خوش آمدید

چیپست اگزینوس ۱۴۸۰ در گلکسی A55

سامسونگ بالاخره مشخصات اگزینوس ۱۴۸۰ را اظهار کرد_تاشکن


به گزارش تاشکن

گلکسی A55 با تازه ترین نسل از تراشه‌های بین‌رده اگزینوس، یعنی اگزینوس روانه بازار شده است تا کارکرد سخت‌افزاری قدرتمندتری را به‌ نمایش بگذارد. اکنون سامسونگ مشخصات این چیپ را اظهار کرده است.

اگزینوس ۱۴۸۰؛ متمایزترین چیپست بین‌رده سامسونگ

چند هفته پیش گلکسی A55 رسماً معارفه شد و اکنون این گوشی درصدد ورود به بازار ایران قرار دارد. در همین فاصله، غول کره‌ای جزئیات رسمی اگزینوس ۱۴۸۰ را با جستوجو‌کنندگان دنیای فناوری به اشتراک گذاشته است. این چیپست بین‌رده تغییرات بسیاری را نسبت به نسل قبل توانایی کرده تا در پردازش‌های سنگین کارکرد بهتری داشته باشد.

اگزینوس ۱۴۸۰ با لیتوگرافی ۴ نانومتری EUV سامسونگ ساخته شده است. سامسونگ می‌گوید با به‌کارگیری این لیتوگرافی، بهینگی کارکرد تراشه ۲۲ درصد پیشرفت را توانایی می‌کند. مغز متفکر گلکسی A55 از پردازنده هشت‌هسته‌ای با دو خوشه مجزا قوت می‌گیرد. پردازنده مرکزی این چیپ چهار هسته قوی Cortex-A78 با حداکثر فرکانس ۲.۷۵ گیگاهرتزی همراه با چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A55 با حداکثر فرکانس ۲.۰ گیگاهرتزی را شامل می‌شود.

ادامه مطلب
بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون برگشت/ این بار در شبکه نمایش می ماند
سامسونگ بالاخره مشخصات اگزینوس ۱۴۸۰ را اظهار کرد_تاشکن ۱۴

یکی از تغییرات اساسی این تراشه به پردازشگر گرافیکی اختصاصی آن مربوط می‌شود. سامسونگ در اگزینوس ۱۴۸۰ ماژول گرافیکی Xclipse 530 را به‌کار گرفته است. این پردازنده با معماری AMD RDNA (RDNA 2) طراحی شده که نسبت‌ به ماژول‌های گرافیکی Mali شرکت ARM تفاوت‌های قابل‌توجهی دارد. تست‌های رسمی سامسونگ از پیشرفت ۵۳ درصدی کارکرد پردازنده گرافیکی Xclipse 530 نسبت‌ به Mali-G68 MP5 در اگزینوس ۱۳۸۰ حکایت دارند. ماژول گرافیکی اگزینوس ۱۴۸۰ به قابلیت رندر متغیر سایه و سوپر رزولوشن (آپ‌اسکیل کیفیت بازی‌ها) تجهیزشده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_تاشکن

چیپ اگزینوس ۱۴۸۰ از واحد پردازش عصبی (NPU) اختصاصی نیز منفعت می‌برد. منفعت‌مندی از این ویژگی جهت شده است که گلکسی A55 با این چیپ تا ۴ برابر درزمینه پردازش‌های هوش مصنوعی پرقدرت ظاهر شود. نسل تازه چیپ اگزینوس به‌لطف پردازنده سیگنال عکس (ISP) تازه‌ای که دارد، از حسگرهای ۲۰۰ مگاپیکسلی نیز حمایتمی‌کند. قابلیت‌های ارتباطی اگزینوس ۱۴۸۰ مواردی چون حمایتاز شبکه ۵G نوع mmWave و Sub-6GHz، وای‌فای ۶E و بلوتوث ۵.۳ را شامل می‌شود.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها