خوش آمدید

تعرفه‌های غیرواقعی یکی از دلایل مهاجرت پزشکان است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

افتمتخصص طب سنتی در سرزمین/ داروهای طب سنتی بیمه نیستند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمهدی میرغضنفری افزود: از سال ۱۳۸۶ به سپس که رشته طب سنتی ایرانی داخل دانشگاه‌ها شد؛ پزشکان و داروسازان با شرکت و پیروزی در آزمون دکتری تخصصی می‌توانند داخل رشته طب سنتی یا داروسازی سنتی شده، تخصص کسب کنند و به گفتن عضو هیئت علمی، کادر درمان و داروساز در حوزه طب ایرانی مشغول به کار شوند.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این چنین در سال‌های تازه درس طب سنتی و مکمل به گفتن دو واحد اجباری در برنامه درسی هفت رشته علوم پزشکی شامل، پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، تغذیه، مامایی، فیزیوتراپی و پرستاری قرار گرفته که اتفاق زیاد خوبی است چراکه اکنون فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی دیگر با طب سنتی ایرانی بیگانه نیستند.

میرغضنفری تصریح کرد: دفتر طب ایرانی و مکمل نقش مهمی در شناساندن، احیا و گسترش طب ایرانی در سال‌های تازه داشته است. این چنین اکنون چندین دانشگاه علوم پزشکی دارای دانشکده یا گروه طب سنتی داریم اما مسئله اینجا است که برای نزدیک به ۹۰ میلیون نفر ایرانی این تعداد متخصص، داروساز و پزشک مسلط به طب سنتی ایرانی زیاد کم است. (تعداد متخصصین این رشته در سرزمین زیر هزار نفر است.)

ادامه مطلب
تشکیل باتری خودروهای برقی در اروپا، علتکاهش انتشار کردن گازهای گلخانه‌ای می‌شود_تاشکن

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل یادآور شد: در تعداد بسیاری از شهرها یا استان‌ها متخصص یا پزشک دوره دیده مسلط به طب سنتی وجود ندارد و مردم به آنها دسترسی ندارند. این چنین، تعداد بسیاری از پزشکان علاقه‌مند به آشنایی با طب سنتی می باشند اما زمان و شرایط شرکت در آزمون دکتری تخصصی را ندارند و از طرفی تعداد دوره‌های علمی طب سنتی ایرانی که مورد قبول وزارت بهداشت باشد نیز زیاد کم است. در این شرایط دو واحد درسی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد زیاد پشتیبانی کننده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
نقشه‌برداری امگا از کلاهک قطب جنوبی مریخ

او گفت: در مراکز اراعه خدمات طب سنتی (سلامتکده ها، مطب‌ها) نیاز به دستیارهایی است که در کنار پزشکان باشند و به طور علمی و اصولی با مفاهیم اعمال یداوی شامل حجامت، بادکش، فهمیدن یا همان ماساژ، رگ‌گیری، زالو درمانی و فصد خون آشنا باشند. اما تعداد دستیاران پزشک که در عرصه طب سنتی ایرانی فعالیت کنند زیاد کم است یقیناً اخیراً کلاس‌های محدودی برگزار می‌شود.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت اظهار کرد: در او گفت و گو دارو اتفاقات زیاد خوبی افتاده است و داروهای بسیاری مجوز گرفته و در داروخانه‌ها حاضر است اما تا این مدت کافی نیست. ضمن این که تعداد بسیاری از خدمات و داروهای طب سنتی بیمه نیستند که سختی مالی بسیاری را به مردم داخل می‌کند.

وی با اصرار بر این که اکنون دو قضیه زیاد اهمیت دارد، اظهار داشت: ابتدا باید طب سنتی ایرانی اصیل و علمی را از جریان‌های فکری و کاری که به اسم طب سنتی با نام‌های گوناگون در سرزمین فعالیت می‌کنند و طب سنتی را درست نمی‌شناسند، علم و توانایی کافی ندارند و عمدتاً به جستوجو اهداف مالی می باشند جدا کنیم. مسئله دوم این که طب سنتی ایرانی باید در همه قسمت‌های نظام بهداشت و درمان سرزمین در سطوح گوناگون ادغام شود؛ که در عرصه آموزش و اراعه خدمات در سطح خانه‌های بهداشت روستایی و شهری تا بحال عمل های قابل توجهی انجام شده است که با ترقی سطح آموزشی پزشکان خانواده (مطابق برنامه ریزی های انجام شده) حالت بهتر نیز خواهد شد. امیدواریم به جایی برسیم که هر ایرانی و هر انسانی بتواند با صرف کمترین زمان و هزینه به پزشک و داروساز، دارو و سلامتکده طب سنتی ایرانی دسترسی داشته باشد و بتواند با خیال راحت خدمات طب سنتی استاندارد را دریافت کند.

ادامه مطلب
نینتندو سوییچ 2 همین امسال معارفه می‌‌بشود + مشخصات احتمالی

او گفت: در دفتر طب سنتی ایرانی در حال حرکت برای رسیدن به این مقصد (دسترسی همگانی به طب سنتی ایرانی) هستیم. امیدواریم با پشتیبانی فارغ‌التحصیلان طب و داروسازی و وجود ایشان در مناطق گوناگون سرزمین بتوانیم به عدل دسترسی مردم به خدمات صحیح طب سنتی دست یابیم.

به حرف های معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل، اگر طب سنتی به طور درست و علمی اراعه شود آنقدر نتایج خوبی خواهد داشت که جریان‌های غیر همسو با طب سنتی اصیل، خود به خود در مسیر درست قرار گرفته یا کنار خواهند رفت. در سال‌های قبل وزارت بهداشت پشتیبانی‌های تعداد بسیاری در عرصه ترقی طب سنتی کرده است و ناظر روال پیشرفت خوبی بوده‌ایم و امیدواریم اتفاقات بهتری بیفتد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
چند حقیقت درمورد نادر طالب زاده_تاشکن

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها