خوش آمدید

تفاوت زمان شروع آلرژی بهاره در کشور/ شایع‌ترین علام آلرژی فصلی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تفاوت زمان اغاز آلرژی بهاره در سرزمین/ شایع‌ترین علام آلرژی فصلی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علیرضا مهدویانی، در تعریف آلرژی بهاره یا رینیت آلرژیک فصلی، افزود: آلرژی بهاره یا رینیت آلرژیک فصلی به نام تب یونجه نیز نامیده می‌شود که یکی از شایع‌ترین بیماری‌های آلرژیک در دنیا و نیز در سرزمین ما ایران است.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در خصوص علائم این بیماری اظهار کرد: در واقع همه ساله با اغاز فصل بهار تعداد بسیاری از مردم دچار علائم عطسه، خارش و آبریزش بینی، خارش چشم، اشک ریزش، احیاناً سرفه و تنگی نفس خواهد شد. این دسته از بیماران در واقع دارای آلرژی بهاره و یا به کلمه علمی رینیت آلرژیک می باشند.

مهدویانی با گفتن این که علت ابراز این بیماری همانند دیگر بیماری‌های آلرژیک عوامل ژنتیک (حساسیت به عوامل آلرژن) و نیز وجود عوامل محیطی که در رأس آن گرده گیاهان می باشند، افزود: این عوامل آلرژن می‌توانند افراد آلرژیک را از هر گروه سنی کودک و بزرگسال، تحت تأثیر قرار دهد، این گرده‌ها بر پایه منطقه جغرافیایی هر ناحیه و نیز اقلیم گیاهی هر منطقه و نیز فصل متفاوت است.

ادامه مطلب
حقیقت هایی از دستمزدهای شگفت دوبلورها/ هشداری که «شیپورچی» درمورد دوبله های زیرزمینی می دهد! + فیلم

وی در ادامه او گفت: در مناطق معتدل همانند سرزمین ما طبق معمولً درختان در ابتدای بهار گرده افشانی می‌کند و در تابستان چمن‌ها (Grasses) و در ابتدای پاییز علف‌های هرز (weeds)بیشترین مسئول گرده افشانی می باشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: به نظر می‌رسد به علت تنوع اقلیمی در ایران و مناطق گوناگون جغرافیایی احتمالا اغاز آلرژی بهاره در همه ایران در یک زمان نباشد، به گفتن مثال ساکنین مناطق جنوبی ایران امکان پذیر در وقتی نزدیک تر (همانند ماه‌های بهمن و یا اسفند) دچار علائم این بیماری شوند.

ادامه مطلب
نقد فیلم شهر هرت - سرخوش‌ها زیر تیغ

به حرف های مهدویانی، در طی چند سال تازه به علت اتفاق گرم شدن تدریجی کره زمین (global warming) زمان گرده افشانی گیاه‌ای تحول کرده به این علت فصل پیدایش این بیماری نیز می‌تواند تحول کند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی تاکیدکرد: اگر چه امکان پذیر این بیماران با مصرف داروهای آنتیهیستامین ساده ( بدون نیاز به تجویز پزشک ) که اصطلاحاً OTC(Over the counter ) نامیده خواهد شد به ظاهر کنترل شوند ولی درواقع آلرژی بهاره یک بیماری قلمداد شده و این افراد دارای اختلال در کیفیت زندگی Quality of life)) و اختلال در خواب و نیز شرایط همراه همانند سینوزیت،اوتیت و نیز آسم باشند و به این علت این افراد باید حتماً به پزشک مراجعه کنند.

مهدویانی درمورد پیشگیری و درمان این بیماری افزود: بهترین راه مقابله با آلرژی بهاره اجتناب از گرده گیاهان است. دقت داشته باشیم که یک قسمت مهم از بهار در طبیعت بودن و لذت از هوای بهاری است اما برای افرادی که مبتلا به آلرژی بهاره می باشند امکان پذیر لذت از طبیعت تنها از پشت پنجره اتاق میسر باشد با وجود این اگر پیشگیری‌های صحیح اتخاذ شود دلیلی وجود ندارد که حتی افراد با شدیدترین حالات این بیماری از گردش در طبیعت لذت نبرند.

ادامه مطلب
اگر زیاد نوشیدنی انرژی زا بخوریم چه اتفاقی در بدنمان می افتد؟

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی به افراد مبتلا به آلرژی فصلی پیشنهاد کرد: فعالیت‌های روزانه حتی المقدور در روز از صبح سریع به اواسط روز موکول شود چرا که حداکثر بار آلرژن ها در سطح زمین در ابتدای صبح و نیز انتهای روز است، یک خانه تکانی مناسب انجام شود و پنجره‌ها، قفسه‌های کتاب، سیستم‌های تهویه از گرد و خاک و کپک‌ها و قارچ‌های احتمالی که در طول زمستان جمع شده اند پاک شوند، در روزهای بادی و گرم در خانه بمانید، زمان حرکت با ماشین از سیستم تهویه داخل ماشین منفعت گیری کنید که به جای این که پنجره‌های ماشین را پایین بکشید.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
گپ و گفتی با پدرام کریمی درمورد «ایران دوست داشتنی» / اینجا همه چیز در لحظه اتفاق می افتد و چیزی برنامه ریزی نمی شود

وی در آخر یادآور شد: هر شب قبل از خواب دوش بگیرید، پوشش بستر خود را هفتگی در آب داغ بشویید، آنتی هیستامین‌ها و استروئیدهای داخل بینی در کنترل علائم آلرژی بهاره زیاد موثرند و برای مصرف این دارو بهتر است توسط پزشک متخصص ویزیت شوید و در خاتمه آلرژیست (پزشکی که با بیماری شما و نیز نوع گرده‌های منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید آشناست) می‌تواند در تعیین نوع آلرژن‌های مسئول بیماری شما و نیز راه‌های مقابله با آن به شما پشتیبانی کند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها