خوش آمدید

عملیات احداث واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر سرعت گرفته اند

عملیات احداث واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر شدت گرفته اند_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، شرکت مادرتخصصی تشکیل و گسترش انرژی اتمی ایران  از پاییز ۱۳۸۳ و با مقصد ساماندهی و اجرای فعالیت‌های دولت در عرصه تشکیل و گسترش برق هسته‌ای، راهبری و انجام برخی فعالیت‌های عملیاتی و کارگزاری سازمان انرژی اتمی ایران در این عرصه و نظارت بر آنها، فعالیت خود را اغاز کرده است. این شرکت در عرصه مدیریت و نظارت بر اندوخته‌ها با مقصد انجام هرگونه فعالیت در راستای تشکیل و گسترش برق هسته‌ای، مدیریت و نظارت بر انجام مطالعات، مکان‌یابی، طراحی، احداث، تامین سوخت هسته‌ای، منفعت‌برداری ایمن و ازکاراندازی نیروگاه‌های هسته‌ای و تاسیسات آنها و انجام همه معامله های مربوط به برق هسته‌ای فعالیت دارد.

حسین درخشنده، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تشکیل و گسترش انرژی اتمی ایران با تبریک فرارسیدن سال ۱۴۰۳ و تقارن آن با ماه مبارک رمضان او گفت: امیدوارم سال ۱۴۰۳ سالی سرشار از خیر و برکت برای همه هموطنان گرامی، همکاران شاغل در صنعت هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر باشد.

وی درمورد با اهمیت ترین عمل های و برنامه‌های اجراشده توسط این معاونت و شرکت مادرتخصصی تشکیل و گسترش انرژی اتمی ایران در سال ۱۴۰۲ گفت: فعالیت‌های شرکت در حوزه نیروگاهی در چهار حوزه کلان، مقصد‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است؛ مقصد کلان نخست در عرصه منفعت‌برداری ایمن، یقین و اقتصادی از نیروگاه‌های هسته‌ای است که برنامه‌ها و فعالیت‌های واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر را دربرمی‌گیرد. این نیروگاه، به گفتن نخستین نیروگاه هسته‌ای در سرزمین، از سال ۱۳۹۲ داخل فاز منفعت‌برداری تجاری شده و در مهرماه ۱۴۰۲ دهمین سال فعالیت خود را جشن گرفته است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تشکیل و گسترش انرژی اتمی ایران افزود: واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر بعد از انجام عملیات معاوضه سوخت که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ به پایان رسید، به شبکه سراسری برق وصل شد و خوشبختانه توانستیم رکود خوبی را در عرصه تشکیل برق در طول یک سال به ثبت برسانیم، به‌طوری که تا آخر سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۷ هزار و ۴۷۰ میلیون کیلووات ساعت برق توسط واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری تحویل داده شده است.

ممانعت از انتشار کردن ۸ میلیون تن آلاینده با تشکیل برق هسته‌ای در سال ۱۴۰۲

وی اصرار کرد: این مقدار تشکیل، رکورد چشمگیری در تشکیل برق واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر محسوب می‌شود.

درخشنده او گفت: مقدار برق تولیدی و تحویل آن به شبکه سراسری در سال ۱۴۰۲ جهت صرفه‌جویی در مصرف بیشتر از ۱۱ میلیون بشکه نفت خام شده، این چنین، از تشکیل بیشتر از ۸ میلیون تن آلاینده جلوگیری کرده است.

او گفت: واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در یک دهه قبل بیشتر از ۶۵ هزار میلیون کیلووات ساعت برق تشکیل کرده که بیشتر از ۹۰ درصد از این مقدار به شبکه سراسری برق تحویل شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: خوشبختانه، کارکرد یقین و پایدار واحد یکم در سال قبل پشتیبانی بسیاری به شبکه سراسری برق سرزمین کرد تا از پیک مصرف در تابستان و زمستان با پیروزی عبور کند.

ادامه مطلب
تمرینات تیم پرسپولیس بدون سرمربی و ملی پوشان اغاز شد_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

وی در ادامه با اشاره به اهداف کلان دیگر این معاونت او گفت: یکی دیگر از اهداف کلانی که جستوجو می‌کردیم، مربوط به احداث واحد‌های تازه نیروگاه‌های هسته‌ای (واحد ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر) است.

درخشنده اظهار کرد: مقصد مقداری حوزه گسترش‌ای این معاونت و شرکت تشکیل و گسترش انرژی اتمی ایران، دستیابی به تشکیل ۳ هزار مگاوات برق هسته‌ای در ساختگاه بوشهر است که اکنون عملیات اجرایی ۲ واحد ۱۰۵۷ مگاواتی در حال پیگیری بوده و در سال ۱۴۰۲ این پروژه‌ها با شدت زیاد خوبی جستوجو شد.

او همین طور گفت: اکنون بیشتر از ۳ هزار نفر در حوزه پیمانکاری مطرح احداث واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر مشغول به‌کار می باشند و عملیات اجرایی را به‌صورت مداوم پیگیری کرده و انجام خواهند داد. خوشبختانه، سال قبل پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه احداث ساختمان راکتور واحد دوم داشتیم، به‌طوری‌که دیواره‌های ساختمان این راکتور تا سطح صفر به آخر رسید، سقف سطح صفر احداث شد و نیز عملیات دیواره تا ارتفاع ۵.۴ متری در حال انجام است. این چنین، قسمت قابل توجهی از آرماتوربندی دیواره پیرامونی و داخلی واحد دوم انجام شده و فعالیت‌های بتن‌ریزی این تکه هم در حال انجام است؛ افزون بر این، عملیات اجرایی ساختمان جانبی راکتور واحد دوم را جستوجو کرده‌ایم.

وی او گفت: عملیات اجرایی ساختمان راکتور واحد سوم نیز اجرایی شده و در ماه‌های آتی و با وجود معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و همتای روس او و نیز مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، نخستین بتن‌ریزی این واحد اغاز می‌شود که اتفاق زیاد مهمی در مطرح احداث واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تشکیل و گسترش انرژی اتمی ایران اضافه کرد: به موازات عملیات احداث در ساختمان راکتور، انجام امور در ساختمان جانبی واحد سوم را ناظر بودیم.

وی با اشاره به مطرح سپرکوبی در این واحدها، خاطرنشان کرد: سپرکوبی قسمت سد خاکی به آخر رسیده و به محض پایان تکه انتهایی سپرکوبی موسوم به سپر‌های «لارسن»، عملیات اجرایی «پمپوز» هر دو واحد را اجرایی می کنیم.

درخشنده او گفت: این چنین، او گفت و گو تحکیم بستر این پروژه در سال ۱۴۰۲ با پیروزی انجام و به آخر رسید که جشن آخر عملیات تحکیم بستر واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر در بهمن ماه برگزار شد.

وی گفت: ابتدای سال ۱۴۰۲ برای اجرای قسمت عمده‌ای از پروژه‌ها که شامل ۶۰ پروژه فعال است، با یک پیمانکار ایرانی قراردادی منعقد کردیم و بعد از فراهم شدن مقدمات کار از سوی ما و پیمانکار، از آبان‌ماه و با وجود مهندس اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران عملیات اجرایی این پروژه‌ها اغاز شد و اکنون این پروژه‌ها در حال سپری کردن مرحله های گوناگون می باشند.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد: در این معاونت به موازات اقداماتی که برای دو واحد بوشهر جستوجو می‌کنیم، در اجرای برنامه‌های گسترش‌ای سرزمین انجام پروژه مطالعات مکان‌یابی ساختگاه‌های  واحد‌های تازه را -که از سال‌های قبل جستوجو می‌شد- با جدیت پیگیری کردیم. در بهمن ماه ۱۴۰۲ یکی از فاز‌های مطالعات که از سال‌های قبل اغاز شده می بود، به آخر رسید و در سال‌جاری می‌توانیم فاز ۳ را اغاز کرده و ساختگاه‌های منتخب تازه در سراسر سرزمین را با مقصد گسترش واحد‌های نیروگاهی در اختیار سازمان قرار دهیم.

ادامه مطلب
جزئیاتی از سریال معمایی و پلیسی «هشت پا»_تاشکن

امکان منفعت گیری از ظرفیت فنی و مهندسی بومی در داخل و خارج از سرزمین

درخشنده با اشاره به سومین مقصد کلانی که این شرکت در سال ۱۴۰۲ جستوجو کرده، او گفت: سومین مقصد کلان ما در سال قبل مربوط به منفعت گیری از توان فنی و مهندسی داخل سرزمین و نیز خدمات مهندسی می بود که خوشبختانه با رایزنی‌های فشرده‌ای که با همتای روس داشتیم، به پیروزی‌هایی دست یافتیم؛ برای نمونه یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی ایران با همکاری با طرف روسی در پاییز ۱۴۰۲ توانست نخستین صدور خدمات فنی و مهندسی را در سرزمین بلاروس با پیروزی به سرانجام رساند. این مساله نقطه آغازی برای تشکیل بستر منفعت گیری هرچه زیاد تر از توان فنی و مهندسی داخل سرزمین محسوب می‌شود.

او همین طور گفت: با دقت به توان و ظرفیت داخلی، اکنون قادر به صادرات خدمات فنی و مهندسی به سرزمین‌های دیگر در این حوزه هستیم.

بومی‌سازی قطعات و تجهیزات در برتری برنامه‌های صنعت هسته‌ای

وی با گفتن این که سال قبل بومی‌سازی قطعات و تجهیزات را نیز با جدیت جستوجو کردیم، اظهار کرد: خوشبختانه، سازمان حمایتفنی موفق شد که خواست انجام ۳۰ پروژه را از نیروگاه اتمی بوشهر و شرکت تشکیل و گسترش انرژی اتمی ایران دریافت کرده و اکنون کار‌های مربوط به این پروژه‌ها را با جدیت جستوجو کرده و مشغول ارایه خدمات به واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر است. این مجموعه حمایتفنی مشتمل بر تعدادی از شرکت‌های تابعه سازمانانرژی اتمی ایران است که خدمات را در قالب یک گروه مشارکتی به نیروگاه اتمی بوشهر ارایه خواهند داد.
 

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تشکیل و گسترش انرژی اتمی ایران اظهار کرد: سال قبل در حوزه ساخت و بومی‌سازی قطعات مورد نیاز واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر نیز عمل های زیاد ارزشمندی انجام شد که می‌توان به ساخت پره‌ها و قطعات گوناگون پمپ‌ها، تجهیزات I&C و موارد فرد دیگر که در نیروگاه مورد منفعت گیری قرار گرفته، اشاره کرد. این قطعات در کلاس و استاندارد‌های هسته‌ای و با پشتیبانی شرکت‌های توانمند داخلی تشکیل و تامین می‌شود.

درخشنده تصریح کرد: آخرین مقصد کلانی که سال قبل جستوجو کردیم، مربوط به حوزه گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز نیروگاه‌های هسته‌ای می بود که در این عرصه توانستیم عمل های موثری را هم راستا با سند راهبردی سازمان در افق ۱۴۲۰، انجام دهیم.

او همین طور گفت: در حوزه گسترش زیرساخت‌ها و نهادسازی عمل های موثری پیگیری شد و به انجام رسید؛ این چنین، در قسمت زیرساخت‌های مربوط به تامین مالی و مجوز‌های قانونی ملزوم، سال قبل با حمایتمسوولان سازمان عمل های زیاد خوبی به انجام رسید.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: از با اهمیت ترین عمل های انجام شده می‌توان به راه حلهای متنوع تامین منبع های مالی اشاره کرد که خوشبختانه این نوشته پشتیبانی بسیاری به پیشرفت و شدت گرفتن عملیات اجرایی واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر کرد، این چنین، توانست بستر ملزوم را برای منفعت گیری از توان فنی و مهندسی داخل سرزمین به‌خوبی فراهم کند.

با اهمیت ترین برتری‌های کاری شرکت تشکیل و گسترش انرژی اتمی در سال ۱۴۰۳

وی درمورد با اهمیت ترین برتری‌های کاری شرکت مادرتخصصی تشکیل و گسترش انرژی اتمی ایران در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: با اهمیت ترین عمل های و فعالیت‌هایی را که برای سال‌جاری در نظر گرفته‌ایم، می‌توان در چند محور مهم خلاصه کرد؛ با دقت به این که یک واحد فعال نیروگاهی در سرزمین داریم، طبیعی است که نخستین برتری ما، منفعت‌برداری ایمن و یقین از آن باشد.

ادامه مطلب
۱۰ حقیقت شگفت درمورد‌ی فیلم‌های بتمن

درخشنده درمورد عمل های این معاونت در حوزه آموزش نیروی انسانی مورد نیاز این قسمت گفت: در عرصه تامین نیروی انسانی این قسمت، عمل های مهمی را از سال پیش اغاز کرده‌ایم و این نوشته مهم در اهداف کلان شرکت تشکیل و گسترش انرژی اتمی ایران پیش‌بینی شده است. در حوزه منبع های انسانی، افزون بر نوشته‌های مرتبط با نگهداشت نیروی انسانی جاری، نسبت به جذب نیرو‌های مورد نیاز واحد یکم و نیز واحد‌های ۲ و ۳ برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و جزء با اهمیت ترین عمل های ما در سال‌جاری خواهد می بود.

وی تصریح کرد: در شرکت تشکیل و گسترش انرژی اتمی ایران، جذب نیرو‌های تازه در دستور کار قرار گرفته است تا بعد از کسب صلاحیت‌های ملزوم در پست‌های تخصصی و مورد نیاز مشغول خدمت شوند.

برنامه‌ریزی برای افزایش منفعت‌وری واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر

معاون سازمان انرژی اتمی ایران با گفتن این که در سال‌جاری نسبت به افزایش منفعت‌وری واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، او گفت: افزایش منفعت‌وری واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر را از طریق تکمیل برنامه معاوضه سوخت جستوجو می‌کنیم و افزایش سیکل ۱۲ به ۱۸ ماهه دوره معاوضه سوخت این نیروگاه را مورد نظر قرار داده‌ایم. این کار در سال‌های تازه پیگیری شده و امسال نیز با جدیت بیشتری جستوجو خواهد شد تا بتوانیم دوره سوخت‌گذاری نیروگاه را به ۱۸ ماه افزایش دهیم.

وی در ادامه گفت: در سال‌های تازه نسل تازه سوخت‌ها را برای نیروگاه اتمی بوشهر پیش‌بینی کرده‌ایم که امسال این روال به طور کامل تکمیل می‌شود و قلب راکتور واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر به‌طور کامل با سوخت نوع تازه بارگذاری خواهد شد.

درخشنده تصریح کرد: افزون بر این موارد، مدرنیزه کردن تعدادی از تجهیزات و سیستم‌های مرتبط با ایمنی و قابلیت مطمعن نیروگاه نیز در دستور کار قرار دارد که این موضوعات نیز در حوزه ترقی منفعت‌وری واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر جستوجو خواهد شد.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران با گفتن این که توانمندسازی گروه شراکت یا سازمان حمایتفنی در دستور کار قرار دارد، او گفت: هم اکنون این گروه در حال ارایه خدمات به واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر است و کم کم این خدمات به واحد‌های ۲ و ۳ نیز ارایه خواهد شد. این مساله  از موضوعات مهمی است که همسو با سیاست‌های کلان در سازمان انرژی اتمی ایران اتخاذ شده و ما این نوشته را جستوجو می‌کنیم تا گروه مورد نظر بتواند توانمندی خود را ارتقا داده و هرچه زیاد تر به ارایه خدمات فنی و مهندسی مورد نیاز واحد یکم و واحد‌های تازه بپردازد.

منفعت گیری از ظرفیت شرکت‌های داخلی برای تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحد یکم نیروگاه

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تشکیل و گسترش انرژی اتمی ایران اظهار کرد: منفعت گیری از ظرفیت شرکت‌های داخلی برای تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحد یکم و واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر از برنامه‌های دیگر در نظر گرفته شده برای سال‌جاری است. خوشبختانه، سازمان انرژی اتمی ایران سال قبل عمل های زیاد خوبی را انجام داد که می‌توان به راه اندازی کارگروهی در زیرمجموعه ریاست سازمان و در حوزه بومی‌سازی اشاره کرد که این کارگروه در حال تلاش برای بسترسازی، تسهیل‌گری و نیز از بین بردن مانع ها برای شرکت‌های داخلی است. امسال نیز دقت اختصاصی‌ای به گسترش ظرفیت‌های فنی و مهندسی داخلی سرزمین در حوزه ساخت قطعات و تجهیزات خواهیم داشت، یقیناً، اکنون مقصد‌گذاری این مهم انجام شده است.

ادامه مطلب
عراق با برد اندونزی اغاز خوبی داشت

درخشنده افزود: تکمیل و تحکیم نهاد‌های مورد نیاز برای زنجیره‌ای که قرار است خدمات و تجهیزات را مطابق استاندارد‌های هسته‌ای در نیروگاه‌ها ارایه دهد، برای ما زیاد مهم است.

وی با اشاره به مسوولیت‌های اجتماعی سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت تشکیل و گسترش انرژی اتمی ایران در حوزه نیروگاهی او گفت: عمل های موثری را در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی اغاز کرده‌ایم؛ سال قبل کمیته‌ای در این قسمت راه اندازی شد که پروژه‌های مختلفی را مشابه با نیاز مردم شریف استان بوشهر تصویب کرد که در مجاورت نیروگاه اتمی داخل مرحله اجرایی شد. امسال نیز او گفت و گو مسوولیت‌های اجتماعی جزو اقداماتی است که با جدیت مقصد‌گذاری و جستوجو خواهد شد.

تاثییر عمل های تبیینی و حمایتی بر گسترش نیروگاه‌های اتمی

درخشنده درمورد عمل های حمایتی دولت سیزدهم با راه اندازی کارگروه گسترش نیروگاه‌های اتمی برای تشکیل ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای به ریاست معاون اول رییس‌جمهور و با وجود رییس سازمان انرژی اتمی ایران و وزرای نیرو و امور اقتصادی و دارایی و نیز عمل های تبیینی و تاثییر اجرای سیاست «در‌های باز، نوآوری باز» در آگاهی‌بخشی عمومی نسبت به الزام گسترش نیروگاه‌های اتمی گفت: مجموعه اقداماتی که انجام شده نظیر راه اندازی کارگروه گسترش نیروگاه‌های اتمی برای تشکیل ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای به ریاست معاون اول رییس‌جمهور و عضویت معاون رییس‌جمهور و وزرای گوناگون، اقداماتی که در سطح سازمان انرژی اتمی و به‌منظور گسترش نیروگاه‌های اتمی پیگیری و جستوجو می‌شود و عملکردی که مردم از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر مشاهده می‌کنند، جهت شده تا عموم هموطنان در جریان دستاورد‌های واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر قرار گیرند؛ چون برق هسته‌ای تولیدی در این نیروگاه داخل شبکه سراسری برق سرزمین شده و به افت ناترازی برق در پیک مصرف پشتیبانی کرده است.

او گفت: به‌نظر می‌رسد مجموعه این عمل های جهت شده تا جایگاه برق هسته‌ای در سرزمین به‌خوبی تثبیت شود. او گفت و گو گسترش نیروگاه‌های اتمی مدام مورد اصرار مسوولان ارشد سرزمین بوده و اصرار صورت گرفته بر پایه مطالعات کارشناسی دقیقی است که هم در بدو راه اندازی سازمان انرژی اتمی ایران انجام شده و هم در سال‌های تازه با اطلاعات تازه و ابزار‌های نوین، به‌روزرسانی شده است. در سال‌های تازه مطالعات کارشناسی دقیقی انجام شده که بخشی از مطالعات با همکاری مشترک سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نیرو بوده و در همه این مطالعات او گفت و گو گسترش ظرفیت نیروگاه‌های اتمی مدام مورد اصرار قرار داشته و بر پایه یافته‌های این مطالعات، مقام معظم رهبری و نیز مسوولان ارشد سرزمین مدام اصرار داشته‌اند که نباید به هزار مگاوات برق هسته‌ای تولیدی در واحد یکم  نیروگاه اتمی بوشهر اکتفا کنیم، بلکه تشکیل و منفعت گیری از برق هسته‌ای به حتم باید گسترش یابد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تشکیل و گسترش انرژی اتمی ایران اظهار کرد: سال قبل کارگروه گسترش نیروگاه‌های اتمی برای تشکیل ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای، دو نشست برگزار کرد و بر پایه مصوبات این جلسات، وظایفی برای سازمان انرژی اتمی ایران و نیز تکالیفی برای دستگاه‌های دیگر در حمایتاز این مهم، در نظر گرفته شد. این چنین، در شورای عالی انرژی، مصوبه‌ای برای احداث ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای صادر شد که مجموعه این موارد را باید عمل های مهمی دانست که نشان‌دهنده عزم و اراده مسئوولان سرزمین در حمایتاز برنامه گسترش نیروگاه‌های اتمی است.

ادامه مطلب
تدارک اختصاصی تلویزیون برای برگزاری جشن های نیمه شعبان

وی اصرار کرد: با دقت به این موارد، سرزمین در سال‌های آتی می‌تواند منفعت خوبی از گسترش نیروگاه‌های اتمی ببرد.

درخشنده او گفت: در کنار این موارد این چنین، ناظر اجرای برنامه‌هایی از سوی سازمان انرژی اتمی ایران و مسوولان ارشد در حوزه جهاد تبیین و نیز برگزاری اردو‌های «راهیان پیشرفت» هستیم و نیروگاه اتمی بوشهر نیز عمل های زیاد خوبی را در این حوزه جستوجو کرد و در او گفت و گو‌های تبیینی کار‌های ارزشمندی در سطوح گوناگون انجام شده است که به‌طور نمونه می‌توان به بازدید دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها و عموم مردم از نیروگاه اتمی بوشهر اشاره کرد که با چگونگی کار صنعت هسته‌ای در حوزه نیروگاهی آشنا شدند.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران اصرار کرد: به‌نظر می‌رسد فعالیت‌های تبیینی زیاد مورد دقت قرار گرفته و اثرات مثبت بسیاری داشته است و به حتم برای این که صنعت هسته‌ای و لزوم گسترش نیروگاه‌های اتمی در اذهان عمومی به جایگاه مهم خود دست یابد، نیازمند تداوم و استمرار این فعالیت‌ها هستیم. سازمان انرژی اتمی ایران در سال‌جاری و سال‌های آتی برنامه‌های خوبی را در این عرصه تدوین کرده که بخشی از این برنامه‌ها توسط شرکت تشکیل و گسترش، اجرایی و جستوجو خواهد شد.

مقصد‌گذاری به‌منظور دستیابی به تشکیل ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای

درخشنده در جواب به این سوال که بر پایه مصوبات اجلاس کاپ ۲۸ مقرر شده تا در سال ۲۰۵۰  تعداد نیروگاه‌های اتمی در جهان سه برابر شود که آیا ایران می‌تواند عمل های موثری در راستای این حرکت جهانی و گسترش نیروگاه‌های اتمی و نیز دستیابی به کربن صفر در سال ۲۰۵۰ انجام دهد، گفت: به حتم سازمان انرژی اتمی ایران در رسیدن به آنچه در حوزه سبد جهانی و اجلاس کاپ ۲۸ پیش‌بینی شده، موفق خواهد شد. مقصد تعیین شده برای افزایش سه برابری تعداد و ظرفیت نیروگاه‌های برق هسته‌ای جهان، در سرزمین ما نیز با جدیت پیگیری خواهد شد و ایران قدم‌های اساسی در عرصه گسترش نیروگاه‌های اتمی خود برداشته و این مهم را جستوجو خواهد کرد.

وی در آخر اصرار کرد: در عرصه دستیابی به تشکیل ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای نیز سازمان انرژی اتمی ایران با راه اندازی کارگروه‌های تخصصی عمل های اساسی خود را اغاز کرده که برنامه‌ها به خوبی جستوجو می‌شود. یقیناً بخشی از این مهم در گرو تسریع در عملیات اجرایی احداث واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر است که خوشبختانه از سال قبل این مطرح با پیگیری‌ها و پشتیبانی‌های مستمر رییس سازمان انرژی اتمی ایران با رشد چشمگیری همراه بوده است؛ در کنار آن، برای احداث ۱۷ هزار مگاوات باقی‌مانده به غیر از ساختگاه نیروگاه اتمی بوشهر نیز برنامه‌ریزی‌های ملزوم در حال انجام است.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها