خوش آمدید

کاخ سلیمانیه کرج مقصد گردشگران و مسافران نوروزی

کاخ سلیمانیه کرج مقصد گردشگران و مسافران نوروزی_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز ، کاخ سلیمانیه واقع در محوطه دانشکده کشاورزی و منبع های طبیعی کرج به گفتن باقیمانده یکی از کاخ‌های مجلل و زیبای دوره فتحعلی شاه قاجار به حساب می اید. 

این کاخ در بین سال‌های ۱۲۲۴ تا ۱۲۲۷ هجری قمری به دستور فتحعلی شاه و توسط یکی از معماران مشهور آن دوره صدر اصفهانی در ییلاق خوش آب و هوای کرج ساخته شد که بعدها به نام پسرش سلیمان نامگذاری شد. 

با اهمیت ترین ویژگی کاخ سلیمانیه وجود دو تابلوی دیوارنگاره بر روی دیوارهای شرقی و غربی تالار مرکزی محسوب می‌شود. 

تابلوی شرقی تنها عکس حاضر از آغامحمدخان بنیانگذار سلسله قاجار به همراه سران ایل قجر می‌باشد و تابلوی غربی مربوط به فتحعلی شاه قاجار نشسته بر تخت که به همراه فرزندانش به عکس کشیده شده است. این تابلوها آثار عبدالله‌خان نقاش از هنرمندان مشهور دوران قاجار است. 

ادامه مطلب
سریال هایی که گزینه پخش در نوروز و رمضان تلویزیون اند/ از «نون خ» تا «بدل» و «زیرخاکی»
آخرین مطالب

آنچه اکنون از مجموعه کاخ سلیمانیه برجا مانده یک کوشک یا بنای مستطیل شکل است که بر روی ستون‌ها و جرزهای آجری ساخته شده و از سطح زمین نزدیک به دو و نیم متر ارتفاع دارد که به حرف های معماران می‌توان آن را به گفتن اولین بنای ساخته شده بر روی پیلوت در سرزمین دانست. 

بنای جاری کاخ سلیمانیه جزو کوچکی از مجموعه بناهای مفصل قلعه و قصر سلیمانیه شامل عمارت گلشن، ساختمان کلاه‌فرنگی، بیرونی و حرمسرای فتحعلی شاه، ساختمان اندرونی، برج بلند، فراش آباد، عمارت در قرمز، باغ فراش آباد، باغشاه اول، باغشاه دوم و باغ فردوس است. در اطراف بنای جاری ساختمان‌ها و برج‌های بسیاری از جمله برج ۵ طبقه‌ای وجود داشته که اکنون به طور کامل تخریب شده است. 

ادامه مطلب
حالت قرمز در تیم‌های پایه پرسپولیس

مرمت این کاخ در چند دوره انجام شده است و  بازساری گچبری‌ها، نقاشی‌های کاخ و استحکام بخشی سقف، انجام شده است و اکنون نیز بخشی از حیاط این کاخ با موافقت دانشکده کشاورزی گسترش یافته و محوطه سازی و مرمت حوض انجام می‌شود.

گفتنی است راهنمای گردشگری در کاخ سلیمانیه مسقر شده است.

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها