خوش آمدید

تلویزیون , صدا و سیما , عید نوروز , سیما فیلم , سریال , سریال پایتخت ,

گاندو و پایتخت تازه در ۱۴۰۳ ساخته می شوند_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، سیمافیلم این روزها به جستوجو ساخت و احیای دنباله‌سازی‌هایی (سریال‌هایی) است که مخاطبان با تعداد بسیاری از آنها خاطره دارند، از سریال «نون‌خ» که فصل تازه آن سپس از شب‌های قدر روی آنتن می‌آید تا «زیرخاکی» تازه که به آنتن رسید. خبرها درمورد مذاکره و ساخته شدن فصل تازه پایتخت به انحاء گوناگون در رسانه‌ها نقل شد.

سازمان صداوسیما اگرچه زیاد جدّی به‌جستوجو احیا و تشکیل سریال‌های کمدی‌ است، از طرفی دیگر به رونق الف‌اختصاصی‌های تلویزیون نیز می‌اندیشد و این چنین تحول را به نظام پخش آورده است.

سرانجام «پوریای ولی» مسعود جعفری جوزانی

مهدی نقویان رئیس سیمافیلم در خصوص ساخت «پوریای ولی» مسعود جعفری جوزانی این مسئله را نقل کرد: «باید این مسئله را نقل کنم که این سریال مسعود جعفری جوزانی است و مقدمات پیش از پیش‌تشکیل آن به‌همراه برسی‌هایش انجام شده است، قدم بعدی آن پیش‌تشکیل واقعی و تشکیل است اما همه‌چیز به تصویب بودجه‌اش برمی‌گردد.»

آخرین مطالب
ادامه مطلب
پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت همزمان با نسخه بعدی ویندوز اراعه می‌بشود

سلمان فارسی با قوت جلوی دوربین/موسی(ع) پله پله پیش می‌رود

اما سخن بگویید را درمورد سریال‌های سلمان فارسی و موسی(ع) پافشاری کرد: «آقای جبلی درمورد الف‌اختصاصی‌ها مسئله‌ای را نقل کردند که در رده سازمان صداوسیما و سیمافیلم نیست؛ چون او گفت و گو مالی و بودجه‌ای این نوع سریال‌ها را دولت و مجلس مصوب می‌کند. هرچند نباید فراموش کنیم که  این اولین بار در تاریخ تلویزیون است که دو الف‌اختصاصی «سلمان فارسی» و «حضرت موسی(ع)» را تشکیل می‌کنیم.

برای تشکیل سریال موسی(ع) نیاز به فناوری‌های نوینی داریم که تشکیل سریال به ورود این فناوری‌ها مرتبط شده است، به همین علت مقدمات کار اکنون مهیا شده است و پله پله این تکنولوژی داخل ایران داخل و تکمیل می‌شود و به‌ترتیب تشکیل داخل فازهای بعدی خواهد شد.»

برتری اول‌مان این می بود تشکیل از لحاظ مقداریّت به حالت طبیعی‌اش برگردد

نقویان در جواب به این سوال که سال ۱۴۰۲ بر سیمافیلم چطور گذشت و چشم‌انداز در ۱۴۰۳ پافشاری کرد: برتری اول‌مان این می بود تشکیل از لحاظ مقداریّت به حالت طبیعی‌اش برگردد که فکر کنم در این خصوص موفق بودیم. در ۶ ماهه دوم سال به بالای ۱۵ سریال رسیدیم. در سال تازه هم همین تولیدات ۱۴۰۲ را روی آنتن خواهید دید. اما منطبق با سند تحول تلاش کردیم هم از لحاظ محتوا و کیفیت قدم برداریم که به شدت برایمان مهم می بود.  در کنار مطلب‌هایی که سریال‌ها دارند از لحاظ کیفیت هم قابل قبول باشد و مخاطب بپذیرد.

ادامه مطلب
ظرفیت تبلیغات 300درصد افزایش یافت

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

گاندو و پایتخت تازه ساخته خواهد شد

او در خصوص سرانجام ساخت «گاندو» و «پایتخت» تازه به خبرنگار تسنیم او گفت: فیلمنامه «گاندو» که فیلمنامه‌اش مرحله های قبول در داخل صداوسیما انجام می‌شود ان‌شاءالله در سال تازه داخل مرحله های پیش‌تشکیل و تشکیل می‌شود. اگر مشکلی هم پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» تازه را در ۱۴۰۳ خواهیم دید.

نقویان در جواب به این سوال که آیا بالأخره مهران مدیری سریالی در سیمافیلم خواهد داشت یا خیر؛ افزود: مهران مدیری جزو افرادی است که در تلویزیون مشکلی برای کار ندارد اما قضیه مهران مدیری به قضیه حقوقی چند جهت در صداوسیما غیر از معاونت سیما یا تولیدی‌های سازمان پیوند خورده که باید تصمیم‌گیری کنند. به نظرم اتفاق بدی نخواهد افتاد.

ادامه مطلب
سطح جیوه در جو زمین به‌خاطر فعالیت انسان‌ها 7 برابر شده است

ما برای رونق کمدی‌سازی در تلویزیون برنامه جدّی داریم

رئیس سیمافیلم درمورد ساخت سریال‌های طنز و دقت به این ژانر در تلویزیون پافشاری کرد: قضیه طنز و کمدی برای تشکیل نشاط و نشاط در جامعه دغدغه خودمان است، اما نوشته ساخت سریال‌های طنز مسئله‌ای است که باید به‌دقت برای آن برنامه‌ریزی انجام شود، چون تشکیل طنز کاری سخت و پیچیده است و نباید سرسری گرفته شود، ازاین‌رو فقط این که اراده تشکیل داشته باشیم کافی نیست، بلکه باید بازدید دقیق و مطالعه مناسب صورت پذیرد تا طنز مناسب از قاب تلویزیون برای خانواده‌ها پخش شود. ما برای رونق کمدی‌سازی در تلویزیون برنامه جدّی داریم و ان‌شاءالله بتواند روی آنتن خودش را نشان دهد.

ماجرای تحول در نظام پخش

او این چنین درمورد تحول در نظام پخش هم این توضیح را داد: برای نظام پخش اتفاقات خوبی افتاده است و هفته‌ای دو سریال در دو شبکه یک و سه سیما را به‌صورت مستمر خواهیم داشت، یقیناً امکان پذیر در این یکی دو ماه دچار اختلال شود اما به‌طورکلی به این نظام پخش وفاداریم و این نوید را می‌دهم که پخش از یکی دو ماه آینده نظم اشکار می‌کند، به‌گفتن مثال برای شبکه یک و دو این‌گونه برنامه‌ریزی شده است که شنبه تا چهارشنبه یک سریال و پنجشنبه و جمعه سریال دوم این دو شبکه را خواهیم داشت، به شبکه دو هم سریال مناسبتی عید و ماه رمضان تعلق می‌دهیم.

ادامه مطلب
OpenAI چهارچوب جدیدی برای افت ریسک‌های هوش مصنوعی معارفه کرد

او تصریح کرد: این تصمیم گرفته شد برای این که چرا مخاطب روزی سه سریال تازه ببیند در حالی که شبکه‌های آی‌فیلم، تماشا، نمایش و دیگر شبکه‌ها سریال‌های تأمینی و خارجی پخش می‌کنند. سه سریال در روز حجم کنداکتور بالایی است؛ کنداکتوری که از ۸ تا ۱۱ شب در اختیار پخش سریال قرار می‌گرفت و چرا در اختیار برنامه تلویزیونی هم نباشد.

رئیس سیمافیلم خاطرنشان کرد: این سیاست کلان سازمان صداوسیما است که دو شبکه مهم پخش سریال شبکه‌های یک و سه باشند و شبکه ذخیره شبکه دو باشد که سریال مناسبتی پخش کند. یقیناً سیت‌کام هم که گونه نمایشی است و جزو سریال هم محسوب می‌شود به‌صورت اختصاصی جزو تولیدات مرکز سیمرغ خواهد می بود و روی آنتن می‌رود. برتری پخش سیتکام هم با شبکه دو سیما خواهد می بود.

ادامه مطلب
خبرهایی تازه از سریال «سلمان فارسی» در دیدار تهیه کنندگان با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

پرش در عرصه تنوع ژانری و تشکیل با کیفیت

نقویان درمورد دو اتفاق مهم در عرصه سریال‌سازی که ۱۴۰۳ خواهد افتاد، او گفت: امروز دغدغه مهم‌مان تشکیل با کیفیت است جستوجو جهش در این عرصه و این چنین یک پرش در عرصه تنوع ژانری داشته باشیم.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها