خوش آمدید

چرا و به چه هدفی انیمیشن «موتورها» ساخته شد؟

چرا و به چه هدفی انیمیشن «موتورها» ساخته شد؟_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، سریال انیمیشن ۵۰ قسمتی «موتورها»، به کارگردانی حسن اسدی، نویسندگی علی تهرانی و تهیه‌کنندگی محمدعلی در ایام نوروز و رمضان ۱۴۰۳ هر روز صبح ساعت ۱۰:۳۰ در شبکه پویا پخش می‌شود.

حسن اسدی کارگردان مجموعه انیمیشن «موتورها» درمورد ایده ساخت این سریال پویانمایی به خبرنگار تسنیم او گفت: با دقت به آزاد بودن ذهن کودک و نونهال و عدم درگیری ذهنی با مسائل دنیای واقعی و بزرگسال، تصمیم بر این شد تا ایده‌ای مشابه با درگیری‌های ذهن کودک ساخت و پرداخت شود و این ایده دنیایی که شخصیت‌هایش موتور باشند از بعد سؤالاتی همچون چه میشد اگر…بوجود آمد. از نظر دیگر بازی موتورسواری کودکان و پیروی صدای انواع موتور ذهن را به دنیای تخیّل کودک می‌برد.

وی پافشاری کرد: مقصد ساخت انیمیشن «موتورها» در وهله اول جذب مخاطب کودک و نونهال و در مرحله سپس آموزش رفتارهای اجتماعی به کودک سنین ۷ تا ۹ سال است.

ادامه مطلب
مشخصات پردازنده‌های دسکتاپ رایزن ۹۰۰۰ AMD افشا شد_تاشکن

کارگردان مجموعه انیمیشن «موتورها» با اشاره به این که این تاثییر اولین سریالی است که در همکاری با مرکز انیمیشن سوره به منصه ظهور رسیده اما سابقه ساخت سریال با سازمان های دیگر از جمله اوج و سیمای استان‌ها را داشته است، نقل کرد: تشکیل انیمیشن «موتورها» به دلایل گوناگون از جمله این که می‌خواستیم دنیای جدیدی در داستان و این چنین تکنیک دوبعدی معارفه کنیم، چالش‌های تازه را پیش رو داشت.

اسدی افزود: این که با شخصیت‌هایی روبرو بودیم که انسان نبودند و اندام انسانی نداشتند و باید جای‌گذاری اندام‌ها به لحاظ طراحی شخصیت، طراحی وسایل محیط و فضا و انیمیت خلاقیت جدیدی را می‌طلبید. این موارد ما را با چالش‌های زیاد اما شیرین روبه رو کرد.

ادامه مطلب
در نیم‌فصل دوم پرسپولیس بهتر امتیاز گرفت/تصمیم ما برای بازی فردا پیروزی است_تاشکن

وی در جواب به این سوال که برای ساخت انیمیشن اختصاصی کودکان و نوجوانان چه مواردی را باید مورد نظر قرار داد، فرمود: هنگامی با مخاطب کودک و نوجوان روبرو هستیم، باید دغدغه‌های همان سنین را نقل کنیم تا در میانه همذات‌پنداری با آن‌ها بتوانیم محتوای درست را آموزش دهیم. برای مثال نوجوانی که در زمان الان دغدغه بازی کامپیوتری یا فضای مجازی دارد باید با دقت به این مساله برایش انیمیشن ساخته شود.

این انیمیشن‌ساز در ادامه گفت: داستانی که مشابه با برتری‌های وقتی و مکانی مخاطب باشد، می‌تواند مخاطب را جذب کند. این چنین موارد بصری از جمله نوع و سبک طراحی شخصیت، رنگ، نوع متحرک‌سازی و حتی نوع کارگردانی همه انها می‌تواند به تاثیرگذاری تاثییر بر مخاطب مهم باشند.

اسدی در جواب به این سوال که آیا همه متن نوشته شده توسط علی تهرانی به مرحله اجرا رسید یا نه، نقل کرد: در همه مرحله های تشکیل انیمیشن «موتورها» تعامل زیاد خوبی با نویسنده تاثییر لحاظ شد، بطوریکه چیزی نزدیک به ۹۰ درصد متون فیلمنامه را به عکس تبدیل کردیم. یقیناً در مواردی به علت تنظیم زمان هر تکه یا تشدید درام داستان، دخل و تصرف صورت گرفته است.

ادامه مطلب
هواداران پرسپولیس دلواپس شلوغی نیمکت استقلال می باشند/بهتر است بازی فردا با VAR برگزار بشود

وی در قسمت فرد دیگر از سخن بگویید‌های خود با اشاره به این که به لحاظ فرم انیمیشن «موتورها» اولین انیمیشن دوبعدی موتوری و به لحاظ محتوا زیاد تر او گفت و گو خانواده، دوست و اجتماع در آن نقل است، اظهار کرد: جذابیت و خلاقیت در طراحی فضا و شخصیت، نوع مناسبات شخصیت‌ها با فضا و وسایل صحنه، منفعت گیری از معماری ایرانی و ترکیب با وسایل موتوری و… دنیای جدیدی را به وجود آورد که برای مخاطب کودک دلنشین است و او را همراه می‌کند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کارگردان «موتورها» درمورد چالش‌های ساخت انیمیشن در شهرهای دیگر جز پایتخت اظهار کرد: مساله اول در تشکیل انیمیشن شهرستان، مطمعن دست‌اندرکاران پایتخت و نوع نگاه متفاوت به شهرستانهاست. نیروی متخصص، سابقه تشکیل و کیفیت و کمیت همه انها بستگی به مقدار تشکیل در شهرستان‌ها دارد که اگر چرخ تشکیل را به حرکت دراورد، چرخ همه انها این مسایل به حرکت درمی‌آید. اکثر نیروهای متخصصی که راهی پایتخت خواهد شد به علت عدم وجود پروژه در شهرستان و وجود بازار کار زیاد تر در مرکز تصمیم به مهاجرت می‌گیرند.

ادامه مطلب
قیاس رشد حق الزحمه پزشک و دستمزد کارگر - تاشکن

اسدی در آخر خاطرنشان کرد: بنده از خانواده‌هایی که دغدغه آموزش مناسب به کودکان و نوجوانان را دارند، دعوت می‌کنم تا به تماشای مجموعه انیمیشن «موتورها» بنشینند هر چند که دیدن یک تکه از این مجموعه مخاطب را تا انتها همراه می‌سازد چراکه داستان‌های این تاثییر تحت نظارت یکی از افراد باتجربه در حوزه داستان کودک بوده است.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها