شماری دغدغه ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی را در برنامه‌های گوناگون تلویزیون داشتند، برخی برنامه «سرزمین شعر» شبکه چهار سیما را تحسین کردند و شاعری نظر کرد که برنامه‌هایی در حوزه شعر طنز مجدد ساخته شود.

عمل های امیدوارکننده در رسانه ملی

محمدرضا سهرابی‌نژاد، شاعر که بازنشسته رادیوست با گفتن این که عمل های قابل توجهی در رسانه ملی انجام می‌شود، اما هم چنان جای کار وجود دارد او گفت: شبکه‌های معاند شبهاتی در ذهن جوانان ما تشکیل می‌کنند و ماموریت صداوسیماست که این شبهات را از بین بردن کند. برنامه‌هایی نظیر پاورقی ،بعضی اوقات اوقات به مسائل سیاسی جواب خواهند داد. اما در کل خبر‌رسانی درمورد شبهه‌افکنی ضدایرانی زیاد مهم است.

ادامه مطلب
مرد شماره یک شطرنج ایران در مسابقات آلمان به پیروزی رسید
آخرین مطالب

او گفت: عمل های انجام شده در رسانه ملی امیدوارکننده است.

معارفه کمرنگ ناشران خصوصی در قاب سیما

حمید هنرجو، شاعر کودک و نوجوان نیز خواستار افزایش حمایتصداوسیما از ناشران خصوصی شد و او گفت: ناشران خصوصی با انگیزه بالا داخل عرصه فرهنگ و نشر خواهد شد و به سراغ ادبا و شعرا می‌روال. جای این ناشران و معارفه آنها در قاب سیما کمرنگ است. این در حالی است که نویسنده و شاعر می‌تواند به رشد فضای فرهنگی سرزمین پشتیبانی کند.

سرزمین شعر و رویش شکوفه‌هایی بر پیکر شبکه چهار

محمدرضا ترکی، شاعر و استاد دانشگاه تهران نیز ضمن سپاس بابت تشکیل برنامه سرزمین شعر که این روزها از شبکه چهارسیما پخش می‌شود او گفت: این برنامه را جستوجو می‌کنم و بازخوردهای خوبی هم از اطراف به گوشم رسیده است. این برنامه چون شکوفه‌هایی بر پیکره  شبکه چهار روییده است.

ادامه مطلب
بیش از ۱۹۰ هزار نمونه ژنتیکی از مجرمان خطرناک و شاغلان حساس دریافت شد

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وی بر الزام بازطراحی و دقت اختصاصی به مأموریت‌ها و برنامه‌های شبکه چهار سیما او گفت: برنامه سرزمین شعر مخاطب دارد و می‌تواند بهتر از این هم باشد.

دغدغه‌هایی برای نمایش سبک زندگی ایرانی اسلامی

رضا رسولی، نویسنده نیز به گفتن دغدغه‌های خود حوالی ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در رسانه ملی پرداخت و ضمن مطرح انتقادهایی از رویه حاکم بر سریال‌های در حال پخش از شبکه نمایش خانگی او گفت: نظارت‌های ساترا بر شبکه نمایش خانگی باید تحکیم شود.

وی سخنانی نیز درمورد انتشارات پرسابقه سروش که از قبل انقلاب فعال بوده داشت و او گفت: این انتشارات آنگونه که باید مورد دقت نیست و باید نگاه تحولی و ارامش مدیریتی دراین انتشارات حاکم شود.     

لزوم دقت زیاد تر به ادبیات داستانی در رسانه ملی

مهدی بوشهریان، ناشر و نویسنده نیز پیشنهادی حوالی روال خبر رسانی در حوزه نشر اراعه داد و او گفت: خبر رسانی حوالی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و همانند آن به شکل مناسبی انجام می‌شود، اما جای پرداختن زیاد تر به ادبیات داستانی کمرنگ است که خوب است برای آن تدبیر شود.

ادامه مطلب
از فواید شکلات داغ برای مغز غافل نشوید

محمودرضا اکرامی‌فر، نویسنده و منتقد ادبی نیز بر الزام دقت زیاد تر به احوال رادیو در این روزها، مسئله‌ای را حوالی دقت زیاد تر به زیرنویس‌های تلویزیون و نگه داری استقلال شکلی و محتوایی آنها متذکر شد.    

جواد کلاته عربی، نویسنده نیز با اشاره به رسالت‌های رسانه ملی به گفتن بزرگترین دانشگاه  سرزمین اظهاراتی نسبت به درصدر نشستن برخی چهره‌ها در تلویزیون و صدمه‌های وجود سلبریتی‌ها در رسانه ملی نقل کرد.

شعر به مثابه اندوخته ملی

حجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی، شاعر نیز با گفتن این که شعر اندوخته ملی ماست او گفت: به بیشتر از ۸۰ سرزمین جهان سفرکرده‌ام و به هرکجا که می‌روم درمورد شعر آنجا تحقیق اجمالی می‌کنم و فهمید شده‌ام که یک علت قدر ندانستن شعرا در سرزمین ، وفور شعر و شاعران در سرزمین ماست. ملزوم است دقت جدی به این مقوله داشته باشیم. علاوه بر این نهضت ترجمه را هم باید جدی گرفت.

ادامه مطلب
آقای بهرام! «راز بقا» و «کارگاه کاستر» را فراموش نمی کنیم_تاشکن

شعر و ظرفیت عظیم برنامه‌سازی در رسانه ملی

مصطفی محدثی خراسانی، شاعر نیز پخش برنامه سرزمین شعر را اتفاق خجسته‌ای دانست که برای شعر در این ۴۰ سال اتفاق افتاده و مشابهش کمتر ساخته شده می بود او گفت: شعر ظرفیت عظیمی‌برای برنامه سازی در رسانه ملی دارد که ساده‌ترینش همان مشاعره می بود. این ظرفیت عظیم را دریابید.

فائزه ساسانی‌خواه، نویسنده نیز با اشاره به مضامین سریال‌های تلویزیون در چند سال تازه، به افت شمار سریال‌های خانوادگی اشاره کرد و او گفت: باید روی سریال‌های خانوادگی اندوخته گذاری شود. نوشته شبکه نمایش خانگی و سریال‌های ساخته شده در آن هم جدی است. قهرمان در خلأ رشد نمی‌کند. رسانه ملی باید قهرمانان ملی را معارفه کند.

معارفه کتاب در تلویزیون زیاد تر شود

عاطفه جوشقانیان، شاعر نیز بر الزام معارفه کتاب در برنامه‌های گوناگون شبکه‌های تلویزیونی اصرار کرد. فاطمه افشاریان، شاعر و مجری تلویزیون نیز با گفتن این که سال قبل اختصاصی برنامه باغ کتاب را از نمایشگاه کتاب تقدیم نگاه مخاطبان کردیم که بهترین اختصاصی برنامه نمایشگاه کتاب هم شد او گفت: ما همان زمان ۱۰ روزه را غتیمت شمردیم و استودیویی در اختیارمان می بود که توانستیم به طور مبسوط به نوشته کتاب بپردازیم و برنامه بسازیم. با کمترین هزینه مجموعه‌های شعر را معارفه کردیم. برای نمایشگاه آتی هم می‌توان برنامه ریزی دقیقی انجام داد.

ادامه مطلب
حذف کامل نسخ کاغذی اتفاق نمی افتد/ مشکل اینترنت و سیستم کدینگ - تاشکن

نظر ساخت برنامه‌ای اختصاصی شعر طنز

عباس احمدی، شاعر طنزپرداز نیز با گفتن این که سرزمین شعر کار خوبی است که در ایام نوروز از شبکه چهار سیما در حال پخش است، نظر کرد که برنامه‌ای اختصاصی طنز و شعر طنز هم ساخته شود.

سینا واحد، پژوهشگر و نویسنده نیز از راهبری تلویزیون در دوران جاری سپاس کرد و توضیحاتی حوالی برخی پژوهش‌هایش اراعه داد.

این چنین جبلی دیدارهای رمضانی با اصحاب هنر و اندیشه را واجد برکات زیاد برای رسانه ملی دانست و با استقبال از برگزاری جلسات هم‌فکری و تبادل آرا بین صداوسیما و اقشار گوناگون‌ نخبگانی، دقت به لزوم اعتلای فرهنگ و ادبیات غنی ایران اسلامی را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی دوره تازه صداوسیما برشمرد و از جامعه شاعران و نویسندگان کشورمان دعوت کرد با همراهی هم‌افزایانه‌شان با رسانه ملی، مددرسان این روال روبه‌جلو باشند.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها